veganistische margarine?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di apr 26, 2005 18:30

Marla schreef:Die Wajang light is trouwens ook veranderd en niet vegan meer, volgens mij is er nu bij de supermarkt helemaal geen vegan margarine te koop.
Ik zie geen verandering erin..? Wat zit er nu in dan? D3? Er staat op de verpakking gewoon geloof ik vitamine D. Is daar al een bevestiging van gekomen door de producent dat het niet vegan is?

Marla

Bericht door Marla » wo apr 27, 2005 19:56

Er staat nu op "dieet light" en eerst stond er expliciet op de verpakking dat er geen dierlijke bestanddelen in zaten, nu staat dat er niet meer op dus heb ik daar de conclusie aan verbonden dat het niet meer vegan is, maar heb het niet nagevraagd.

Op die pakjes margarine staat het nog wel steeds dus die is wel ok.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo apr 27, 2005 20:36

Marla schreef:Er staat nu op "dieet light" en eerst stond er expliciet op de verpakking dat er geen dierlijke bestanddelen in zaten, nu staat dat er niet meer op dus heb ik daar de conclusie aan verbonden dat het niet meer vegan is, maar heb het niet nagevraagd.

Op die pakjes margarine staat het nog wel steeds dus die is wel ok.
Ik ken maar een soort verpakking van wajang light? En stond dieet light niet altijd er al op? En hier staat wel dat het koemelk en lactose vrij is... en 'zuiver plantaardig'.

Maar goed...we zitten nu in onzekerheid. Ik ga het gewoon navragen. Dan hebben we wat meer zekerheid :)

Gast

Bericht door Gast » do apr 28, 2005 1:24

ok cool

er staat idd nog steeds wel op dat het geen lactose bevat maar eerst stond er echt op dat het helemaal geen dierlijke ingredienten bevatte. Vroeger heette het Wajang Light en nu dus dieet light. Ben wel benieuwd hoe het nu zit...

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do apr 28, 2005 12:13

Geachte heer Romijn,

Naar aanleiding van uw klacht betreffende ons product Wajang light halvarine, willen wij u graag het volgende mededelen.

In ons product Wajang light, wordt vitamine D2 toegepast en dat is niet van dierlijke herkomst.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met ondergetekende, onder ons gratis telefoonnummer: 0800 - 0224522 keuze nr. 3 (van 9.00 uur tot 12.00 uur) of tijdens kantooruren onder telefoonnummer: 036 - 5229620.

Met vriendelijke groet,

Van Dijk Food Products B.V.
Maar is er dus 2 soorten van wajang?

Marla

Bericht door Marla » do apr 28, 2005 16:36

ik weet het niet, volgens mij is het gewoon van samenstelling veranderd, ik heb in ieder geval die oude nooit meer in een winkel zien staan. Wat heb je precies gevraagd, of het voor veganisten geschikt was ofzo?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do apr 28, 2005 16:38

Marla schreef:Wat heb je precies gevraagd, of het voor veganisten geschikt was ofzo?
Ja en dan specifiek ook nog naar de vitamine D die er in zat.

Marla

Bericht door Marla » do apr 28, 2005 17:21

hmm ok dan zal het wel goed zijn, maar ik blijf het wel vreemd vinden dat de opmerking "bevat geen dierlijke bestanddelen" van de verpakking verdwenen is. Ik ben geloof ik nogal paranoide aan het worden door al die produkten die eerst vegan zouden zijn en vervolgens opeens niet meer....

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do apr 28, 2005 17:45

Ik kan me ook niet echt herinneren dat het er op staat. Maar ik zal eens nog een navragen.

Gast

Bericht door Gast » ma mei 02, 2005 1:30

Waar gebruiken jullie eigenlijk margarine voor? Ik koop het nooit. Zo glibberig.

B

Bericht door B » ma mei 02, 2005 3:03

Gast schreef:Waar gebruiken jullie eigenlijk margarine voor? Ik koop het nooit. Zo glibberig.
Brood (helemaal bij jam), ontbijtkoek, e.d..
Benjamin - made in 1984 - vegan

marjan

Bericht door marjan » ma mei 02, 2005 6:41

Mijn kinderen willen het graag onder de hagelslag. Smaakt toch heel anders dan tahin of pindakaas onder die hagelslag.

Billie

Bericht door Billie » ma mei 02, 2005 9:42

Anonymous schreef:Waar gebruiken jullie eigenlijk margarine voor? Ik koop het nooit. Zo glibberig.
Om taarten te bakken!
Verdiepende vegetarier/veganist

fief
Contacteer:

Bericht door fief » ma mei 02, 2005 19:14

Billie schreef:
Anonymous schreef:Waar gebruiken jullie eigenlijk margarine voor? Ik koop het nooit. Zo glibberig.
Om taarten te bakken!
ja, ik gebruik margarine eigenlijk alleen maar om taarten en koekjes te bakken
ik at toch al sinds ik acht was geen boter/margarine op brood

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo dec 18, 2005 19:53

Wajang (light) is niet meer hoorde ik vandaag... mijn moeder had het al niet meer in de winkel gezien maar nu is het echt weg blijkbaar...

Zijn er nog vegan margarines bij gekomen in tussen tijd? Ik ga gewoon nu wel op die biologische uit natuurwinkel.

Stillborn
Contacteer:

Bericht door Stillborn » zo dec 18, 2005 20:00

Raar. Ik heb nog een pak Wajang in de koelkast staan... weet je zeker dat ie echt weg is?

marjan

Bericht door marjan » zo dec 18, 2005 20:34

Wajang is hier nog gewoon in de winkels verkrijgbaar. Het is wel zo dat de ene winkel er wel eens mee stopt en de andere er mee begint...

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo dec 18, 2005 20:47

Nou ja.. hier is het niet te verkrijgen meer blijkbaar.. en ergens anders ook niet.

Maar ik had vandaag 25 jarig huwelijksfeest van mijn ouders. En had van te voren wat dingen gestuurd naar diegene van de plek waar het feest gehouden werd over veganistische dingen. En had o.a. vermeld dat wajang als margarine goed was. Het was een brunch.

Maar deze had melde dat die wajang eruit was gegaan... maar goed.. ik ga nog wel even mailen naar de maker.

Ik vond het al raar dat wajang hier weg was. Dus het zou goed kunnen...

Framboos

Bericht door Framboos » ma dec 19, 2005 13:03

Neeeee!

Ik kon het niet meer vinden bij de AH, maar dacht dat dat was omdat ze zelf allemaal nieuwe boters en margarines hadden. Bij de Jumbo hadden ze het gelukkig nog wel, dus dacht dat alleen AH het uit het assortiment had gehaald.

Hoop niet dat het dus helemaal weg is. Kon trouwens geen website vinden met Google.

Alex, laat je het even weten als bericht hebt?!

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » di jan 10, 2006 15:30

Op de site van de fabrikant zie ik geen Wajang meer staan... :(
Heb je nog gemaild, Alex? Anders neem ik wel even contact met ze op.

Plaats reactie