ACTIEVE KLEDIJ

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

MBVegan31
Leefwijze: veganist

Re: ACTIEVE KLEDIJ

Bericht door MBVegan31 »

Nu zeg ik eens +1

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 »

Jeeeee wou ik nou net met m'n blote tepels gaan rondhobbelen bij je :mrgreen:

Skyclad

Bericht door Skyclad »

Zijn daar dan huurwoningen? Tussen de boeren?
En je hebt dus regelmatig chavs op scooters voor je deur die weg gaan als je het ze vriendelijk vraagt?

Waar ligt deze magische plek precies?

En heb je vriendelijk laten weten dat dat dus niet kan met dat kalf? Had het veel effect?

Mystique

Bericht door Mystique »

MBVegan31 schreef:Jeeeee wou ik nou net met m'n blote tepels gaan rondhobbelen bij je :mrgreen:
Oeh, oeh, ik ga meeeeee!

*hobbel, hobbel* :blackeye:

TonyJello

Bericht door TonyJello »

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische »

Ik ken een vrij androgyne dame van veelal het trainingspak-type, een Curacaose medestudente. Een van de sociaalste en redelijkste mensen die ik ken.
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

dorus

Bericht door dorus »

DeVegetarische schreef:Ik ken een vrij androgyne dame van veelal het trainingspak-type, een Curacaose medestudente. Een van de sociaalste en redelijkste mensen die ik ken.
(y)
Beter vijf minuten actie dan tien minuten medelijden.
www.thebrooke.org
www.brooke.nl

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Uitzonderingen bevestigen de regel.

dorus

Bericht door dorus »

weet je waar je veel mensen vindt die hier "trainingspakkenmensen enz." genoemd worden?
in dierenasielen als vrijwilliger, in tehuizen voor gehandicapten als vrijwilliger, achter rolstoelen als vijwilliger, in gemeenchapshuizen als vrijwilliger..

let er maar eens op....

het percentage mensen uit deze bevolkingsgroep dat zich onbezoldigd inzet in dgl sociale projecten is oneindig veel groter dan het percentage mensen dat zich belangloos inzet en zich in "hogere kringen" beweegt.
Alleen... zij werken onder de radar en komen niet om de haverklap in de boekskes omdat ze één of andere benefiet steunen. Voor elke BVer of BNer die als steuner van één of andere organisatie in het nieuws komt zijn er honderden anderen die dagdagelijks in die organisatie aan het werk zijn en welke kledij zij dragen is echt van geen enkel belang. het zal geen Almani zijn of een Demeulemeester of... whatever.... maar zij staan er wel elke dag al is het in een lobberend trainingspak.
www.thebrooke.org
www.brooke.nl

dorus

Bericht door dorus »

ARTHUR schreef:Ja, ja, ja…

Nu doe je precies hetzelfde als waar je eerder mensen van betichtte.

Ik kan inderdaad mijn uiterlijk en ‘hogere kringen’ gebruiken voor goede doelen. En dat doe ik graag. En dat komt dan in een boekje. Ik ga niet achter een rolstoel lopen omdat ik denk dat ik op mijn manier meer kan betekenen. Zij kunnen meer betekenen op hun manier. Inspireert net zoveel. Waarom moet daar waarde aan gehangen worden?

Het is typering, meer niet. Maak je niet zo druk.
neen, dat zie je verkeerd

ik kom nu op voor hen omdat ze hier behoorlijk door de mangel worden gehaald.
moesten jij, je vrienden en kennissen op dezelfde manier behandeld worden wel dan kwam ik op voor jullie

ik noem mensen die armanipakken dragen en gaan golfen geen kakkers net zoals ik mensen die zich graag in trainingspakken kleden en met een scooter rijden geen proleten noem.

je mag die terminologie voor mij afdoen als typering maar iedereen weet dat er achter dgl woordgebruik meer zit, het is tgltijd een waardeoordeel

en ik maak me wel druk want dat is het waard.
als mensen op zulke manier over elkaar denken en elkaar op zo'n manier bejegenen,
als mensen zich in hun sociale denken en handelen laten leiden door vooroordelen (en hier dan nog door zoiets triviaals als al dan niet in de smaak vallende kleding :? )
hoe wil je dan in godsnaam mensen bewust gaan maken dat dieren net zo veel recht hebben op een mooi, gezond, prettig, enz.leven "in overeenstemming met hun soorteigen gedrag" als mensen?
want dat recht op volledige zelfontplooing dat men dan zo hoog in het vaandel draagt naar dieren toe (en terecht) ontzegt men zijn medemens want die moet zich gedragen zoals ik en doet hij dat niet dan bedenken we hem wel met het koosnaampje proleet, kakker, aso, enz... ik heb er tijdens mijn leven nog wel zo'n paar weten voorbij komen.
Zolang we mensen in kasten blijven verdelen gaan we er niet komen.....
Zolang er (bij wijze van spreken) op de voorkant van je t-shirt staat "go vegan" en op de achterkant "proleet (of kakker) rot op" komen we geen stap verder...

"Hou van elkaar" mijn vaders antwoord aan jonge mensen toen ze hem vroegen wat zijn boodschap was om de gruwel van de oorlog (in dit geval de concentratiekampen) te voorkomen.
Ook in deze discussie op zijn plaats, niet?
www.thebrooke.org
www.brooke.nl

Skyclad

Bericht door Skyclad »

Je lijkt wel een beetje op Vicky Pollard. Ik stel 6 vragen en in 2 posts en 11 alinea's weet je er geen één te beantwoorden.

En duidelijk is je vaders advies niet aangekomen want je hebt zelf gezegd dat je naast een stel concentratiekampen woont. Je gaat je hier lekker druk maken op het forum over trainingspak figuren en dan moeten we met een loze leus dat ze vaak vrijwilligers werk doen opeens respect voor ze hebben. Dus niet, ik ben al bij 4 asiels en 3 verpleeghuizen geweest en ik heb er nog nooit een chav gezien. Ze zitten allemaal op scooters buurten te verpesten voor anderen. Misschien moet je je eens concreet bezig houden, en je grote bek opzetten tegen die boeren naast je die hun geld verdienen met het uitbuiten van dieren. Maar op het internet tegen vreemden ingaan over een detail zoals trainingspak volk is natuurlijk veel makkelijk.

En kakkers lopen niet in Armani pakken. Ik zeg het maar even, voor je misschien het verkeerde idee krijgt.

dorus

Bericht door dorus »

ARTHUR schreef:Ik begrijp je. Toch vind ik dat je je te druk maakt. En wat het houden van elkaar betreft; dat was tijdens de oorlog niet anders dan nu. Mijn volledige familie die er terecht is gekomen kunnen het niet navertellen. De gruwel is niet voorkomen, houden van bracht je daar niets.

Nogmaals: typering. Ter herkenning.
ik vind het vreselijk voor je familie, hij is wel terug gekomen, gelukkig, hij is één van de nog levende allerlaatste getuigen

even voor de goede orde : hij was verzetstrijder, eerst ondervraging door gestapo, heeft daarna 3 jaar volledige isolatie in nacht und nebel overleeft, daarna een jaar concentratiekamp en ook de drie weken dodenmars zonder voedsel heeft hem niet klein gekregen om dan uiteindelijk bij de capitulatie door de russen bevrijd te worden (van de 140 opgepakten zijn er 32 terug gekomen)
edit : was de capitulatie een week later geweest dat hadden die duizenden die toen die dodenmars overleefd hadden allemaal verdronken geweest, het plan was om al die mensen op boten te laden en die boten dan in volle zee te torpederen, het heeft dus maar een paar dagen gescheeld... ofwel was hij verhongerd, ofwel dood geschoten aan de kant van de weg (deed men met mensen die door uitputting gingen zitten) of verdronken in volle zee

houden van : slaat op iedereen, als iedereen van iedereen houdt dan krijg je geen discriminatie, als iedereen van iedereen houdt "zoals hij is" dan heeft deze gruwel geen kans maar zoals het er nu voorstaat is er nog een oneindig lange weg af te leggen alhoewel de oplossing zo simpel is

ps : houden van wil niet zeggen alles goed keuren wat die ander doet, mischien is het boedistische begrip : mededogen hier iets beter op zijn plaats
Laatst gewijzigd door dorus op di jul 23, 2013 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
www.thebrooke.org
www.brooke.nl

Mystique

Bericht door Mystique »

Nou dan ik noem het gewoon aso's. Dat hele trainingspak interesseert me ook geen drol en toch blijf je daarop hameren. Ik heb al eens eerder gezegd dat het me gaat om de mensen die erachter zitten. Of ze nu een trainingspak dragen of een maatpak.

En eerlijk gezegd heb ik ook niet altijd een klik met mensen die vrijwilligerswerk doen bij de dierenopvang. *zucht* ik moet mezelf nu wel heel erg verduidelijken, ik bedoel natuurlijk niet álle mensen. Maar ik ben er vaak genoeg geweest en iedere keer was het iemand die er heel onverzorgd bij liep en stonk en ik vind het alleen al moeilijk om contact te leggen met mensen die stinken. Misschien te lang m'n moeder om me heen gehad, hahaha!
Ik ben heel dankbaar voor die mensen, ik vind het super wat ze doen, soms twijfel ik om zelf ook weer vrijwilligerswerk te doen, maar ik ben al druk zat met 3 baantjes naast elkaar, maar ik stel gewoon hoge eisen bij vrienden. Prima dat jij dat niet doet en een allemansvriend bent (ohjee, weer een naampje, krijg ik nu weer op m'n donder? :roll: ), maar ik houd gewoon niet van bepaalde types. Ik zeg daarmee niet dat ik ze minder waard vind of dat ik ze uitgeroeid wil.

dorus

Bericht door dorus »

En kakkers lopen niet in Armani pakken. Ik zeg het maar even, voor je misschien het verkeerde idee krijgt.
Sory hoor, ben nooit zo goed thuis geweest in dit soort taalgebruik, niet in feite, goed dat je het even voor me recht zet.
www.thebrooke.org
www.brooke.nl

Skyclad

Bericht door Skyclad »

Mystique: Wasknijper. Kom op, een beetje geur kan geen kwaad.

Hier bij dieropvang adam nog nooit gehad trouwens. Er liep wel een meisje met neglect dreads (zag er trouwens echt lekker uit, stinken of niet die zou ik echt niet m'n bed uit trappen). Misschien dat Gelderland een hidden ghetto is? Crouching chav, hidden ghetto :D. Plus, als ik als vrijwilliger naar het dierasiel ging dan zou ik ook niet mijn beste kleren aantrekken en douchen zou moeten wachten tot ik weer thuis kwam. Wie weet piest er een kat over je heen en dan kan je 2x die dag.

Mystique

Bericht door Mystique »

Als ik een wasknijper op mijn neus zet dan drukt mijn neuspiercing door mijn schotje.
*auw*?

Ik vind het toch wel belangrijk dat je goed verzorgd bent, maar je hebt gelijk. Toen ik vroeger na mijn werk in de slagerij thuis kwam stonk ik ook echt smerig, dus het is natuurlijk ook wel werkgerelateerd.

Mystique

Bericht door Mystique »

Oh en die stinkende vrijwilliger was toen ik nog in Zuid-Holland woonde. :mrgreen:

Geen ghetto's in Gelderland. Heerlijk rustig hier. :)

Skyclad

Bericht door Skyclad »

Vrouwending, lijkt me.

Zo zien mannen het:
http://www.youtube.com/watch?v=aIyytbA6WnI

Mystique

Bericht door Mystique »

Haha! Mannen zijn zo raar. Ik wilde dat ik een man was, dan zeurde ik misschien ook niet zoveel. :mrgreen:

AnAnAN

Bericht door AnAnAN »

Misschien niet per se 'kledij' maar ik zou zo graag een ketting (zilver of zilverkleur) willen hebben van het Vegan bloemetjes logo.. als jullie snappen welke ik bedoel!
Plantaardig eten is makkelijker dan je denkt!

Plaats reactie