Ik hou van dit topic!!
Allereerst, de mango snijder is echt een fijne aankoop: als ik een mango probeer te fileren met een scherp mes, schiet ik vrij makkelijk uit. Oei. Het is niet moeilijk om de pit te vinden, je zet het ding in de lengte van de mango erop in het midden, duwen, en de mangosnijder vindt vanzelf zijn weg om de pit heen. Dan in blokjes insnijden, binnenstebuiten op de schil en afsnijden/schrapen maar. Ik geloof dat je hem echt voor een paar euro kunt kopen op de groenteafdeling van supermarkten, of bij de Xenos etc. Is het proberen misschien waard?
De bakjes carrousel die ik heb kostte zo'n 20-25 euro. Maar in vergelijking met de irritatie die ik bespaar, en de bakjes die ik weg moet doen simpelweg omdat dat ene passende deksel foetsie is...Heel fijn!
Verder is een snelkookpan in mijn keuken ook onmisbaar!
http://www.kijkshop.nl/data/producten/1 ... 7982-1.png
Ze zijn een beetje duur, bij de Ikea zijn ze geloof ik nog goed betaalbaar (en altijd lang garantie.) Zelf heb ik eentje die op het plaatje lijkt, een super simpele merkloze Duitse. Best een aardig maatje (iets kleiner zou mogen) en ik had hem 2x gebruikt tweedehands gekocht voor 20 euro, met extra rubber. Ik gebruik hem zowat elke dag.
@Dani, de blender is de Philips HR7778 (E192,-). Je hebt ook de HR7776 (E150,- ong.) maar die heeft minder accesoires.
Ik maak mijn amandelmelk in de blenderkom, en zoals bij alle blenders moet er wel vocht bij. Maar ik zeef het daarna met een natte theedoek/kaasdoek. Als je het in de keukenmachinekom met hakmes zou doen hoef je er geen vocht bij te doen, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd - ik weet wel dat hij mijn uitjes tot pulp maalt als ik hem langer dan 3 sec aanzet. Je moet wel - afhankelijk van de hoeveelheid - de inhoud soms naar beneden halen met de bijgeleverde schraper. Ik heb mijn hummus in de blender gemaakt, maar volgende keer ga ik het maar eens in de hakker maken.
Daarnaast is de 500 vega gerechten ook een aanrader van mij!!!
Trouwens Arthur, ik ben het eens met je over de cups etc. Er zijn namelijk veel meer Amerikaanse vegan recepten. Ik ga eens kijken naar die Fred & Friends maatdingen. Zal wel wat kosten
O en ik vergeet deze! Het goedkoopste 'gadget'! Ik heb ze van de Hema, maar ook met vrolijke gele stippen. Handig om zaden/noten in te mixen en mee te nemen naar m'n werk, die eet ik s middags met yoghurt. Of voedingsgist naar de camping/mee backpacken, of andere kleine hoeveelheden uit mijn grote bulk-collectie van bonen/zaden/pasta's.
http://www.ikea.com/nl/nl/images/produc ... 455_S4.JPG