Moderators: Morality, Martine, Rorrim
De meeste bier in NL is vegan. Duitse ook. Engelse bieren waarschijnlijk niet.MarloesPouw schreef:Ik lees vandaag tot mijn verbazing dat wijn niet vegan isNooit gedacht, ik dacht dat het een soort druivensap met alcohol was
Nu moet ik zeggen dat ik bijna nooit alcohol drink, maar heel af en toe wel. Ik vraag me nu dus af welke alcoholische dranken nog meer niet vegan zijn, of kan ik beter vragen welke wel
Vegantastic schreef:Ook druivensap, appelsap e.d. kunnen geklaard zijn met dierlijke bestandsdelen. Er blijft vrijwel niets achter, maar het word wel gebruikt in het proces.
Heineken is vegan. Dus als je het exporteert naar Engeland zullen ze daar denk niet stiekem er iets dierlijks in doen hoorMarloesPouw schreef: Oh ja en hoe zit het dan met Nederlands bier wat geëxporteerd is naar Engeland zoals Heineken?
Ja, absoluut! Het nadeel daaraan is dat je dan concrete richtlijnen moet opstellen over wat er precies allemaal wel en niet onder 'vegan' valt...Emiel schreef:Ik pleit voor een "vegan friendly" aanduiding op alle levensmiddelen.
Eh... hoeveel biertjes heb jij al op?TonyJello schreef:...Hier ligt Alfa in Gulpen...