Ik denk sinds 1999?Dick schreef: Dank je, maar hoe lang is dat al. Munsterland koop ik al zolang ik veganist ben.
http://www.mvo.nl/voeding-en-gezondheid ... ducten.pdf" target="_blank" target="_blank
Moderators: Morality, Martine, Rorrim
Ik denk sinds 1999?Dick schreef: Dank je, maar hoe lang is dat al. Munsterland koop ik al zolang ik veganist ben.
Dank je.Veg_eric schreef:Ik denk sinds 1999?Dick schreef: Dank je, maar hoe lang is dat al. Munsterland koop ik al zolang ik veganist ben.
http://www.mvo.nl/voeding-en-gezondheid ... ducten.pdf" target="_blank" target="_blank" target="_blank
www.vegetarisme.be schreef:Enkel bij onvoldoende blootstelling aan zonlicht is inname via de voeding belangrijk30. In dit geval, wordt vitamine D gevonden in bepaalde soorten paddestoelen (zoals onder andere reishi en shiitake) en ergosterol (waaruit vitamine D kan worden aangemaakt) kan men vinden in verschillende koolsoorten, brandnetels, appelsienen, gist en tarwekiemolie.
Dat zijn reclamepraatje's.onderdezon schreef:ik heb ergens gelezen dat je altijd een gedeelte van je vitamine d via je voeding moet binnenkrijgen
Ik snap het, ik heb zelf ook moeite met al die pillen. Maar toch realiseer ik me dat dat in mijn hoofd zit. Die mensen krijgen net zo goed deze vitamines via supplementen binnen, alleen zitten die supplementen al in hun voeding. Dat is niets natuurlijker dan een pilletje. Je moet best veel margarine eten om genoeg vitamine D te krijgen in de winter, vooral omdat D2 minder sterk is dan D3 (de dierlijke variant). Margarine is nou ook weer niet echt goed voor je, dus dat is ook een afweging.onderdezon schreef:als ik tegen mensen in mijn omgeving vertel dat ik probeer zo veganistisch moelijk te leven krijg ik altijd commentaaar dat dat niet gezond kan zijn en dan je dan zoveel pillen bij moet slikken. daarom wil ik zo min mogelijk supplementen slikken - alleen b12- zodat ik kan zeggen dat dat niet zo is.
O, ik bedoelde niet dat dat zonder meer zo is hoor (hoewel ik denk dat het het beste is als je het binnenkrijgt via voeding en via de zon, en dat je in de winter in Nederland NIET genoeg vitamine D aan kan maken), maar het is onzin dat dat alleen reclamepraatjes zijn.Vegantastic schreef:Daar zijn de meningen dus over verdeeldEventuele verdere discussie kan in topic over vitamine D.