Alcoholische dranken

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

jojo
Leefwijze: veganist

Re: Alcoholische dranken

Bericht door jojo » za jan 12, 2013 13:42

Ik hou van de speciaal biertjes!!! Gisteren 2 Leffe Triple's met groot genot naar binnen gewerkt. Grimbergen Dubbel van de tap vind ik ook heerlijk. Slaapmutsje (bio bier) Trippel is ook mjammie en een flinke Grolsch Kanon kun je mij ook een groot plezier mee doen. Gewoon pils is minder aan mij besteed, maar de uitzondering Alfa bier, die vind ik dan weer wél lekker! Chimay is ook heerlijk! Ach en zo kan ik nog wel even doorgaan ! :mrgreen: Ik heb mijzelf al een tijd op alcohol rantsoen gezet: ik mag alléén in het weekend alcohol nuttigen. Ik heb groot aanleg tot verslavingen en anders drink ik simpelweg iedere dag en dat is niet best....... Trouwens, wodka vind ik ook heerlijk en whiskey..... en heel veel andere sterke dranken.... gelukkig dat dat duur is en ik weinig geld heb :D

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 12, 2013 13:44

:lol:

Oké, potlucken genoeg, laten we ook eens met z'n allen gaan bierdrinken!

lani

Bericht door lani » za jan 12, 2013 13:55

ik stem voor! xD .. ik moet ook niet te veel drinken, ben al vaak genoeg 'afhankelijk' geweest helaas =/

maar er kan natuurlijk wel een keertje een leuke meeting komen waar we met z'n allen aan een grote tafel samen eten en drinken =D ..

maandag ga ik trouwens Leffe uitproberen :) nog nooit op :3 ..

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Bericht door Marcello » za jan 12, 2013 17:08

Een wijntje drink ik soms bij het eten. Vooral als ik bloemkool, broccoli, boontjes, asperges of spruitjes eet. Met aardappelen, champignons, vleesvervanger, sauzen, enz.

Bier drink ik soms 's avonds maar ook bij het eten van pasta, nassi/bami, friet en pizza ;).

Hertog Jan is ook een prima bier, gebrouwen in de gemeente Venlo (Arcen). Alfa vind ik ook lekker. Deze brouwerij heeft het beste water, en dat proef je, want bier is toch vooral water. Dat is tevens een verklaring voor de vieze smaak van Lindeboom, die schijnen slecht water te gebruiken. Helaas is dit ook een bier uit Limburg (dorpje Neer, bij Roermond over de Maas) waar ik bepaald niet trots op ben :(. Nog vervender is dat bij meer dan de helft van de cafés en restaurants in Venlo Lindeboom wordt getapt. Ook bij mijn gay "stamcafé" de Boogaloo. Bij het zeer goede Indiase restaurant Sittar in Venlo zijn ze een tijdje geleden overgestapt van Hertog Jan naar Lindeboom :?. Ik heb mij beklaagd bij de eigenaar, maar die vertelde mij dat Lindeboom een stuk goedkoper is en dat ze betere voorwaarden hebben. Ook krijgen ze de bierglazen voor niets en zo.

Bavaria (ezelsbruggetje: Bahvaria) vind ik, geloof ik, nog net iets viezer dan Lindeboom. Dat tapten ze vrijwel overal in mijn geboorteplaats Tegelen, behalve in mijn stamcafé, daar tapten ze Brand, het bier waar Limburg wel trots op is ;). Bavaria kost de helft (of zelfs nog minder) dan mijn "nieuwe" huisbier Gulpener. Zowel van Bavaria als Lindeboom krijg ik normaal gesproken hoofpijn :roll: .
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

Emiel

Bericht door Emiel » za jan 12, 2013 17:31

Ik vind Alfa ook het lekkerst van de gewone bieren, samen met Hertog Jan. Duits bier koop ik ook wel eens, bijvoorbeeld Pinkus of Riedenburger, beide biologisch. Van de Belgische bieren vind ik Brugse Zot en Afflichem wel lekker, maar daar zijn er ook zoveel van..

Volgens mij is het goed dat we niet bij elkaar in de buurt wonen :wink: .

Renee1137

Bericht door Renee1137 » zo jan 13, 2013 20:16

Vegan baileys maken: Neem koffielikeur en ongezoete sojamelk, giet bij elkaar, en klaar :) errug lekker.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Marcello
Contacteer:

Bericht door Marcello » zo jan 13, 2013 20:30

De Duitsers kunnen in ieder geval bier brouwen (y). Mijn zus heeft jaren vlakbij Warstein gewoont (omdat haar man hier geen werk kon krijgen toen). Mijn eerste biertje was op vakantie bij mijn zus met mijn vader, inderdaad een Warsteiner. Ik was toen denk ik 16 ;). Sweet memories. Ook de Warsteiner brouwerij heeft uitstekend water uit een eigen bron. Warsteiner is hier ook prima verkrijgbaar. Niet alle Duitse bieren zijn echter lekker. Ik ben voor mijn werk vrij veel in Duitsland geweest, maar heb daar ook wel eens een enkele keer een vies bier gehad. Ook in Oostenrijk, Tirol, zijn erg goede brouwerijen. Ze gebruiken daar het smeltwater van de gletsjers. Het water was daar erg zacht en ik heb daar een heerlijk lokaal biertje gedronken, weet helaas het merk niet meer. In Duitsland geldt het z.g. Reinheitsgebot, een bepaling dat bier uitsluitend uit natuurlijke ingrediënten mag bestaan, dus geen gerotzooi.
Laatst gewijzigd door Marcello op zo jan 13, 2013 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Emiel

Bericht door Emiel » zo jan 13, 2013 20:48

Hoe komt het trouwens dat het smerigste bier tevens het meest gedronken merk ter wereld is?

jet
Moderator

Bericht door jet » zo jan 13, 2013 21:01

Hè, is Amstel of Oranjeboom zo populair dan? :wink:

Gister een mail naar een aantal distilleerderijen verzonden om te informeren of hun whisky vegan is. Uiteraard nog geen antwoord terug, maar ik wacht af :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Emiel

Bericht door Emiel » zo jan 13, 2013 21:48

jet schreef:Hè, is Amstel of Oranjeboom zo populair dan?
Ja die zijn ook best bah, maar Heineken vooral, blègh..

jet schreef:Gister een mail naar een aantal distilleerderijen verzonden om te informeren of hun whisky vegan is. Uiteraard nog geen antwoord terug, maar ik wacht af :mrgreen:
Volgens mij zijn de meeste single malts wel vegan.

jet
Moderator

Bericht door jet » zo jan 13, 2013 21:55

Heineken is paardepis, en als veganist drink ik dat niet :mrgreen:
Als ze gefilterd zijn (en dat zijn er veel) dan kan er bij het filteren isinglass gebruikt zijn....
Vandaar dat ik het voor de zekerheid toch liever even vraag... :wink:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

jet
Moderator

Bericht door jet » zo jan 13, 2013 22:18

Zijn alle Leffes vegan? De blond volgens mij wel, maar van de rest weet ik het niet zeker....
Jij wel Anders?
Leffe is in elk geval inderdaad goddelijk, dusssss.....

Emiel

Bericht door Emiel » zo jan 13, 2013 23:33

jet schreef:
Als ze gefilterd zijn (en dat zijn er veel) dan kan er bij het filteren isinglass gebruikt zijn....
Vandaar dat ik het voor de zekerheid toch liever even vraag... :wink:
Oh, ja dat wist ik niet, goed om te weten!

De meeste bieren zijn wel vegan, de meeste wijnen echter niet.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » ma jan 14, 2013 0:52

Hertog Jan inderdaad! :D Weet iemand trouwens een vegan sake? Ich wuerde so gern... :(
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

lani

Bericht door lani » ma jan 14, 2013 9:31

Het bier zal weer vloeien!] en dus [url=http://www.youtube.com/watch?v=YJd3EGQp8WY]hulde hulde hulde! :grin:

..veel belgische, engelse en ierse bieren zijn trouwens niet vegan volgens mij.. word volgens mij gefilterd met vissenbotgeval, weenie meer wat het precies was..

ik ga vandaag trouwens Leffe voor het eerst drinken :)

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » ma jan 14, 2013 11:42

Appelmoes schreef:Hertog Jan inderdaad! :D Weet iemand trouwens een vegan sake? Ich wuerde so gern... :(
http://www.barnivore.com/search?utf8=%E ... mit=Search :wave:
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Emiel

Bericht door Emiel » ma jan 14, 2013 12:26

Bericht verwijderd door moi
Laatst gewijzigd door Emiel op ma jan 14, 2013 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Marcello
Contacteer:

Bericht door Marcello » ma jan 14, 2013 17:24

Ik kom net terug met een krat Gulpener, die deze week bij Jan Linders in de aanbieding is voor € 8,99. Er zat een carnavals-medaille bij (als aktie). Op die van mij stond: "Te gek um los te loupe!" (te gek om los te lopen). :roll: Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen, en helaas niet alleen met carnaval, of vastelaovend, zoals ze hier zeggen :o.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » ma jan 14, 2013 18:19

:D

Ik ga zo ook even naar de Jan Linders! Al ben ik geen fan van die supermarkt als ik eerlijk ben.
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Emiel

Bericht door Emiel » ma jan 14, 2013 18:52

Marcello schreef:Ik kom net terug met een krat Gulpener, die deze week bij Jan Linders in de aanbieding is voor € 8,99.
Da's geen geld.

Plaats reactie