Vegan haarverf?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Vegan haarverf?

Bericht door jet »

:offtopic:
(jet als moderator)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
Natubico
Contacteer:

Bericht door Natubico »

Ook off topic, maar toch ook effen ertussendoor in het belang van de vereniging en dus van de dieren:

zag net dat er taalkundig iets behoorlijk hapert aan de laatste zin van een bericht, dat op de NVV-home-page
wordt ingeleid en dat handelt over de resultaten van een onderzoek naar het gezondheidsvoordeel van veganistische voeding; die zin luidt:

Het vervangen van wit vlees zorgt door plantaardige producten, lever al 4% minder sterfgevallen op. :roll:
jet
Moderator

Bericht door jet »

nogmaals :offtopic:
Dit soort dingen horen niet in dit topic en ook niet op dit forum thuis.
Het is goed als je het opmerkt en meldt aan de websitebeheerder, maar irrelevant hier.
Graag weer terug naar de vegan haarverf alsjeblieft.

jet (als moderator)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
Natubico
Contacteer:

Bericht door Natubico »

Nou, dacht dat we die haarverf we wel zo'n beetje gehad hebben.
En het probleem met de Wiki is zojuist hier aan de orde gebracht: http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... 61#p157561

Maar wat er wel nog was, is het feit dat in dit topic hierboven ergens de term "carnisten" viel en daar is nou net even wat verhoogde publiciteit over i.v.m. hiermee: http://www.piepvandaag.nl/carnisme-vers ... -nijmegen/

Wilde net eens zoeken of dit thema wellicht ook al meer uitgebreid aan de orde is geweest in een apart topic, maar de zoekfunctie lijkt wat van slag, dus dat leverde geen resultaat op.
Denk er in elk geval over, om anders maar 'ns 'n topic over Carnisme te beginnen, want dat is uiteraard wel even relevant voor veganisten.
jet
Moderator

Bericht door jet »

Natubico, als je persé het laatste woord wilt hebben, prima, bij deze....

Begin alsjeblieft een topic over carnisten, en hou het in dit topic bij haarverf.
Elk volgend bericht (van iedereen) dat daar niet over gaat zal in vervolg verwijderd worden of er gaat een slotje op dit topic als werkelijk alles er al over gezegd is.

jet als moderator
Desdemona
Leefwijze: part-time veganist
Contacteer:

Bericht door Desdemona »

Ik heb nog een haarverfvraagje.
Zou graag deze van directions bestellen, maar 88ml, is dat niet wat weinig? Kun je daar een vol kopje mee verven?
Ik laat mijn haar groeien, het komt nog niet op mijn schouders, maar momenteel in een heel klein staartje, dus wel een heel stuk langer dan op de foto.
Ervaringen met de hoeveelheid aub?
The most beautiful people don't fit into boxes.
Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes »

Mijn haar komt tot net onder mijn schouders, als ik ga bijkleuren heb ik aan een half potje genoeg. Voor het echte werk ongeveer 1 potje, dus het kan makkelijk :) Maar om safe te zitten kun je er toch gewoon 2 bestellen?
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.
Desdemona
Leefwijze: part-time veganist
Contacteer:

Bericht door Desdemona »

Ik woon in België en kon hier in de buurt geen manic panic vinden. Wel online, maar zou liever de verzendkosten besparen. Ik vertrek vanavond naar Amsterdam en ben daar de hele week. Iemand een adresje waar je het daar gewoon kan kopen?
Zaterdag zit ik in Den Haag, dus dat kan ook.
Bedankt alvast!
The most beautiful people don't fit into boxes.
Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes »

Bij een kapperswinkel. :)
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.
Eaolise
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door Eaolise »

Ik wil heeeeuuul graag vegan gele of groene haarverf, maar wil 't liever bestellen dan bij een kapperszaak halen, omdat ik dat gewoon eng vind.... misschien iemand die er binnenkort naartoe gaat en niet al te ver weg woont bij mij en 't wil komen brengen.....? :oops: :) :lol:
stippel
Leefwijze: flexanist

Bericht door stippel »

Ik kleur mijn haren al een aantal jaar met henna, bevalt me goed. :)
Plaats reactie