De eerste moet in het lichaam omgezet worden naar B12 en bevat een kleine hoeveelheid cyanide (vergif). Tegenwoordig wordt Methylcobalamine aangeprezen, die is wel wat duurder maar schijnt beter op te nemen te zijn en is niet giftig.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim
Moet dat er niet bij staan? Ik gebruik *deze* en daar staat het gewoon bij.lani schreef:Hoe weten we dat in bijvoorbeeld multivitamine pillen of B12 pillen de niet-giftige B12 zit dan? :3
NeeDani schreef:Moet dat er niet bij staan? Ik gebruik *deze* en daar staat het gewoon bij.lani schreef:Hoe weten we dat in bijvoorbeeld multivitamine pillen of B12 pillen de niet-giftige B12 zit dan? :3
Ik heb geen idee eerlijk gezegd, is cyanide niet dat gif wat spionnen enzo gebruikte in de 2de wereldoorlog om zelfmoord te plegen zodat ze geen informatie aan de vijand konden geven als ze gevangen werden? O_o of heb ik teveel films gezien? :3Vegantastic schreef:Is het hebben over 'gif' hier niet misplaatst?
Zelfde als je over kwik hebt terwijl het gaat over een kwikverbinding?
Hier nog wat informatie van Ginny Messina (ook vegan dietist) over methylcobalmine:Jack Norris (vegan dietist): In summary, the amount of cyanide in 1,000 micrograms of cyanocobalamin is about .6% of the amount that is thought to be the lower level that causes harm.
In een ander artikel zegt ze dat methylcobalmine zo instabiel is dat je wel 1,000 tot 2,000 microgram per dag zou moeten nemen in plaats van de 25 microgram die wordt aanbevolen voor cyanocobalamine.methylcobalamin appears to be less stable than cyanocobalamin, so it may not be as reliable a source of the vitamin. If you choose to use it, you may need much, much more than the 25 micrograms of cyanocobalamin that I recommend. Some are advocating use of methylcobalamin without pointing out this important difference in dosage requirements.