Gezocht winterjas

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
MoniqueS
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Gezocht winterjas

Bericht door MoniqueS » di okt 30, 2012 17:01

Ik loop al weken te zoeken om een leuke winterjas, maar tot op heden zonder succes.
Alles wat ik tegenkom zit bont aan of is (grotendeels) gemaakt van wol en aanverwanten.
Het is echt niet te geloven...
Ik zoek iets dergelijks als dit: http://www.mexx.de/object/ImageServerMe ... E5m5I3I3M1
Hoe doen jullie dat?

Ananas

Re: Gezocht winterjas

Bericht door Ananas » di okt 30, 2012 19:10

Hee hier is net een topic over op facebook. Ik vind het ook een drama. Mijn tactiek is vooralsnog het zoeken niet opgeven, alle labels blijven checken en 100 verschillende winkels binnengaan.

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » di okt 30, 2012 19:38

Nah, dat is ook toevallig zeg! Ik zal hem in de gaten houden, zie wel dat ik niet de enige ben met dit probleem.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » di okt 30, 2012 21:11

Ik heb vorige week een winterjas gekocht in Bataviastad. De buitenkant ziet er van afstand uit als wol, maar is van waterafstotend polyester. Het is een lekker dikke jas, maar wel een kort model (niet zoals jouw foto) in het paars. Ben er heel blij mee, want ik was ook al een tijdje op zoek naar een nieuwe jas.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Eef

Bericht door Eef » di okt 30, 2012 21:29

Ik heb deze in het paars:
http://shop.hoodlamb.com/product_info.p ... cts_id=507

Die is vegan, lekker warm en fair trade gemaakt. Valt klein.
Maar je bent eigenlijk net te laat, ze waren heel lang voor de helft van de prijs.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di okt 30, 2012 21:44

Bij C&A hebben ze zo te zien een paar volledig synthetische jassen die op wol lijken (en ook veel andere die niet op wol lijken). Niet de meest hippe winkel, maar er zitten wel wat leuke dingen tussen.

http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/produ ... tie/Jassen

Ik heb nog steeds mijn jas van twee jaar geleden toen ik nog niet oplette of er wol in zat of niet. Die heeft 20% wol. Hij ziet er nog steeds goed uit, dus ik draag hem lekker af.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » di okt 30, 2012 22:19

Bedankt voor de tips. Ik ben bij C&A geweest en daar hadden ze dus geen jassen (die ik mooi vind) zonder wol, behalve die ene in maat 44 (ik heb 36/38).
Op de online winkel staan wel een paar leuke trouwens.
De jas van Eef vind ik ook leuk, ik koop dit soort dingen alleen niet graag online.
Die wil ik passen, soms ziet het er leuk aan maar zit het niet fijn, of het past niet helemaal en dan moet je weer gaan ruilen, vind ik lastig.
In Bataviastad kon ik ook niet slagen trouwens.
Ik zoek nog wel even verder en anders wordt mijn huidige, redelijk versleten jas nog een jaartje in de verlenging gegooid.

Sofie
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Sofie » di okt 30, 2012 22:58

Bij Wehkamp hebben ze ook verschillende wolvrije jassen. Zoals deze van 100 procent katoen:
http://www.wehkamp.nl/damesmode/jassen- ... &PI=1&SM=0

Je kunt het dan dus niet in een winkel passen, maar bij Wehkamp kun je wel gratis terugsturen als de jas toch niet goed past/staat.

Ananas

Bericht door Ananas » di okt 30, 2012 23:37

JudithK schreef:Ik heb vorige week een winterjas gekocht in Bataviastad. De buitenkant ziet er van afstand uit als wol, maar is van waterafstotend polyester. Het is een lekker dikke jas, maar wel een kort model (niet zoals jouw foto) in het paars. Ben er heel blij mee, want ik was ook al een tijdje op zoek naar een nieuwe jas.
Tof, precies wat ik zoek! Bij welke winkel was dat? En hadden ze er nog meer? Is wel een onderneming om naar Bataviastad te reizen, maar voor een goede vegan winterjas... Was waarschijnlijk ook goed betaalbaar daar?

jojo

Bericht door jojo » wo okt 31, 2012 10:07

OOOOHHHHH!!!! Die jas van Eef!!!!!!!! Ik zoek al jaaaren naar zo'n jas!!!!! En nu is't ie niet meer in de aanbieding :(
Ik heb niet zoveel geld :( :( Ik moet het al heel lang doen met 's winters 2 jassen over elkaar heen doen en daar ben ik helemaal zat van..... had ik dit nu maar eerder geweten ........ Nu ja.... het komt vanzelf wel een keer goed!!!

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » wo okt 31, 2012 11:56

Ananas schreef:
JudithK schreef:Ik heb vorige week een winterjas gekocht in Bataviastad. De buitenkant ziet er van afstand uit als wol, maar is van waterafstotend polyester. Het is een lekker dikke jas, maar wel een kort model (niet zoals jouw foto) in het paars. Ben er heel blij mee, want ik was ook al een tijdje op zoek naar een nieuwe jas.
Tof, precies wat ik zoek! Bij welke winkel was dat? En hadden ze er nog meer? Is wel een onderneming om naar Bataviastad te reizen, maar voor een goede vegan winterjas... Was waarschijnlijk ook goed betaalbaar daar?
http://www.bataviastad.nl/nl/merken/merrell
Maar er waren nog maar twee maten van deze jas, maat xs en maat L. De xs heb ik meegenomen, iets te klein maar vond het zo leuk dus toch maar gedaan. De jas was €99.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Marla

Bericht door Marla » wo okt 31, 2012 14:45

Eef schreef:Ik heb deze in het paars:
http://shop.hoodlamb.com/product_info.p ... cts_id=507

Die is vegan, lekker warm en fair trade gemaakt. Valt klein.
Maar je bent eigenlijk net te laat, ze waren heel lang voor de helft van de prijs.
Ik heb ook sinds kort een jas van dat merk, namelijk deze: http://shop.hoodlamb.com/product_info.p ... cts_id=506 in de kleur Ocean Blue. Ik heb hem ook in de sale gekocht, scheelt echt veel geld!
In Amsterdam zit hun winkel trouwens, dan kun je passen. Misschien dat ze daar nog wel dingen in de sale hebben?

Sofie
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Sofie » wo okt 31, 2012 19:32

Je kunt ook nog bij Zalando kijken. Veel van de jassen hier zijn bijvoorbeeld zonder wol:
http://www.zalando.nl/dameskleding-jass ... ial=katoen

En bij Zalando is verzenden en retourneren gratis, dus je kunt gewoon meerdere jassen bestellen, thuis passen, de beste houden en de rest terugsturen.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » wo okt 31, 2012 19:44

Neckermann!

Monique deze lijkt volgens mij op wat jij zoekt: http://www.neck.nl/product/detail.mb1?f ... lt=default

Deze vind ik ook heel tof: http://www.neck.nl/product/detail.mb1?f ... tDetailTab
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

jojo

Bericht door jojo » do nov 01, 2012 11:51

@ Eef: Hoe klein vallen de jassen uit? Want ik denk dat ik maar even flink ga sparen voor die jas! :) Ik heb normaal maat 42, soms 44. Zou ik dan een XL moeten nemen denk je?

Eef

Bericht door Eef » do nov 01, 2012 18:39

jojo schreef:@ Eef: Hoe klein vallen de jassen uit? Want ik denk dat ik maar even flink ga sparen voor die jas! :) Ik heb normaal maat 42, soms 44. Zou ik dan een XL moeten nemen denk je?
Ik was zo slim om maat M te nemen :roll: , die paste in de zomer precies, maar met een shirt eronder, geen dikke trui 8)
Ik heb maat 40-42. Bij de oksels is de jas ook best wel strak, ik had bij nader inzien wel maat L of zelfs XL genomen denk ik, maar maat M was de enige die er nog was in het paars, dus ik heb hem gehouden met het idee dat ik maar wat moest afvallen :mrgreen:
Er staat ook nog wel een size chart op de site. Ik zou als ik jou was denk ik XXL nemen, maar je kunt vast ook wel ruilen als je toch de verkeerde maat hebt (misschien niet als ze in de aanbieding zijn, dat weet ik niet).
Na de winter gaan ze denk ik wel weer in de aanbieding, als je zo lang kunt wachten. Want de normale prijs is inderdaad aanzienlijk. Ik heb geloof ik 170,- betaald.

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » do nov 01, 2012 19:34

Ik ben lastig... Alle jassen die ik nu voorbij heb zien komen is wel iets mee wat mij niet bevalt. :oops:
Ik zoek vrolijk verder....

jojo

Bericht door jojo » do nov 15, 2012 17:19

Had Eef ook al gepost :) Maar geeft niet hoor, mooie jassen kun je niet váák genoeg zien! (sparen schiet trouwens niet erg op :cry: Gaat 'em niet meer worden dit jaar.......

jojo

Bericht door jojo » do nov 15, 2012 17:21

Bij een warme winterjas horen natuurlijk ook heule warme wanten :) Ik kan niet echt iets vinden, waar ik dagelijks een uur mee door weer en wind durf te fietsen.... iemand een tip?

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » do nov 15, 2012 17:47

ik ben op het moment aan het twijfelen tussen twee tweedehandsjassen via marktplaats (mensen dragen zo'n ding amper, ik geef mijn geld liever aan iets anders uit want ik ben aan het sparen voor een laptop, beide jassen die ik zelf heb zijn echter meer dan 5 jaar oud). De ene die ik op het oog heb zit wol in... is het gek dat ik dat minder erg vind als iets tweedehands is? Aan de andere kant gaat leer me weer te ver, beetje hypocriet? De leren spullen die ik nog heb ga ik echter niet weggooien, dat vind ik helemaal zonde.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Plaats reactie