Vegan plantenvoeding

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Eef
Leefwijze: veganist

Vegan plantenvoeding

Bericht door Eef » wo jun 26, 2013 21:50

Ik kwam dit merk plantenverzorging tegen dat volledig plantaardig en biologisch is (dus geen dierlijke mest of chemische troep etc), voor de verzorging/voeding van o.a. kamerplanten en moestuin:

http://www.floratura.nl/

Eef

Re: Vegan plantenvoeding

Bericht door Eef » wo jul 03, 2013 15:45

Verkooppunten staan op de site, maar het is ook te bestellen op:
http://www.floratura-webshop.nl/

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » do jul 04, 2013 23:17

Oh! Naar vegan plantenvoeding heb ik weleens naar gezocht maar toen kon ik niks vinden, en uit de ingrediënteninformatie op de verpakking werd ik ook niet veel wijzer. Goed om te weten dat dit bestaat, dankjewel!

Eef

Bericht door Eef » vr jul 05, 2013 13:31

Dat had ik dus ook! Maar nu heb ik gelukkig iets gevonden :D

Skyclad

Bericht door Skyclad » wo jul 10, 2013 13:34

Ik heb pas die van DCM gekocht, en ik ben voor 98% zeker dat die vegan is. Wel oppassen, want sommigen bevatten wel dierlijke mest. Het probleem is dat de meeste veganistische plantenvoeding chemisch is, maar die van DCM is organisch.

Melek

Bericht door Melek » di jul 16, 2013 11:20

Poe hee dat kost meer dan ik aan mijn eigen voeding besteed. Nee grapje, je doet er natuurlijk wel lang mee. Is ook nog *niet eens zo'n slecht idee. Mijn planten gaan altijd dood :cry: Soms denk ik dat veganist ben geworden omdat ik onbewust planten haat :lol:

*Edit: Hoe één woordje vergeten de essentie van je bericht kan veranderen, haha!
Laatst gewijzigd door Melek op wo jul 17, 2013 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Eef

Bericht door Eef » di jul 16, 2013 15:08

De plantenvoeding is inderdaad erg duur, maar 'reguliere' plantenvoeding is slecht voor het milieu en wllicht niet vegan. Daarnaast is het ook niet erg milieuvriendelijk om steeds nieuwe planten te kopen, die worden weer gekweekt met bestrijdingsmiddelen en vaak de halve wereld overgevlogen. En evt ook nog bemest met koemest.
Met dat in mijn achterhoofd heb ik besloten toch maar voor deze plantenvoeding te gaan, aangezien bij mij de planten ook nogal een keer doodgaan :oops:

Ik kwam laatst (nadat ik de bestelling al gedaan had) in een magazine dit nog tegen, dat lijkt me ook wel het proberen waard:
http://www.kitchengardenshop.nl/webwink ... maker.html

Melek

Bericht door Melek » wo jul 17, 2013 13:37

Je hebt helemaal gelijk hoor, ik zag ook dat ik een woordje in mijn bericht was vergeten :oops:

Dat eigen planten voeding maken is inderdaad ook interessant.

Eef

Bericht door Eef » do jul 18, 2013 9:12

Geloof het of niet, maar na 1x gebruik zijn al mijn planten groener geworden en hebben de meesten extra blaadjes en stengels bijgemaakt :shock: :mrgreen:

Melek

Bericht door Melek » do jul 18, 2013 11:10

Echt? Wow! Moet ik toch maar bestellen dan.

Eef

Bericht door Eef » ma jul 22, 2013 9:49

Volgens mij zag ik het van de week bij EkoPlaza Winschoten voor iets van 7,95 staan :shock:
Ik kon me op dat moment niet meer herinneren wat ik zelf had betaald, maar ik had daar dus een voorraad van mee moeten nemen... Tip voor iedereen die daar nog in de buurt komt.

Skyclad

Bericht door Skyclad » ma jul 22, 2013 11:43

Geen wonder dat je planten altijd dood gaan, je denkt dat voeding een luxe is.

Jij kan toch ook niet leven van water en zonlicht?!

Melek

Bericht door Melek » vr jul 26, 2013 14:28

Eef schreef:Volgens mij zag ik het van de week bij EkoPlaza Winschoten voor iets van 7,95 staan :shock:
Ik kon me op dat moment niet meer herinneren wat ik zelf had betaald, maar ik had daar dus een voorraad van mee moeten nemen... Tip voor iedereen die daar nog in de buurt komt.
Ow nee he, ik was gisteren nog bij bij Ekoplaza in Enschede, maar heb niet naar plantenvoeding gekeken. Was het dit zelfde merk? Moet ik toch binnenkort nog een keer heen, dan kan ik gelijk even kijken.

Eef

Bericht door Eef » zo mar 23, 2014 17:00

Melek schreef:
Eef schreef:Volgens mij zag ik het van de week bij EkoPlaza Winschoten voor iets van 7,95 staan :shock:
Ow nee he, ik was gisteren nog bij bij Ekoplaza in Enschede, maar heb niet naar plantenvoeding gekeken. Was het dit zelfde merk? Moet ik toch binnenkort nog een keer heen, dan kan ik gelijk even kijken.
Ja, bij Ekoplaza was het ook van Floratura. Inmiddels heb ik een online adres gevonden waar het inderdaad 7,95 kost. Dat is heel wat betaalbaarder:
http://www.tuinspul.nl/biologische-aarde-en-meststoffen

Ik heb het zelf nog niet weer bij een Ekoplaza of andere eko winkel gezien.

Mijn planten doen het nog steeds super op de Floratura :D

Plaats reactie