Welke producten zou je willen kunnen kopen?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Appelmoes
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Welke producten zou je willen kunnen kopen?

Bericht door Appelmoes » wo okt 31, 2012 16:05

Eef schreef: Ik ook! Ik zou graag yoghurt op basis van amandelen kopen. Het is ook wel zelf te maken, maar dat kost toch wel behoorlijk wat tijd. Ik heb een tijd terug lekkere cashewyoghurt gemaakt, maar om dat nou elke dag te gaan doen kost gewoon te veel tijd. Volgens mij hebben ze in Amerika wel notenyoghurt, hopelijk komt dat hier gauw naar toe!
Inderdaad! Ik ben dol op yoghurt, maar zo krijg ik wel erg veel soja binnen, en dat heb ik liever niet. Hoe zouden we ervoor kunnen zorgen dat het in NL komt?
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Truus

Bericht door Truus » wo okt 31, 2012 16:09

Appelmoes schreef:Hoe zouden we ervoor kunnen zorgen dat het in NL komt?
Kun je het product op het Internet vinden? Dan kunnen we kijken waar het vandaan komt.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » wo okt 31, 2012 17:38

Truus schreef:Kun je het product op het Internet vinden? Dan kunnen we kijken waar het vandaan komt.
Tot nu toe allemaal uit de VS, in Duitsland schijnen ze het ook niet te hebben. SoYeah heeft 'cultured almond milk', dus amandelyoghurt, ook met fruitsmaakjes. Almond Dream (waar we in NL ook de amandelmelk van kennen) heeft ook yoghurt inclusief allerlei smaakjes. Amande is ook zo'n merk. Ik denk dat we dan de meeste kans maken bij Almond Dream, omdat dat er in Nederland ook is. Ik weet niet of SoYeah hier verkocht wordt? Ik heb het in ieder geval nog nooit gezien.
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Truus

Bericht door Truus » wo okt 31, 2012 21:10

Appelmoes schreef:SoYeah heeft 'cultured almond milk', dus amandelyoghurt
Kan het op hun website niet vinden, ik zie alleen maar soja.
Appelmoes schreef:Almond Dream
Kan ik ook geen yoghurt van vinden
Appelmoes schreef:Amande
Het merk heb ik gevonden, het heet The Bridge, maar de yoghurt zie ik er niet bij.

Jullie zijn vast beter met zoeken dan ik.

Eef, kun je iets vertellen over hoe je die cashewyoghurt hebt gemaakt? Hoe kwam je aan de fermentstof? Was het echt heel bewerkelijk, of duurde het lang omdat je het lang moet laten staan?

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » wo okt 31, 2012 21:47

indra

Bericht door indra » wo okt 31, 2012 23:38

ja! die heb ik geprobeerd bij Wholefoods in the VS. Iets 'zuurder' dan ik had gedacht, vanillesmaak, desalniettemin lekker!

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » do nov 01, 2012 0:24

indra schreef:ja! die heb ik geprobeerd bij Wholefoods in the VS. Iets 'zuurder' dan ik had gedacht, vanillesmaak, desalniettemin lekker!
Ik had de ice cream sandwiches van AD, die waren echt goddelijk :D de yoghurt had ik niet gezien, jammer! Off-topic, maar had jij ook het idee dat je in het paradijs was bij Whole Foods? :lol:

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » do nov 01, 2012 12:00

Truus schreef:
Appelmoes schreef:SoYeah heeft 'cultured almond milk', dus amandelyoghurt
Kan het op hun website niet vinden, ik zie alleen maar soja.
Appelmoes schreef:Almond Dream
Kan ik ook geen yoghurt van vinden
Appelmoes schreef:Amande
Het merk heb ik gevonden, het heet The Bridge, maar de yoghurt zie ik er niet bij.
Almond Dream: http://www.tastethedream.com/products/p ... 82/809.php
So Delicious: http://sodeliciousdairyfree.com/product ... lain-greek
Amande: http://www.cascadefresh.com/amande/flavors.html

So Delicious heeft trouwens ook heel veel soorten yoghurt (yoghurt, griekse yoghurt, yoghurtdrinks, allemaal met allerlei verschillende smaakjes) op basis van kokos, en Amande heeft ook kokosyoghurt.
Ik vind ze allemaal qua voedingswaarden wat tegenvallen, omdat ik yoghurt niet alleen eet omdat ik het lekker vind, maar ook voor proteïne, en vergeleken met sojayoghurt heeft So Delicious maar half zoveel proteïne (in verhouding tot calorieën, en koolhydraten&vetten), Amande een kwart, en Almond Dream heeft praktisch geen proteïne. En de kokosyoghurts bevatten nog minder dan de amandelyoghurts.
Die So Delicious lijkt me voor mij persoonlijk het meest interessantst. Maar hoe die in Nederland te krijgen?
Almond Dream lijkt me inderdaad het makkelijkst hier te krijgen, omdat dat merk al in Nederland verkocht wordt.

Heeft iemand ooit van Nogürt gehoord? Ze omschrijven het zelf als vegan yoghurtalternatief, maar ook als fruit snack, ik heb geen idee wat ik me erbij moet voorstellen.
CoYo heeft ook kokosyoghurt.

TonyJello

Bericht door TonyJello » do nov 01, 2012 12:01

TonyJello schreef:Nou, ik ben net naar de Jumbo in Heerlen geweest in Het Loon en daar hebben ze geen Alpro slagroom. Dus ik ging erom vragen en of het in het assortiment kon worden opgenomen, omdat andere Jumbo's elders in het land het dus wel hebben. Er wordt aan gewerkt en ik word sowieso gebeld over de uitslag. Simon, mijn buurman die mee was voelde zich opgelaten dat ik erom vroeg (Limburger) en zei: 'Doe niet zo idioot!'

Er waren meer producten niet die op mijn lijstje stonden en ik zei tegen Simon dat het vegan-assortiment in de randstad groter was. Waarop hij zei: 'Daar wonen dan zeker méér idioten dan hier.'
Maar goed hij is verder heel oké en ik had vervoer.

Geen slagroom, dus. Nog niets van de Vegetarische Slager, dat komt hopelijk nog. Penotty Hazelnoot ook niet, mayonaise niet, brood Goudeerlijk wel, ook witbrood.

Ik heb via de website gevraagd of er ook vegetarische en veganistische producten op die website vermeld kunnen worden. En ook wanneer ze in de aanbieding zijn of nieuw in het assortiment. Ik wacht op antwoord.
Hier het antwoord:

Geachte mevrouw Jello,

Momenteel is dit nog niet mogelijk, wellicht dat er op langere termijn meer assortiment online komt , dan is dat zeker een uitgangspunt.

Met vriendelijke groet,

Jumbo Webredactie

indra

Bericht door indra » do nov 01, 2012 17:07

Appelmoes schreef:
indra schreef:ja! die heb ik geprobeerd bij Wholefoods in the VS. Iets 'zuurder' dan ik had gedacht, vanillesmaak, desalniettemin lekker!
Ik had de ice cream sandwiches van AD, die waren echt goddelijk :D de yoghurt had ik niet gezien, jammer! Off-topic, maar had jij ook het idee dat je in het paradijs was bij Whole Foods? :lol:
er was te veel om te (kunnen) kopen, maar alles was nogal prijzig.. k moest ook wel denken aan onze ecologische voetafdruk, want er wordt ook veel gefocused op 'gezond'/superfoods, en minder dan waar dingen wel niet vandaan gehaald worden - althans dat was mijn indruk..

Truus

Bericht door Truus » do nov 01, 2012 17:57

Die Alpro slagroom kan ik ook nergens vinden, wel de kookroom. Is die lekker in de koffie? Kan ik mijn gasten dat voorzetten?

Eef

Bericht door Eef » do nov 01, 2012 18:14

Truus schreef: Eef, kun je iets vertellen over hoe je die cashewyoghurt hebt gemaakt? Hoe kwam je aan de fermentstof? Was het echt heel bewerkelijk, of duurde het lang omdat je het lang moet laten staan?
Ja, hier een quote uit een ander topic:
Eef schreef: Ik heb dit recept gebruikt:
http://rauw-amsterdam.blogspot.nl/2011/ ... ghurt.html

En dit is de eerste keer dat het gelukt is. Volgens de meeste recepten moet de yoghurt buiten de koelkast blijven staan en dan wordt het bij mij nooit wat (alleen schimmel), maar deze is dus goed gelukt. Ik heb wel 2,5 dag aangehouden, omdat ik hem liever iets zuurder wilde. Ik heb de probiotica gebruikt die ik zelf in huis had, 2 capsules van Dr Mercola Complete Probiotics.

Het wordt wel een hele machtige yoghurt. Wat ik wil gaan proberen is minder cashewnoten gebruiken en meer water en dan indikken met iers mos. Als je kijkt naar sojayoghurt in de winkel, dan wordt ook maar 7% sojabonen gebruikt, dus wat noten betreft wil ik ook meer in de richting van 10-20% komen in plaats van de ongeveer 80% waar je hiermee op uitkomt.

En ik denk dat het resultaat het best wordt met een blender zoals de Vitamix, ik hou met mijn staafmixer wel korrels over, waardoor de yoghurt niet perfect glad is. Maar dat maakt voor de voedingswaarde niet uit.

Als je de yoghurt laat uitlekken in een notenzak (24 uur) dan krijg je cashewkaas, ook erg lekker! Daar doe je dan op het eind zout en verse kruiden doorheen. Dit lijkt dan op kruidige roomkaas vind ik. Dan hou je dus wel het originele recept aan met veel cashewnoten en weinig water.
Je gebruikt dus probiotica om te fermenteren.
Op zich is het niet heel veel werk, maar het is wel een kwestie van plannen en voorbereiden, vooral als je elke dag yoghurt eet.

Eef

Bericht door Eef » do nov 01, 2012 18:16

Appelmoes schreef:
Truus schreef:Kun je het product op het Internet vinden? Dan kunnen we kijken waar het vandaan komt.
Tot nu toe allemaal uit de VS, in Duitsland schijnen ze het ook niet te hebben. SoYeah heeft 'cultured almond milk', dus amandelyoghurt, ook met fruitsmaakjes. Almond Dream (waar we in NL ook de amandelmelk van kennen) heeft ook yoghurt inclusief allerlei smaakjes. Amande is ook zo'n merk. Ik denk dat we dan de meeste kans maken bij Almond Dream, omdat dat er in Nederland ook is. Ik weet niet of SoYeah hier verkocht wordt? Ik heb het in ieder geval nog nooit gezien.
Ja, bijna alle producten komen uit de VS. En daarna heeft inderdaad Duitsland de meeste opties, maar volgens mij niet op vers gebied.
Ik wil ook graag Daiya cheese uit de VS! Dat schijnt super te zijn.

Ben

Bericht door Ben » do nov 01, 2012 20:00

Een winterjas voor Monique S.

TonyJello

Bericht door TonyJello » do nov 01, 2012 21:27

:D

TonyJello

Bericht door TonyJello » za nov 03, 2012 14:41

Jakkes!

Ik heb de slagroom 2 minuten in de mixer gedaan op de hoogste stand en het werd alleen maar dunner!
Toen heb ik het maar door de bananenijs gemixt. Dat was wel lekker, maar ik zit nu met een vette pens vol! :mrgreen:

De katten hebben de kom leeggelikt waar alleen de slagroom in gezeten heeft. Net als de veganaise, die lusten ze ook en dat vind ik apart, want ik dacht dat ze alleen dierlijke 'dingen' lekker vonden.

Truus

Bericht door Truus » za nov 03, 2012 19:40

TonyJello schreef:De katten hebben de kom leeggelikt waar alleen de slagroom in gezeten heeft.
Dat vind ik dan wel een compliment voor het product. Welke was dat, van Alpro of Soyatoo?

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za nov 03, 2012 20:07

TonyJello schreef:Ik heb de slagroom 2 minuten in de mixer gedaan op de hoogste stand en het werd alleen maar dunner!
'in de mixer' Bedoel je dan in je blender? Blenders zijn niet zo geschikt om slagroom mee luchtig te kloppen. Daarvoor moet je eigenlijk een garde, of nog beter, een echte mixer met kloppers gebruiken.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » za nov 03, 2012 21:15

Ben schreef:Een winterjas voor Monique S.
:lol: Graag!

TonyJello

Bericht door TonyJello » za nov 03, 2012 21:43

Truus schreef:
TonyJello schreef:De katten hebben de kom leeggelikt waar alleen de slagroom in gezeten heeft.
Dat vind ik dan wel een compliment voor het product. Welke was dat, van Alpro of Soyatoo?
Ja, dat vind ik dus ook een compliment. Het was Soyatoo!

Plaats reactie