HANDIG en een beetje leuk...

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
jojo
Leefwijze: veganist

Re: HANDIG en een beetje leuk...

Bericht door jojo » di okt 08, 2013 10:04

Dank jullie erg veel wel! Volgens de mij is in dit geval,in deze speciale situatie een sterke mixer de beste oplossing! :) Nu nog op zoek naar het juiste merk met de krachtigste motor, het portemonnee vriendelijkst en het leukste outfit :) Iemand tips? :D (De Magimix is voor als ik over een tijdje word ontdekt en met mijn fantastische look de wereld verover en er dan ook één ga koken voor de buurvrouw :) )

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » di okt 08, 2013 10:10

Ik weet niet wat je budget is, maar de Kitchenaid Classic is een stuk goedkoper dan de Artisan.
Het enige verschil is de kleuren en een iets kleinere, maar nog steeds grote, kom.
Ja ik was wel verblind door de kleur :oops:

Anders zou ik kijken naar een stevige, robuuste machine met goede reviews.

Mystique

Bericht door Mystique » di okt 08, 2013 10:25

Kieskeurig.nl
Prijsvergelijk.nl

:wink:

jojo

Bericht door jojo » di okt 08, 2013 10:26

Heb nét even gekeken naar de prijzen.................. hahahaha!!!! ........ ik was zojuist errug blij met de gevonden vvd bonnen van maar liefst €50,- ..... :grin: ..... met andere woorden: Kitchenaid is vér boven ons buget..... ik hou het wel bij een goeie mixer...... beetje verjaarsgeld bij die €50,- en dan komen we een heel eind... toch? (Ziet er trouwens werkelijk geweldig uit zo'n Kitchaid! Zou in onze keuken niet misstaan) Maar in ieder geval super bedankt voor het meedenken!

jojo

Bericht door jojo » di okt 08, 2013 10:26

hihihihi!!! vvd bonnen ....... die zijn ook zo zuunig de laatste tijd.... :) VVV bedoel ik dus

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di okt 08, 2013 10:40

Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

jojo

Bericht door jojo » di okt 08, 2013 12:05

Da's een iets betere prijs :) Ik zal morgen es even flink gaan zoeken op internet, want ik ben er al wél achter, dat er heul veul keuze is.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » di okt 08, 2013 12:14

jojo

Bericht door jojo » ma nov 11, 2013 9:39

Chiazaad voor door de boeweitpannekoekjes, hennepzaad voor door de salade en gojibessen voor de snoeperij.... :)

AnAnAN

Bericht door AnAnAN » ma nov 11, 2013 11:33

Chiazaad door de smoothies!
Plantaardig eten is makkelijker dan je denkt!

Brchj

Bericht door Brchj » ma nov 11, 2013 13:47

Ik heb goji bessen maar doe er weinig mee want vind ze niet lekker. Door een smoothie ofzo gaat t wel.
Heb laatst getwijfeld om kokosbloesemsuiker te kopen, maar ik gebruik eigenlijk nooit suiker dus voelde ook niet echt de behoefte om het te vervangen.
Verder zou ik graag hennepzaad en chiazaad gebruiken maar dat past echt niet in mijn budget.
Lieve Nugget! <3
Clover

Truus

Bericht door Truus » ma nov 11, 2013 14:07

Brchj schreef:Heb laatst getwijfeld om kokosbloesemsuiker te kopen
Mijn man heeft het laatst mee gebracht. Het zit in een prachtige pot, maar verder vind ik er niets aan, zeker niet voor de prijs. Het is gewoon een dikke suikerstroop. Van de kokosbloesem proef ik niets. De pot gaat wel op want de kleinkinderen doen zoiets graag over hun wafels, al had ik zelf liever dat ze dat niet deden.

Brent
Leefwijze: flexanist

Bericht door Brent » ma nov 11, 2013 17:40

Ik doe bijna iedere morgen wat geweekt chiazaad door mijn smoothie.
En ik eet dagelijks avocado's, meestal 2 stuks soms 1, als dat een superfood is tenminste.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Sybine
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sybine » ma nov 11, 2013 22:55

Chiazaad kun je net als andere noten en zaden het beste eerst weken.Noten en zaden hebben enzym inhibitors in zich die ervoor zorgen dat het spul niet zomaar gaat kiemen en op een willekeurige plek wortel gaat schieten. Moeder natuur heeft alle zaadjes zo gemaakt dat ze pas gaan kiemen als ze in een gunstige omgeving zijn beland. Dan worden die stofjes onschadelijk gemaakt en dat betekent ook dat de zaadjes beter te verteren zijn. Want dan worden de enzymen niet meer 'gestopt' om het zo maar te zeggen. En juist die enzymen maken raw food zo gezond en goed te verteren. Dus eten met enzymen en tegelijkertijd enzym inhibitors erin is een beetje zonde van de moeite. Eerst moeten die enzym inhibitors eruit!

Hier staat er iets over: http://vegetarian.about.com/od/beverage ... g-nuts.htm

En hier nog wat recepten, met anderhalve kilo kun je wel wat experimenteren :mrgreen:

http://www.rawreform.com/content/view/345/127/

jojo

Bericht door jojo » di nov 12, 2013 9:39

Bovendien.... als je chiazaad gebruikt als bindmiddel voor bijvoorbeeld in de boekweitpannekoekjes, is het zeker slim om het te laten weken, want dan komt juist dat slijmige spul vrij en dat bind super.... wij pletten het ook nog .... voor de zekerigheid... :)

jojo

Bericht door jojo » di nov 12, 2013 11:04

Nee.

Ik meng boekweit meel met rijstmelk en wat zout.... soms doe ik er teffmeel bij en/of gierstmeel,
voor een wat ander smaakje, wat kruidjes erdoor is ook lekker.. (in onze nieuwe mixer met kom! :) )
De chiazaad kun je pletten en eerst mengen met wat water en dan even laten staan, maar ik plet het en meng het dan gelijk door de pannekoekmix en laat dat een tijdje staan; zelfde effect.
Hoeveelheid chiazaad is ongeveer 2 handjes vol.
Het werkt anders dan met gewoon meel; het duurt langer voordat het gaar is en het brand sneller aan, dus op lager vuur en er wat langer over doen. Ik heb er nu nét weer eentje opgewarmd met wilmersburgerkaas en velami en anders lekker spul erop... Ga ik nú opeten ... :mrgreen:

Brchj

Bericht door Brchj » di nov 12, 2013 11:18

Voor boekweitpannekoeken gebruik ik dit recept

suikervrij, gluten vrij, erg lekker van smaak. Ze gebruiken in dit recept lijnzaad als egg replacer, maar je kan daar natuurlijk ook je chia zaad voor gebruiken ;)
Lieve Nugget! <3
Clover

jojo

Bericht door jojo » di nov 12, 2013 12:03

Dat recept ziet er ook lekker uit Brchj! Nog even wachten hiermee, want mijn lief heeft streng dieet en mag geen cashewnoten en citroen... ga recept wél uitprinten alvast! Dank!

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » di nov 12, 2013 12:35

Beetje laat, maar ik gooi regelmatig gojibessen in mijn fruitshakes.

Ik heb wel chiazaad in huis, maar de eerste keer dat ik dat gebruikte kreeg ik een erge migraine aanval en sindsdien durf ik het niet meer te gebruiken :roll:

Lijnzaad en boekweitmeel doe ik door brood (bak al het brood zelf).
Laatst gewijzigd door Assie op di nov 12, 2013 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Brchj

Bericht door Brchj » di nov 12, 2013 12:37

Ja ik wil ze zelf ook weer eens maken, laatste nieuwe boekweit gehaald. IK had alleen het probleem dat ze bij mij allemaal uit elkaar vielen, was de eerste keer dat ik ze maakten en midden in de pan zat zo'n beschadigd stukje en daar bleven ze de hele tijd aan plakken. Erg jammer dus, ben benieuwd of het bij jullie beter zal gaan!

Maar Assie, boekweitmeel is niet bedoeld voor brood hè, hoeveel doe jij daarvan in je brood dan? Ik koop mijn meel enzo altijd bij de molen (heerlijk authentiek en goede kwaliteit) en daar zeggen ze dat boekweit niet voor brood bakken is :|
Lieve Nugget! <3
Clover

Plaats reactie