Silken tofu

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Melek
Leefwijze: veganist

Silken tofu

Bericht door Melek »

Ik zie best veel recepten waar silken tofu in gebruikt wordt. Ik heb laatst een pak bij de EP gekocht en gebruikt in de Cheesecake van Martine's blog en het is inderdaad fijn spul om mee te werken en geeft een lekker resultaat. Maar . . . 4 euro voor een pak? Hallo he! Voor een taart incidenteel vindt ik het niet zo'n probleem, maar ik zie bijvoorbeeld ook quiches e.d waar het door gaat. Weet iemand of ik dat ergens goedkoper kan krijgen? Ik heb het hier zelf nog nergens anders gezien.

Martine
Moderator

Re: Silken tofu

Bericht door Martine »

Sommige Aziatische toko's hebben het ook en daar is het goedkoper, eerder 1,50 à 2 euro voor een pakje. Mijn favoriet zijn de houdbare tetrapakjes van Nori Mu, maar ik ken maar een paar toko's die dat verkopen.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

ARTHUR schreef:Bij de Jumbo hebben ze ook een bijzonder zachte tofu, in sommige recepten kun je die ook gebruiken.
Ja? welk merk is dat? Ik ken zachte tofu alleen van de toko.

Brchj

Bericht door Brchj »

Ik koop silken tofu ook bij de chinese winkel, daar heb je ze echt voor rond 1 euro.. Vervolgens bewaar ik hem in een afgesloten bakje met water, en elke dag water verversen, of gewoon meteen gebruiken ;)

maar ik koop wel liever bij de AH, dan is ie in ieder geval biologisch, ligt gewoon bij de rest van het vega eten. Ik weet hoe belastend tofu voor het milieu is, dus koop liever bio..
Lieve Nugget! <3
Clover

Melek

Bericht door Melek »

Bedankt. Ik zal eerst hier bij de Toko kijken vandaag. Anders moet ik maar weer eens naar Enschede.

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

ARTHUR schreef:
Martine schreef:
ARTHUR schreef:Bij de Jumbo hebben ze ook een bijzonder zachte tofu, in sommige recepten kun je die ook gebruiken.
Ja? welk merk is dat? Ik ken zachte tofu alleen van de toko.
Geen idee, zit in een plastic vacuüm verpakking. Heeft grove letters in twee felle kleuren. Zal het eens nakijken als ik er ben. Zag het toevallig vandaag weer liggen.
Deze? Die is inderdaad zachter dan sommige andere merken, maar nog steeds behoorlijk stevig in vergelijking met 'echte' zachte tofu. Ik vind de smaak ook niet zo lekker, een beetje zurig. Als je het sterk kruidt valt dat niet zo op, maar ik gebruik zachte tofu graag zo onbewerkt mogelijk, bijvoorbeeld met een beetje olijfolie, gistvlokken, basilicum en zout als 'kaas' in salade of over de pasta.

http://versmarktshop.nl/site/components ... 463603.jpg

Sommige AH XL's schijnen trouwen ook zijde tofu van Mori Nu te verkopen. Hun gewone bio tofu is eerder stevig inderdaad, zeker geen zijde of zacht.

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

ARTHUR schreef:Geweldig dat je een foto hebt! Ik had al even gezocht! Stiekem geflitst in de supermarkt?
Nee, 'tahoe 100% tofu' gezocht met Google afbeeldingen. Rare naam.

AnAnAN

Bericht door AnAnAN »

4 euro voor een pak? Ik koop het bij een Chinese supermarkt. Daar hebben ze sowieso bakken veganistische dingen. Zelfs bulk dozen met heerlijke frituur hapjes voor op feestjes etc. Vegan ijs. Tien soorten ingeblikt 'mock-meat' voor liefhebbers (ik niet).

Daar kocht ik silken tofu voor 1 eurootje oid. Ik woon in Rotterdam, de supermarkt zit aan de Kruiskade. Veel andere vegan dingen zijn daar ook nog eens spotgoedkoop. In de gemiddelde supermarkt wordt je echt een oor aangenaamd, ook qwa kruiden en noten. Daar koop je een paar honderd gram kruiden voor een euro in een mooi bakje.
Plantaardig eten is makkelijker dan je denkt!

Mystique

Bericht door Mystique »

Ik vind het, sinds de ramp in Fukushima, niet zo'n veilig idee meer om producten uit die omgeving te kopen. Er wordt maar weinig nog over gezegd, maar de reactor blijft nog steeds lekken (in de zee), dus ik ben niet zo vaak meer bij de toko als ik vroeger was.
Wel jammer, maar liever dat dan dat ik straks groen licht begin te geven. :mrgreen:

AnAnAN

Bericht door AnAnAN »

Mystique schreef:Ik vind het, sinds de ramp in Fukushima, niet zo'n veilig idee meer om producten uit die omgeving te kopen. Er wordt maar weinig nog over gezegd, maar de reactor blijft nog steeds lekken (in de zee), dus ik ben niet zo vaak meer bij de toko als ik vroeger was.
Wel jammer, maar liever dat dan dat ik straks groen licht begin te geven. :mrgreen:
Nooit over nagedacht :o

Mystique

Bericht door Mystique »

AnAnAN schreef: Nooit over nagedacht :o
Ik krijg die reactie vrij vaak. Ik vind het dan ook schandalig dat het zo in de doofpot wordt gestopt, maar ja, wat wordt er niet in de doofpot gestopt wat betreft troep in ons voedsel?
Maar goed, iedereen zou kunnen weten dat radio actief afval niet zomaar verdwijnt en ik neem aan dat de meesten de ramp wel hebben meegekregen...

Melek

Bericht door Melek »

Martine, die tofu verkopen ze bij ons ook bij de Dekamarkt. Kocht ik vroeger altijd (kom nu niet zo vaak meer bij de Deka), vindt 'em best lekker. Maar verre van silken tofu inderdaad.

Bowlertje

Bericht door Bowlertje »

AnAnAN schreef:4 euro voor een pak? Ik koop het bij een Chinese supermarkt. Daar hebben ze sowieso bakken veganistische dingen. Zelfs bulk dozen met heerlijke frituur hapjes voor op feestjes etc. Vegan ijs. Tien soorten ingeblikt 'mock-meat' voor liefhebbers (ik niet).

Daar kocht ik silken tofu voor 1 eurootje oid. Ik woon in Rotterdam, de supermarkt zit aan de Kruiskade. Veel andere vegan dingen zijn daar ook nog eens spotgoedkoop. In de gemiddelde supermarkt wordt je echt een oor aangenaamd, ook qwa kruiden en noten. Daar koop je een paar honderd gram kruiden voor een euro in een mooi bakje.
Weet je de naam van die winkel? Dan ga ik daar eens heel snel langs. :D

AnAnAN

Bericht door AnAnAN »

jojo

Bericht door jojo »

In mijn ogen is alle tahoe dat niet bio is rotzooi...van Demeter heb je ook heerlijke silken tofu, en da's niet die genetisch gemanipuleerde Monsanto troep waar de bossen voor zijn omgekapt..... te koop bij de wat grotere biowinkel en zo niet... dan ook te bestellen :)

Mystique

Bericht door Mystique »

Ik ga morgen in ieder geval Conimex bellen hoe het nu precies zit en welke producten van hun GMO bevatten. Wil dit ook doen bij Heinz en Prodent. Had ergens vernomen dat ze gelinkt waren met Monsanto, maar bij Unilever staat enkel dat zij GMO niet persé afwijzen o.i.d., maar nergens iets over Monsanto zelf...

Ik denk dat het goed is om zulke bedrijven te bellen en het na te vragen, hoe meer hoe beter, om ze te laten inzien dat mensen wel dergelijk zich zorgen maken om genetisch gemodificeerde troep...

Mystique

Bericht door Mystique »

Ik zet het bericht even hierin, aangezien dat topic erover gaat en deze niet.

http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... 5&p=170114

Overstand

Bericht door Overstand »

[quote="Mystique"][quote]

Hoi Mystique.

In Turkije, de laatste week kreeg ik onmeunig veel zin in tofu :D

En in de supermarkt daar was maar 1 optie,

silke tofu, organic uit Japan.

Dat wat jij zegt, ik snap dat heel goed, radioactiviteit. Laat staan dat, ik probeer zelfs organic eten uit China compleet te vermijden wegens viezigheid.

Maar ik had op dat moment zoiets van:

Japan is heel groot. Een klein deel is getroffen.

Zou Turkije wel tofu importeren met gevaaar van radioactiviteit?

In ieder geval :)

Op dat moment besliste ik van niet:Voor het eerst in mijn leven heb ik silken tofu gehad.

Die dag zag ik op nieuws dat lekkage doorging in Japan,ik dacht shit man, had ik het toch maar niet gedaan :D

Plaats reactie