iHerb

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Marla
Leefwijze: veganist

iHerb

Bericht door Marla »

Volgens mij zijn er wel meer mensen hier die vaak bij iHerb bestellen, dus het leek me wel handig om een overzichtje te maken van wat voor interessante dingen daar allemaal te bestellen zijn.

Dingen die ik heb besteld:
- Extracten, oa vanille en amandel, biologisch en een stuk goedkoper dan in NL.
- Glutenmeel om seitan mee te maken.
- Baking powder en Baking soda.
-Builder bars, in verschillende smaken. Eigenlijk voor sporters (1 reep bevat geloof ik 20 gram eiwit(!)), maar ze zijn echt ontzettend lekker dus je kan ze ook als tussendoortje eten. Ik eet dan meestal maar een kwart ofzo, maakt het meteen goedkoper.
- Wasmiddel of andere schoonmaakmiddelen van Seventh Generation: http://www.iherb.com/search?kw=seventh%20generation.

En natuurlijk vitamines! Ik bestel deze vitamine B12 en deze vitamine D3, maar ze hebben nog ontzettend veel andere soorten ook.

Verder kwam ik nog Vegan graham crackers tegen, maar die waren uitverkocht toen ik bestelde.

Met code IKE692 krijg je 5 dollar korting op je eerste bestelling. Die code behoort trouwens bij een zogenaamd 'reward program', dus ik krijg daar dan ook een beloning voor.
Bonnie
Contacteer:

Re: iHerb

Bericht door Bonnie »

Oh handig, bedankt voor het overzichtje!

Ze hebben er ook Crazy Rumors lippenbalsems:
http://www.iherb.com/Crazy-Rumors
Ik vind vooral de theesmaakjes (of eigenlijk geurtjes) daarvan heel fijn.
TonyJello

Bericht door TonyJello »

Dat kun je zeker alleen met creditcard betalen?
Marla

Bericht door Marla »

Hmm, ja volgens mij wel.

Ze hebben er volgens mij nog veel meer handige dingen, dus als iedereen nou hier post wat voor dingen ze daar bestellen of zijn tegengekomen dan krijgen we misschien een goed overzicht!
Dani
Contacteer:

Bericht door Dani »

Iemand een idee met welke pakketdienst het dan in Nederland bezorgd wordt? Ik heb nogal problemen met Selekt Vracht hier in Veendam.

Winkel ziet er interessant uit!
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.
Marla

Bericht door Marla »

Het hangt van het gewicht van je pakketje af. Als je onder de 1,6 kilo (geloof ik) blijft, dan wordt het door TNT bezorgd. Als je een groter pakket besteld dan gaat het via DHL.
Marla

Bericht door Marla »

Als je trouwens "vegan" intypt bij de zoekmachine dan kom je ook nog val alles tegen. Ook vegan marshmellows zie ik, helaas out of stock op dit moment.
JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK »

Hoe vaak moeten jullie invoerrechten betalen? Wij hebben er nu een paar keer besteld en de laatste keer moesten we 16 euro aan de deur betalen. Dat was even schrikken. Nog steeds wel goedkoper dan de vitamines in NL te kopen.

Wij hebben deze multivitamine voor de meiden: http://www.iherb.com/Now-Foods-Kid-Vits ... ables/5126
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!
Marla

Bericht door Marla »

Ik heb het nog nooit gehad, en nu denk ik iets van 10 keer besteld. Ik vraag me wel af hoe het zit, waar ze op letten enzo. Ik bestel meestal wel kleine pakketjes, maar ik heb ook een keer een groot pakket voor ongeveer 100 dollar besteld en toen hoefde ik ook niks te betalen. Wel balen voor jullie, het is toch best een hoog bedrag.
Ananas

Bericht door Ananas »

Yeahhh iherb is tof! :)

(Overigens is het veel goedkoper om zelf vanille extract te maken! Als je het bij iherb bestelt is het toch al gauw zo'n 45 euro per liter. Zelfgemaakte met vanillestokjes van de biowinkel en bio wodka van gall & gall is maar 25 euro de liter! Ben nu ook aan het experimenteren om zelf amandelextract te maken :)).

Bonnie, bekvet met GINGER ALE SMAAK?! Sounds awesome! Ik heb nu die met mint smaak van de vega-life en dat is het eerste smaakje dat ik lekker vind (ik vind het snel too much). Maar ginger ale, wow, dat kan alleen maar lekker zijn :mrgreen:

Ik bestel er vitamine D2 van Now Foods, en solgar B12. Potje van 250 tabletjes is goedkoper dan die van 90 tabletjes hier in Nederland :') Verder nooit zo experimenteel geweest daar maar dat is blijkbaar wel de moeite waard! (hoewel ik die graham crackers wel veel te prijzig vind).

Marla, wat is jouw reden om daar wasmiddel te bestellen? (En zijn ze allemaal ongeparfumeerd? Ik hou juist van de verse was geur, niet too much zoals bij de fabrieksmeuk van robijn en ariel enzo, maar zoals bij ecover vind ik fijn).
Mark

Bericht door Mark »

Awesome, die site kende ik nog niet.
Wat een enorme selectie aan sport supplementen zeg en veel goedkoper dan in Nederland. Een kilo Sun warrior kost al snel 55 euro inc verzending in Nederland, bij iherb 37. :o

Hoe zit het met betalen? Accepteren ze paypal?
lena

Bericht door lena »

Marla schreef:Het hangt van het gewicht van je pakketje af. Als je onder de 1,6 kilo (geloof ik) blijft, dan wordt het door TNT bezorgd. Als je een groter pakket besteld dan gaat het via DHL.
Hmm, zou dat nog uitmaken voor btw/inklaringskosten?
Ik blijf tegenwoordig meestal onder de 22 euro. Het kan wel uit om dan een keer extra verzendkosten te betalen. Ik vind de BTW helemaal geen probleem om te betalen, maar die inklaringskosten (12,50 bij TNT) vind ik zo zonde. Heb je een pakketje van 40 euro, betaal je de helft aan kosten erbij.

Ik heb laatst cacaopoeder gekocht. In Nederland is cacaopoeder volgens mij altijd bewerkt met een alkalisch iets (in het Engels noemen ze dat ook "Dutch Processed") en ik wilde liever onbewerkt. Heb ook eens rauwe cacao gekocht (van Navitas Naturals). Laatst ook een pak dadelsuiker gekocht, maar nog niet uitgeprobeerd. Ze hebben ook vegan "maaltijden" en soepen van McDougall. Heb ik niet gekocht, maar vond het wel interessant. Ik ga binnenkort zoiets kopen om mijn eigen instant-soep te maken:
http://www.iherb.com/product-reviews/Fr ... 31184/?p=1
Ik heb er ook xylitol en xylitol kauwgom ( http://www.iherb.com/B-Fresh ) gekocht.
lena

Bericht door lena »

Mark schreef:Awesome, die site kende ik nog niet.
Wat een enorme selectie aan sport supplementen zeg en veel goedkoper dan in Nederland. Een kilo Sun warrior kost al snel 55 euro inc verzending in Nederland, bij iherb 37. :o
Hou er wel rekening mee dat als je pech hebt je aan de postbode nog inklaringskosten en BTW moet betalen. Het is wat onduidelijk hoe groot die kans is.
Hoe zit het met betalen? Accepteren ze paypal?
Volgens mij alleen creditcard.
JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK »

Wij moesten toen inderdaad inklaringskosten betalen bij TNT. Ik heb het toen contant betaald.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!
Eef

Bericht door Eef »

Je kunt inderdaad alleen met creditcard betalen, niet met paypal.

Volgens mij zijn ze de laatste tijd strenger geworden bij de douane. Eerder betaalde ik ongeveer 1 op de 5 keer belasting en inklaringskosten aan de postbode, maar bij de laatste 6 bestellingen moest ik 3x betalen aan de postbode, 2 pakketjes zijn nooit overgekomen en het laatste pakket heb ik zonder problemen of bijbetaling ontvangen...

Maar ze hebben inderdaad veel vegan opties en veel supplementen zijn er voor de helft van de prijs die je hier in NL betaalt.
Marla

Bericht door Marla »

Even kijken hoor. De laatste bestellingen die ik had gedaan waren inderdaad klein (onder de 20 dollar), maar ik heb in januari nog een order geplaatst van 106 dollar en ook daarbij hoefde ik niks extra's te betalen. Misschien heb ik dan gewoon echt enorme mazzel gehad?

Ananas: ze hebben ook wel wasmiddel met geurtjes! Ik wilde het gewoon eens proberen, gebruik zelf geen ecover meer en was benieuwd naar deze. Ik vind het vooral fijn dat ze het vegan keurmerk hebben, dat heeft ecover niet meer (toch? of hebben ze het inmiddels wel weer?).
Eef

Bericht door Eef »

Ik krijg zojuist de twee verloren pakketjes geleverd! Daar had ik niet meer op gerekend, dus ik ben er blij mee!
En het vreemde is dat ze dus niet bij de douane waren vertraagd, want ik hoefde niet te betalen...

Ik krijg ook het idee dat je gewoon geluk moet hebben :)
Vooral omdat mijn laatste bestelling via DHL was, bijna 200 dollar, en deze kwam met 4 dagen al binnen, zonder douanekosten. Terwijl je met DHL juist de meeste kans op douanekosten zou lopen.

Maar goed, neemt niet weg dat ik het een hele fijne webshop vind, ze hebben zoveel veganistische, gezonde en biologische producten die je in NL niet kunt krijgen.
marjan

Bericht door marjan »

Leuk topic dit! Ik houd er wel van om hier op goede ideeën gebracht te worden :) Ik heb er zelf één keer besteld door een draad die ik hier las. Ik weet al niet eens zeker meer wat ik er besteld heb. Iets op het gebied van voedingssupplementen in elk geval. Met mijn toen net nieuwe ASN-creditcard betaald. Ik hoefde geen extra kosten te betalen aan de postbode.
Berti
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Berti »

dit roept bij mij weer vragen op......

zelfs met verzendkosten erbij, vinden jullie het NOG goedkoper dan in NL?
zijn deze spullen niet ook gewoon in ons land te krijgen of in ieder geval in europa? engeland heeft ook veel, of duitsland.
hebben jullie al gedacht aan een groepsorder, dat is maar EEN keer de brandstof die het kost om het hier te krijgen.....leuke meet organiseren en pakketjes ophalen?

ik weet ook heel goed dat usa en canada veel hebben maar vind de foodmiles / milieu ook belangrijk.
wat is jullie afweging hierin? blijf zelf maar aan het dubben. wel doen. niet doen.
TonyJello

Bericht door TonyJello »

Klinkt logisch, goed en gezellig. Ik doe dan mee. :good:
Plaats reactie