Lima soyadrink

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
JudithK
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Lima soyadrink

Bericht door JudithK »

Heeft iemand ervaring met Lima soyadrink? Deze is komende week met 50% korting bij EkoPlaza. Smaakt het een beetje hetzelfde als Provamel/Alpro?
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!
Marcello
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Re: Lima soyadrink

Bericht door Marcello »

Ik heb wel altijd die Lima rijstdrink. Die is in ieder geval erg lekker, vind ik tenminste.
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.
Renee1137

Bericht door Renee1137 »

Het grote nadeel aan deze sojadrink vind ik, dat er geen B12 in zit (in de calcium-houdende ook niet, en de calcium-houdende zou ik in ieder geval nemen). B12 neem je veel beter op in zoveel mogelijk kleine hoeveelheden over de dag verspreid, dus ik neem altijd sojamelk met B12 (en calcium en vitamine D) en dan neem ik mijn B12 supplement op een ander moment in de dag.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce
Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Ooit eens een keer geproefd. Nooit meer gedronken. Vond het vies.
Overstand

Bericht door Overstand »

Marcello schreef:Ik heb wel altijd die Lima rijstdrink. Die is in ieder geval erg lekker, vind ik tenminste.
offtopic: had nog een pakje liggen van een aktie van vorig jaar, net toevallig glaasje gedronken. Heeft zo een zonnebloemoliesmaakje en ook geen suiker en calcium, ik vond het wel wat hebben ja ;)
Overstand

Bericht door Overstand »

JudithK schreef:Heeft iemand ervaring met Lima soyadrink? Deze is komende week met 50% korting bij EkoPlaza. Smaakt het een beetje hetzelfde als Provamel/Alpro?
ik gebruik wel is soja melk en Lima is een merk waar ik nog niets 'evils' van vermoed/gehoord heb. dus thanks, zeker iets waar ik naar zal kijken. :)
Sybine

Bericht door Sybine »

Overstand schreef:
Marcello schreef:Ik heb wel altijd die Lima rijstdrink. Die is in ieder geval erg lekker, vind ik tenminste.
offtopic: had nog een pakje liggen van een aktie van vorig jaar, net toevallig glaasje gedronken. Heeft zo een zonnebloemoliesmaakje en ook geen suiker en calcium, ik vond het wel wat hebben ja ;)
Dat zonnebloemoliesmaakje haalt me nog niet echt over de streep.
Woensdag eerst maar eens één pak kopen, als ik het lekker vind koop ik later nog wel meer :)

Overigens: de alpro amandelmelk en alpro rijstmelk is bij Appie in de langloopbonus.
Vooral de amandelmelk van Alpro vind ik erg lekker.
Overstand

Bericht door Overstand »

haha ja raar smaakje

de speltdrink van dat merk was ook wel oke volgens mij. best lang geleden dat ik die heb gehad.

Van Alpro heb ik gelezen dat ze zijn overgenomen door een zuivelgigant, klopt dat?

en Provamel was ook iets mis mee, maar ik weet niet precies meer wat dat was. De gedachte was al genoeg.

Maar je hebt wel gelijk.

:)
Sybine

Bericht door Sybine »

Overstand schreef:Van Alpro heb ik gelezen dat ze zijn overgenomen door een zuivelgigant, klopt dat?
Wikipedia vertelt mij dat Alpro in 2009 is overgenomen door Dean Foods, een Amerikaans zuivelbedrijf.
Daar word ik dan inderdaad weer minder blij van, dat mijn geld naar een zuivelbedrijf gaat.
Hoewel ik ook op wikipedia lees dat ze met name groot zijn in sojamelk.

Het is me dus nog niet geheel duidelijk of ze nou in dierlijke zuivel handelen of dat het grotendeels een bedrijf is dat in sojaproducten handelt.
Overstand

Bericht door Overstand »

Sybine schreef:
Overstand schreef:Van Alpro heb ik gelezen dat ze zijn overgenomen door een zuivelgigant, klopt dat?
Wikipedia vertelt mij dat Alpro in 2009 is overgenomen door Dean Foods, een Amerikaans zuivelbedrijf.
Daar word ik dan inderdaad weer minder blij van, dat mijn geld naar een zuivelbedrijf gaat.

Het is me dus nog niet geheel duidelijk of ze nou in dierlijke zuivel handelen of dat het grotendeels een bedrijf is dat in sojaproducten handelt.
Op hun officiele website zie je voordat je klikt al staan

"Dean Foods is one of the nation's leading food and beverage companies, producing a full line of dairy and soy products."
Overstand

Bericht door Overstand »

ef alpro :mrgreen:
Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Sybine schreef:

Het ligt tegenwoordig weer iets anders. Alpro valt nu onder een bedrijf die plantaardige voeding ontwikkeld. En grootste aandeelhouder is Dean Foods.
Plaats reactie