Vegan haarverf?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

MoniqueS
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Vegan haarverf?

Bericht door MoniqueS »

Ik sluit mij helemaal bij de woorden van Appelmoesje aan, behalve dan dat ik wel in een auto rijd. :wink:

veggie0carrot

Bericht door veggie0carrot »

Eef schreef:
Leuk! Bedankt voor de links!

Ik zie trouwens dat er bij twee van de manic panic haarclips staat dat het echt haar is.
Toch niet bij de eerste link, toch? De tijgerprint weet ik en nog vijf die worden aangeboden, maar de eerste link heeft twaalf (of dertien) haarclips die synthetisch zijn.
Animals are my friends... I don't eat my friends!

Eef

Bericht door Eef »

veggie0carrot schreef:
Eef schreef:
Leuk! Bedankt voor de links!

Ik zie trouwens dat er bij twee van de manic panic haarclips staat dat het echt haar is.
Toch niet bij de eerste link, toch? De tijgerprint weet ik en nog vijf die worden aangeboden, maar de eerste link heeft twaalf (of dertien) haarclips die synthetisch zijn.
Nee, klopt hoor! De eerste link zijn synthetische plukken.

Natubico
Contacteer:

Bericht door Natubico »

jet schreef:Mocht er echt een discussie gaan ontstaan dan moeten we dit misschien wel even in een discussieforum doen ipv hier.... :mrgreen:
Hier dus:
http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... 26#p149426

Renee1137

Bericht door Renee1137 »

Zie ook de andere discussie: Natuurwinkels verkopen in ieder geval plantaardige, parabeen/ammonia-vrije, niet op dieren geteste, natuurlijke haarkleuringsproducten zoals Naturtint.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

jet
Moderator

Bericht door jet »

Ik gebruik meestal hennapoeder en doe ongeveer 2 jaar met zo'n pakje..... :mrgreen:
Voor zover ik heb kunnen beoordelen is dat spul vegan, wat ik zo op de verpakking lees.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Ananas

Bericht door Ananas »

Wat voor kleur wordt het dan? Wou dat ik zo lang met een pakje deed ;)

jet
Moderator

Bericht door jet »

Ik heb de roodkoperen versie, en mijn haar wordt dan.....rood ;-) (van mezelf had ik altijd al rossig haar, nu is het meer donkerblond, en met dat poeder wordt het koperachtig)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Natubico
Contacteer:

Bericht door Natubico »

Tja, de discussie, waar aan het eind van de vorige pagina sprake van was, is er wel geweest ( http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... =24&t=8217 ) en uiteindelijk is het topic op slot gedaan.

Daarom hier maar even de mededeling dat de samenvatting ervan inmiddels gereed is:
https://sites.google.com/site/veganisme ... n-haarverf.

Vr.gr.,

Natubico

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Leuke discussie.

Make-up gebruik ik niet (hahahaha, ik zie het al! Dat past écht niet bij mij :D) en ik verf mijn haar niet. Ik milimeter mijn haar zelfs elke 14 dagen dat wordt over het algemeen niet zo gewaardeerd. Niet door mannen en ook niet door vrouwen. Veel vrouwen willen gezien worden door de mannen en mannen willen graag mooie vrouwen zien en willen dat vrouwen hun best doen er mooi uit te zien (wat is mooi?) En ik doe daar niet aan mee. Dat heb ik mijn hele leven niet gewild, want ik vind dat zo primitief! Maar ik beledig mannen en vrouwen eigenlijk met mijn korte haar, want veel mensen doen dus hun best op allerlei manieren (verf en make-up) en ik heb daar persoonlijk dus geen boodschap aan.

Ik zou het fijn vinden als iedereen zijn eigen haarkleur had en geen make-up. Een mens is dan veel makkelijker te leren kennen, in te schatten en te begrijpen. En ik vind naturel dus veel mooier! Ik vind geverfd haar lelijk en nep en make-up nog meer. En tattoo make-up nog lelijker! Grijs haar vind ik prachtig! Zelf ben ik nog niet grijs, maar als het komt vind ik het geweldig.

Nu zie je ook steeds meer mannen die hun haar geverfd hebben... tjonge, jonge, jonge! Afschuwelijk! :shock:

Ik heb zelfs gehoord dat in een gezin waar ze allemaal hun haar verven, ze van plan zijn de hond te gaan verven als zijn snuit grijs wordt! :shock:

Natubico
Contacteer:

Bericht door Natubico »

TonyJello schreef:Ik heb zelfs gehoord dat in een gezin waar ze allemaal hun haar verven, ze van plan zijn de hond te gaan verven als zijn snuit grijs wordt! :shock:
Ja, ja, straks gaan ook de dames nog hun hoofd helemaal kaal laten scheren.
En wat meer is, als ze dan in zo'n gezin allemaal met 'n kale kop rondlopen, dan zal ook de hond er nog wel aan moeten geloven. :banghead:

TonyJello

Bericht door TonyJello »

En dit dan?!

http://www.standaard.be/Assets/Images_U ... pg.275.jpg http://1.bp.blogspot.com/-5TjPMrJH4e4/T ... eurd-2.jpg

De kuikens gaan na drie dagen dood door de verf! 'Maar het is zo leuk voor de kinderen.' :banghead:

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes »

Gaan ze serieus dood door de verf..? Dat hoeft toch helemaal niet :shock:
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Dat snap ik ook niet helemaal, maar dat werd vorig jaar rond pasen op tv gezegd.

Ik vind trouwens groen, paars of blauw haar bij mensen wel leuk. :grin:

Natubico
Contacteer:

Bericht door Natubico »

Appelmoes schreef:Gaan ze serieus dood door de verf..? Dat hoeft toch helemaal niet :shock:
Mogelijk komt dit doordat die verf is gemaakt op de weerstand van mensen tegen de giftige stoffen die erin zitten.
Met behulp van dierproeven is dat allemaal zodanig gedoseerd, dat het (althans direct) geen al te duidelijke gezondheidsnadelen heeft.
Maar kuikentjes van enkele dagen oud, dat zijn even heel wat teergevoeliger wezentjes en daar is de dosis gif in zo'n verf al na enkele dagen dodelijk voor.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes »

TonyJello schreef: Ik vind trouwens groen, paars of blauw haar bij mensen wel leuk. :grin:
:D

Dan nog snap ik het niet. Er bestaat toch zeker ook diervriendelijke verf? Waterverf, desnoods.
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Volgens mij zijn ze te koop en worden ze goedkoop in een of andere fabriek in die kleuren gespoten.

Dus alleen maar mensen die geld willen verdienen en die het verder niets kan schelen.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Natubico schreef:
Appelmoes schreef:Gaan ze serieus dood door de verf..? Dat hoeft toch helemaal niet :shock:
Mogelijk komt dit doordat die verf is gemaakt op de weerstand van mensen tegen de giftige stoffen die erin zitten.
Met behulp van dierproeven is dat allemaal zodanig gedoseerd, dat het (althans direct) geen al te duidelijke gezondheidsnadelen heeft.
Maar kuikentjes van enkele dagen oud, dat zijn even heel wat teergevoeliger wezentjes en daar is de dosis gif in zo'n verf al na enkele dagen dodelijk voor.
Ja, zo zal het wel zijn.

Natubico
Contacteer:

Bericht door Natubico »

Appelmoes schreef: Dan nog snap ik het niet. Er bestaat toch zeker ook diervriendelijke verf? Waterverf, desnoods.
Blijkens dit artikel (http://nl.wikipedia.org/wiki/Aquarel) is zelfs waterverf niet zo "diervriendelijk" en ook overigens niet zo onschuldig als menigeen wellicht zou denken.
Wat de diervriendelijkheid (qua productie) betreft: er zit ossengal in, een goedje dat afkomstig is uit slachtafval van runderen.
Verder worden er conserveermiddelen in gedaan en die hebben per definitie 'n microben- en dus ook vitaminen-dodend effect.
In dit geval is het 'n soort alcohol en zoals bekend is dit chemisch bereide spul tot op zekere hoogte giftig, zodat zelfs 'n mens er niet te veel van moet opdoen, omdat het dan ook voor hem dodelijk is. Dus zal het dat voor kuikentjes veel eerder zijn.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Ja, kuikens zijn zó verschrikkelijk kwetsbaar!

Plaats reactie