Het grote haarproducten topic

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Overstand
Leefwijze: veganist

Re: Het grote haarproducten topic

Bericht door Overstand » di okt 15, 2013 13:17

Martine schreef:Weet niet wat het met je aura doet, maar het is in ieder geval vegan.
hihi :oops:

ik weet niet,

Overstand

Bericht door Overstand » di okt 15, 2013 13:18

AnAnAN schreef:Die ruikt in elk geval erg lekker.
iets zegt me dat dit me haren hard zal maken, maar geur was idd ook belangrijk en thats a good thing.

Tenzij er niets anders is, ga ik haar proberen!

thanks guys 8)

AnAnAN

Bericht door AnAnAN » di okt 15, 2013 13:51

Overstand schreef:
AnAnAN schreef:Die ruikt in elk geval erg lekker.
iets zegt me dat dit me haren hard zal maken, maar geur was idd ook belangrijk en thats a good thing.

Tenzij er niets anders is, ga ik haar proberen!

thanks guys 8)
Bij de Lush winkels kan je gewoon binnenlopen en kan je alles testen en vragen voordat je het eventueel koopt.
Plantaardig eten is makkelijker dan je denkt!

Overstand

Bericht door Overstand » di okt 15, 2013 14:39

awesome!

ff zoeken zo een lush winkel :)

Brchj

Bericht door Brchj » wo okt 16, 2013 12:11

Ik gebruik Naturtint, maar idd Dani, ik vind de kleuren-range af en toe erg beperkt. Mijn haar is ook wel eens redelijk paars uitgepakt toen ik eens een andere kleur van ze wilde proberen -.-'
Maar het merk is wel fijn, goed betaalbaar, handig in gebruik, niet chemisch, stinkt niet en je haar gaat er super van glanzen.

Heb ook wel eens met zo'n blok caca van de Lush gewerkt maar dat vond ik echt ellende. En na een hele nacht was er nog geen enkel kleurverschil.
Lieve Nugget! <3
Clover

AnAnAN

Bericht door AnAnAN » wo okt 16, 2013 13:53

Caca?

Brchj

Bericht door Brchj » do okt 17, 2013 10:33

Haha, ja dat lijken net mega chocolade-repen
http://holland.lushltd.netdna-cdn.com/i ... 00x500.jpg

en dat heet 'caca', poep dus :|
Lieve Nugget! <3
Clover

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do okt 17, 2013 10:35

Brchj schreef:Ik gebruik Naturtint, maar idd Dani, ik vind de kleuren-range af en toe erg beperkt. Mijn haar is ook wel eens redelijk paars uitgepakt toen ik eens een andere kleur van ze wilde proberen -.-'
Maar het merk is wel fijn, goed betaalbaar, handig in gebruik, niet chemisch, stinkt niet en je haar gaat er super van glanzen.
Je haar werd paars ? :shock:
Wat is je eigen haarkleur en welke kleur gebruikte je?
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Brchj

Bericht door Brchj » do okt 17, 2013 13:50

Mijn eigen haarkleur is (licht)bruin, normaal verf ik het donkerbruin, bijna zwart. Welke kleur ik precies had gekozen weet ik niet meer, iets donkerrood achtigs denk ik. Pakte iig niet positief uit voor me, dus snel weer donderbruin eroverheen gedaan. Sindsdien ben ik wat huiveriger met nieuwe kleurtjes proberen :grin:
Maar goed, on the other hand, het zijn geen schadelijke producten voor je haar, dus mijn haar leed er verder niet onder.
Maar een mooie donkerbruin met een donkerrode glans erdoorheen zou ik ook wel mooi vinden
Lieve Nugget! <3
Clover

Ananas

Bericht door Ananas » do okt 17, 2013 20:20

Dani schreef:
Ananas schreef: really? vind je dit er onnatuurlijk uitzien?
Mooi! Welk product/kleur heb je hier gebruikt?

Welk vegan haarkleur verf heeft mooie natuurlijke (bruine & rode) tinten die goed pakken?
Ik heb geprobeerd:
Naturtint: prima, maar kleuren te beperkt / ouderwets
Hairwonder: nauwelijks effect, na een wasbeurt al verdwenen
Henna Plus: iets meer effect, maar niet zo intens en donker als op verpakking stond
Ik heb Henna Plus, mocha kleur. Pakt bij mij wel goed (van mezelf donkerblond haar). Bij de Tuinen is er van Hennatara oid ook conditioner voor geverfd haar. Die heb ik eerder gebruikt voor bruin geverfd haar, maar toen werd het mij te donker. Misschien wel wat voor jou, voor erbij?

Overstand

Bericht door Overstand » vr nov 01, 2013 20:48

Ik ben vandaag langs lush winkel gegaan amsterdam kalverenstraat

heb me potje dirty gescoord

thank u so much ladies,

u r awesome!

AnAnAN

Bericht door AnAnAN » za nov 02, 2013 10:22

Overstand schreef:Ik ben vandaag langs lush winkel gegaan amsterdam kalverenstraat

thank u so much ladies,

u r awesome!
Dirty ruikt zo lekker! Er is ook scheer/gezichtscreme van en zeep <3

Overstand

Bericht door Overstand » zo nov 03, 2013 12:51

:) hihi

1-voor-1 met jullie hulp

I'ma shine! 8)

Brchj

Bericht door Brchj » zo nov 03, 2013 20:19

AnAnAN schreef:
Overstand schreef:Ik ben vandaag langs lush winkel gegaan amsterdam kalverenstraat

thank u so much ladies,

u r awesome!
Dirty ruikt zo lekker! Er is ook scheer/gezichtscreme van en zeep <3

Er zijn ook tandpasta tabletjes van, die heb ik maar vind ze niet lekker smaken. die tabletjes zijn sowieso niet ideaal.

Ik heb nu mijn haar weer met Naturtint geverfd en ben wel heel blij met het resultaat. Natuurlijk donkerbruin, en na het verven glanst het echt super lang. Tenminste verf die niet slecht is voor je haar :D
Lieve Nugget! <3
Clover

Eaolise
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door Eaolise » do nov 28, 2013 9:29

Ik gebruik shampoo van Lush sinds begin Oktober en ik vind 't geweldig! Gisteren online groene vegan haarverf besteld en vandaag moet 't aankomen, jeuj!

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » do nov 28, 2013 10:11

ARTHUR schreef:Is alles van Lush vegan? Of moet ik de lijst met ingrediënten bij alles nakijken?
Nee, niet alles is vegan, maar ze geven wel aan welke vegan zijn, dus je hoeft het niet zelf te gaan uitvogelen. Op de verpakking staat het vegan logo als het vegan is.
En op hun website staat ook het logo bij de vegan producten, dus ook als je wil bestellen is het makkelijk gevonden.

Brchj

Bericht door Brchj » do nov 28, 2013 10:54

En ze hebben recentelijk award gewonnen voor beste vegan merk.
Die shampoo blokken zijn echt super fijn, maar heel weinig van nodig, en ruiken divine!

Ik was mijn haar ook wel eens gewoon met douchegel, prima resultaat :mrgreen:
Lieve Nugget! <3
Clover

Sandra
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sandra » do nov 28, 2013 11:28

Jaaaa het BIG shampoo blok is geweldig! Ruikt ook heerlijk!

Ik baal echt dat ik niet meer tegen de producten van Lush kan (behalve shampoo), mijn huid reageert extreem heftig op botanische ingrediënten (gelukkig gaat het aan de binnenkant wel goed haha).

LKo

Bericht door LKo » vr dec 27, 2013 4:10

Ik gebruik al jaren met veel plezier Karma Komba shampoo, in combinatie met Jungle conditioner. Allebei van Lush. Ik wil nooit meer anders :) Ik heb niet echt haar met speciale "eisen" ofzo, dus dat is wel lekker makkelijk.

Qua kappers: voor degenen die er dichtbij wonen, en anders maak je er een gezellig dagje/weekendje van: ik heb een jaar in Antwerpen gewoond. Volgens mij zitten er op de Nationalestraat een of meerdere kapperszaken die in ieder geval geen mainstream kappersproducten gebruiken, maar meer natuurlijke dingen. Of het ook plantaardig is durf ik niet te zeggen. Ben er zelf nooit geweest omdat ik elk weekend naar mijn ouders ging en ze daar een hele fijne kapper hebben. Dan was ik gewoon zelf van tevoren mijn haar en zeg dat ik er absoluut geen stylingproducten in wil hebben.

EDIT: Ik had deze in mijn hoofd: De Natuurkapper. Op hun website, http://www.natuurkapper.be, staat dat ze voor kleuring uitsluitend plantaardige ingrediënten gebruiken. Maar voor de rest zou het dus in theorie ook dierlijk kunnen zijn.
Het adres is trouwens Minderbroedersrui 45. Niet de Nationalestraat dus. Waarschijnlijk verward met Kapsalon Heidi, hoewel iets me zegt dat die ook niet mainstream was. Maar nogmaals: ik geef geen enkele garantie.
There is no way to happiness; happiness is the way. There is no way to peace; peace is the way. There is no way to love; love is the way. There should be no way to veganism; veganism should be the way!

Sas

Bericht door Sas » di jan 14, 2014 23:40

Ik gebruik geen enkel haar product meer... ik was elke dag mijn haar met lauw water. 1x in de zoveel tijd gebruik ik een beetje appelciderazijn in een teil water om te spoelen, maar dat is het enige. Sinds ik ben gestopt met haarproducten is mijn haar in topconditie. De natuurlijke glans kwam weer terug (eigen haarvetten i.p.v. chemische haarvetten uit shampoo) en mijn haar is nu over de 60cm lang.

Als je overstapt naar een 'shampoo vrij haar' dan zal het minimaal een maand duren voor je de effecten zult zien. Elke shampoo/haarproduct 'wast' namelijk alle natuurlijke vetten uit je haar weg, waardoor je haar breekbaar en vatbaar wordt voor allerlei problemen, die je alleen weer kunt herstellen (inderdaad, dat is de truc) door het opnieuw te wassen met het product.

Plaats reactie