Kapotte schoenzolen

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
LKo
Leefwijze: veganist

Kapotte schoenzolen

Bericht door LKo » zo apr 28, 2013 22:46

Hey iedereen,

Ik heb net even alle topics langsgelopen en volgens mij zit deze er nog niet tussen.
Van twee paar schoenen van mij (allebei van Vegetarian Shoes) zijn de zolen kapot of laten ze los. Weet iemand of ik hiermee naar een reguliere schoenmaker kan gaan? Zo nee, waar kan ik dan wel heen? Of verschilt dat per zool?

Alvast bedankt!

PS: Als het nodig is, kan ik nog foto's uploaden.

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Re: Kapotte schoenzolen

Bericht door Marcello » ma apr 29, 2013 9:53

Mijn 1e paar Vegetarian Shoes heeft wel 3x compleet nieuwe zolen gehad. Bij een ouderwets degelijke schoenmaker, dus niet zo'n hakkenbar. (Mijn vader was trouwens schoenmaker). Dat is wel duur, dus je moet zelf kijken of je dat de moeite waard vind. Ik vond dat toen wel omdat deze schoenen me heerlijk zaten en ook omdat ik dit type niet meer kon krijgen. Dus even overleggen met de schoenmaker. Soms is het ook niet nodig de hele zool te vervangen, maar slechts een deel.
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

LKo
Leefwijze: veganist

Bericht door LKo » ma apr 29, 2013 10:37

Marcello schreef:Mijn 1e paar Vegetarian Shoes heeft wel 3x compleet nieuwe zolen gehad. Bij een ouderwets degelijke schoenmaker, dus niet zo'n hakkenbar. (Mijn vader was trouwens schoenmaker). Dat is wel duur, dus je moet zelf kijken of je dat de moeite waard vind. Ik vond dat toen wel omdat deze schoenen me heerlijk zaten en ook omdat ik dit type niet meer kon krijgen. Dus even overleggen met de schoenmaker. Soms is het ook niet nodig de hele zool te vervangen, maar slechts een deel.
Maar dat kon dus gewoon op een vegan manier worden opgelost?
There is no way to happiness; happiness is the way. There is no way to peace; peace is the way. There is no way to love; love is the way. There should be no way to veganism; veganism should be the way!

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Bericht door Marcello » ma apr 29, 2013 11:19

Ja, rubber zolen met profiel. Of de lijm tot achter de komma helemaal vrij was van dierlijke bestanddelen weet ik niet. Daar is, denk ik, ook lastig achter te komen. Voor zover ik nog weet van mijn vader z'n zaak zijn de lijmen synthetisch.
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

Plaats reactie