drinken

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
jet
Moderator
Leefwijze: veganist

drinken

Bericht door jet » do jul 26, 2012 11:53

Met dit weer drink ik heel veel, maar ik hou dus niet van cola, en ander bubbeltjes fris.
Fruitsappen vind ik wel lekker, maar ik vind het zonde om dat met liters achterover te gieten, en alleen water komt me ook een beetje de keel uit.
Ranja drink ik wel eens, maar veel versies zijn zo chemisch.
Wat drinken jullie zoal?

Sinds gisteren heb ik muntwater gemaakt. Water koken, in een litermaat op 2 takjes munt gieten en af laten koelen. Ben normaal niet zo'n fan van munt, maar dit is wel lekker zo :mrgreen:
Iets dergelijks doe ik ook wel eens met limoensap, maar dat kan gewoon direct koud (dus glas kraanwater, en dan scheutje limoensap of citroensap of grapefruitsap of wat ook erdoor, om je water iets te spiken)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Martine
Moderator

Re: drinken

Bericht door Martine » do jul 26, 2012 12:01

Zelfgemaakte ijsthee? Ik drink vaak gewoon koud geworden thee als het zo warm is, maar je zou echte ijsthee kunnen maken door er citroensap en suiker/zoetmiddel aan toe te voegen en het in de koelkast te zetten.

Ik maak ook vaak heel sterk verdunde siroop met een fles koud water die ik de avond daarvoor in de koelkast heb gezet. Het is dan meer water met een smaakje dan siroop, maar ik houd er niet van als het te zoet is, zeker niet met die warmte.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

TonyJello

Bericht door TonyJello » do jul 26, 2012 12:02

Groentenboullion.

Liadan

Bericht door Liadan » do jul 26, 2012 12:05

Ik drink met dit weer vooral water met citroensap en smoothies met ijsblokjes.

Ananas

Bericht door Ananas » do jul 26, 2012 17:54

Ik hou wel heel erg van cola, vind dat met dit weer erg lekker met een blokje ijs erin.
Maar ik maak ook graag frappuccino's (dubbel zo sterke koffie laten afkoelen en met ijsklontjes, sojamelk, sojaroom en beetje zoetmiddel in de blender).

En gisteren heb ik ijsthee ontdekt. Ik zet sterke thee van een frisse mix, bv citroengras+pepermunt+lavendel, laat die afkoelen, sap van 1 citroen en zoetmiddel naar smaak erbij en dan serveren met ijs. :heart:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do jul 26, 2012 19:18

kokosdrinks is lekker.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » do jul 26, 2012 19:37

Martine schreef:Zelfgemaakte ijsthee? Ik drink vaak gewoon koud geworden thee als het zo warm is, maar je zou echte ijsthee kunnen maken door er citroensap en suiker/zoetmiddel aan toe te voegen en het in de koelkast te zetten.
Mijn vriend maakt met warm weer altijd zonnethee. Das hetzelfde maar dan laat je de zon het werk van het opwarmen doen ^^ en dan evt. weer afkoelen.

In de VS drinken ze ijsthee ook heel vaak zonder suiker.
Ananas schreef:Maar ik maak ook graag frappuccino's (dubbel zo sterke koffie laten afkoelen en met ijsklontjes, sojamelk, sojaroom en beetje zoetmiddel in de blender).
:O best. idea. ever. ;) dat ga ik doen.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

TonyJello

Bericht door TonyJello » do jul 26, 2012 21:01

Ananas schreef:En gisteren heb ik ijsthee ontdekt. Ik zet sterke thee van een frisse mix, bv citroengras+pepermunt+lavendel, laat die afkoelen, sap van 1 citroen en zoetmiddel naar smaak erbij en dan serveren met ijs. :heart:
Dát lijkt me lekker!

Uniflame
Leefwijze: pescotarier
Contacteer:

Bericht door Uniflame » vr jul 27, 2012 11:55

Ik drink vooral water, vruchtensap en smoothies.
Mijn recepten blog (ook vegan): She Likes Bento

Gnoe
Contacteer:

Bericht door Gnoe » za jul 28, 2012 8:52

Ik drink ook vooral water: ik heb 2 flessen in de koelast liggen zodat het lekker koud is (gewoon kraanwater). Soms doe ik wat sliertjes komkommerschil en blaadjes munt in een van de flessen. Als dat een poosje trekt geeft het een frisse smaak.

Je kunt sap ook aanlengen met ijskoud water, erg lekker bij warm weer en spaart toch sap uit. ;)

Warme thee vind ik trouwens ook lekker (bijv. verse munt): als je koud drinkt gaat je lichaam juist weer 'opwarmen' terwijl bij dat bij vocht op lichaamstemperatuur niet nodig is.
.....................................................
Kom eens langs op Graasland!

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » za jul 28, 2012 9:59

Water, kruidenthee, koffie en sap. Dat drink ik bij warm en koud weer.
Als het echt warm is drink ik nog meer water dan ik normaal al doe.

Ferazhin
Leefwijze: flexitarier

Bericht door Ferazhin » zo jul 29, 2012 12:30

MoniqueS schreef:Water, kruidenthee, koffie en sap. Dat drink ik bij warm en koud weer.
Als het echt warm is drink ik nog meer water dan ik normaal al doe.
Minus het sap: c'est moi. Ik drink sowieso al veel water, maar met heet weer drink ik het echt per liter.

De soya-frappo en de zone-thee klinken trouwens erg lekker; bedankt voor de recepten mensen!

veggie84

Bericht door veggie84 » di jul 31, 2012 21:06

jet
Moderator

Bericht door jet » wo aug 01, 2012 12:10

veggie84, wat staat er precies op die site? Ik moet eerst allerlei advertenties doorklikken en emailadressen doorgeven voordat ik iets te zien krijg.... :?
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

veggie84

Bericht door veggie84 » wo aug 01, 2012 14:24

Truus

Bericht door Truus » vr nov 02, 2012 15:34

Sorry dat ik hier pas na de zomer mee aankom, maar ik maak kaneelwater van Cassia Bark van het merk TRS of Heera. Het wordt mierzoet en fris zonder kalorieën.

Tien minuten koken -- hoogstens vijftien anders loopt de smaak achteruit -- laten afkoelen, zeven en in de koelkast zetten. Ik maak het sterk en gebruik het als concentraat, dus voeg iedere keer kraanwater en ijsblokjes toe. Zo bespaar ik ruimte in de koelkast. Je kunt ook koolzuurhoudend-water toevoegen.

Het is 's winters trouwens ook lekker op kamertemperatuur.

Emiel

Bericht door Emiel » vr nov 16, 2012 11:08

Ik drink alleen water, thee en granenkoffie met notenmelk en héél soms wat veganistische rode wijn of een biologisch biertje. De rest boeit me niet. Ik word al niet goed als ik die rijen verschillende frisdranken en zoete sapjes zie staan in de supermarkt, brr...

Pepsi heeft in Japan trouwens een ‘fat-blocking soda’ op de markt gebracht. Getest op dieren en dus veilig voor menselijke consumptie (right, als je snel dood wilt dan).

Truus

Bericht door Truus » vr nov 16, 2012 13:33

Emiel schreef:Pepsi heeft in Japan trouwens een ‘fat-blocking soda’ op de markt gebracht.
Het verbaast me dat Pepsi dit juist in Japan lanceert, want ik heb nog nooit een dikke Japanner gezien. I.d.d. klinkt het me niet een veilig goedje.

Trouwens Coca Cola heeft al langer in landen waar dat nooit verboden is geweest Cola gezoet met stevia op de markt gebracht. Zelf heb ik het nooit gezien. Ben wel benieuwd naar de ingrediënten. Wat ik de laatste tijd heb zien verschijnen aan (nep-)stevia producten in NL belooft niet veel goeds.

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » vr nov 16, 2012 13:43

Truus schreef:
Emiel schreef:Pepsi heeft in Japan trouwens een ‘fat-blocking soda’ op de markt gebracht.
Het verbaast me dat Pepsi dit juist in Japan lanceert, want ik heb nog nooit een dikke Japanner gezien. I.d.d. klinkt het me niet een veilig goedje.

Trouwens Coca Cola heeft al langer in landen waar dat nooit verboden is geweest Cola gezoet met stevia op de markt gebracht. Zelf heb ik het nooit gezien. Ben wel benieuwd naar de ingrediënten. Wat ik de laatste tijd heb zien verschijnen aan (nep-)stevia producten in NL belooft niet veel goeds.
In China en Japan is vet een opkomend probleem, mede door grote voedselketens. Beide landen proberen traditioneel voedsel weer meer in de mode te brengen.
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » vr nov 16, 2012 15:15

Echt ziek, dat kan nooit goed zijn, die Pepsi. Hiermee pakken ze juist de mensen die de hele tijd diëten (toch al te weinig vet eten) of juist overgewicht hebben. Dit is echt heel ongezond en gevaarlijk.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Plaats reactie