Sinterklaas snoepgoed

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Redactie Gezond Idee!

Sinterklaas snoepgoed

Bericht door Redactie Gezond Idee! »

Onze productinformatie werkgroep heeft een en ander uitgezocht aan Sinterklaas snoepgoed. Aangezien Gezond Idee! niet ruim voor Sinterklaas gaat uitkomen, vermelden we deze info hier.

Van Bolletje is geschikt voor veganisten: Kruidnoten, Friese Pepernoten en Oud Hollandse pepernoten

Van Verbeek is geschikt: Speculaasjes suikervrij en Amandel gevuld speculaas suikervrij

Ik weet niet precies welke merken zijn uitgezocht, maar het niet voorkomen op deze lijst betekent niet per definitie dat die artikelen niet geschikt zijn. Bij twijfel kun je zelf contact opnemen met de fabrikant.

Veganarchist

marsepijn

Bericht door Veganarchist »

veel marsepijn is btw ook vegan.

Cheryl
Contacteer:

Bericht door Cheryl »

Waar zijn die te koop? Zie ze nergens liggen.

Caroline
Contacteer:

Bericht door Caroline »

Cheryl schreef:Waar zijn die te koop? Zie ze nergens liggen.
Ik heb weleens vernomen die marsepein met choco erom heen die je bij de hema kunt kopen. HEt is zo'n staafachtig ding met goud papier eromheen en plastic folie daar weer omheen.

Veganarchist

Bericht door Veganarchist »

bij de KONMAR en de Appie heijn hebben ze het ook wel, ik weet de merken zo ff niet uit m'n hoofd. Meestal heb je inderdaad van die staven met chocola eroverheen, en bolletjes met cacao. zijn bijna altijd vegan.

Gast

Bericht door Gast »

bij de natuurvoedingswinkel heb je ook vegan marsepein

Cheryl
Contacteer:

Bericht door Cheryl »

Bedankt!!
Bedoelde eigenlijk de pepernoten, had het ook lastig gepost.

Veganistje
Contacteer:

Bericht door Veganistje »

Volgens mij heb ik die pepernoten van Bolletje bij het Kruidvat zien liggen. Maar bij veel supermarkten moeten ze ze ook wel hebben denk ik.

Bianka

Hema

Bericht door Bianka »

Andere jaren waren de amandelspeculaaspoppen van de Hema vegan. Dit jaar niet meer: bevat nu wei- en eipoeder!

Cheryl
Contacteer:

Bericht door Cheryl »

Veganistje schreef:Volgens mij heb ik die pepernoten van Bolletje bij het Kruidvat zien liggen. Maar bij veel supermarkten moeten ze ze ook wel hebben denk ik.
Zag die inderdaad vandaag in het krantje staan :oops:
Heb bij best veel supermarkten gekeken en zag die nergens liggen.

Veganistje
Contacteer:

Bericht door Veganistje »

Rond Sinterklaas eet ik altijd graag van die chocolade kikkers en muizen. Vooral die van de Hema zijn erg lekker... En voor zover uit de ingrediëntenlijst op te maken ook geschikt voor veganisten.

Suus

Bericht door Suus »

De marsepeinen aardappeltjes van de HEMA zijn ook ZO lekker, en vegan!! :lol:

Tijmetje

Bericht door Tijmetje »

Rond Sinterklaas eet ik altijd graag van die chocolade kikkers en muizen.
Worden die nu al verkocht? Ik heb er nu ook ineens zin in.

Maar wat ik eigenlijk wou vragen, is of iemand dit jaar ergens veganistische gevulde speculaas heeft gezien. Ik heb al bij enkele supermarkten gekeken, maar als er geen roomboter inwit, wit er wet iets van melkbestanddelen o.i.d. in.

Tijmetje

Framboos

Bericht door Framboos »

Tijmetje schreef:Worden die nu al verkocht? Ik heb er nu ook ineens zin in.

Tijmetje
:shock: Het was 25 november toen je dat postte! Ze zijn er al meer dan een maand!!

Maarre... weet iemand gevulde speculaas? Liefst nep (dus niet met amandel maar met bonenprut). Daar at ik vroeger elke dag (in de 'grote' pauze) zo'n heel pak van op (en ik werd er niet dik van, wat een geweldige tijd.... :cry: )

Framboos

Bericht door Framboos »

Ben gelijk naar de AH gegaan en Friese en Oud-Hollandse pepernoten gekocht. En toen ik toch bezig was, vond ik dat ik toch ook maar die Aardappel-marsepeindingen van de HEMA eens moest proberen.

En nu zit ik veel te vol. :( :?

Gast

Bericht door Gast »

Maak ook eens zelf marsepein. Amandelen in een blender of keukenmachine fijn malen, en vermengen met iets zoet, b.v. ahoornstroop, rijststroop of diksap, verdund met een gelijk deel heet, eventueel gekruid water. Of gebruik rozijnen met weekwater en al. Of puree van verse medjouldadels.

Als je de amandelen bij een oosterse winkel koopt zijn ze vaak veel goedkoper.

Tijmetje

Bericht door Tijmetje »

Ik heb gevulde speculaas gevonden, van Verbeek (geloof ik). In Belgie wel, maar volgens mij is die ook in Nederland wel te vinden.

De muizen en kikkers heb ik ook gevonden. Ik was vergeten hoe zoet die dingen waren!

Fee

Bericht door Fee »

Hoi allemaal,

Ze hebben inderdaad gevulde speculaas bij de natuurwinkel. Ik vind echter dat er te weinig suiker (of zoetstof) in zit. Voor mij zelf vind ik dat nog wel acceptabel, maar voor gasten niet.

Verder hebben ze bij de HEMA (pure) chocoladeletters met noten die waarschijnlijk vegan zijn. Er zit geen boterolie in! Wel zit er lecithine in, maar de meeste lecithine is niet van dieren afkomstig.

Onlangs heb ik zelf een chocoladeletter gemaakt. Van karton heb ik eerst een mal gemaakt. Daarin heb ik aluminiumfolie gedaan en dan bakpapier erin. Hete chocolade en nootjes erin gegoten. Resultaat: een eigen vegan letter.

Groetjes,

Fee

Framboos

Bericht door Framboos »

Ik schop 'm maar even omhoog.

Is er al vegan gevulde speculaas gevonden, naast die van Verbeek? Die van Verbeek is toch alleen bij de Natuurwinkel te koop?

Mark
Leefwijze: veganist

Bericht door Mark »

De pure chocolade letters van de C1000 zijn als het goed is ook veganistisch

Plaats reactie