Waar koop ik een mooie tas?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Sybine
Leefwijze: flexanist

Waar koop ik een mooie tas?

Bericht door Sybine » do feb 23, 2012 22:41

Ik kom genoeg mooie tassen op het internet en in stenen winkels tegen.
Maar bijna allemaal (deels) gemaakt van leer :(

Wat zijn nou goede adresjes om een mooie, nette tas te scoren?
Ik wil de tas deels privé gebruiken en deels voor mijn werk.

groet,
Sybine

Ananas
Leefwijze: veganist

Re: Waar koop ik een mooie tas?

Bericht door Ananas » vr feb 24, 2012 12:38

Niet ecologisch, maar bij Van Haren hebben ze wel veel vega tassen:

http://www.vanharen.nl/NL/nl/shop/home- ... tassen.cat

Renee1137

Bericht door Renee1137 » vr feb 24, 2012 14:00

Bij Vega-life (webwinkel + stenen winkel in Amsterdam) hebben ze verschillende gegarandeerd vegan tassen: http://www.vega-life.nl/webshop/index.php?cPath=158

Misschien ook een leuk idee: Een tas kopen van een goed doel, waarbij je het goede doel dus steunt. Ik kom erop omdat ik laatst zag dat Unicef een ontzettend leuke tas heeft die ik onmiddelijk zou kopen als ik niet al veel te veel tassen had. http://www.unicefshop.nl/p687-schoudert ... reld'.html (ligt eraan of je naar zo'n grote tas op zoek bent of meer naar een handtasje). Ze hebben ook nog andere tassen.

Derde suggestie: Kijk eens bij de kringloopwinkel. Het aanbod verschilt per winkel maar tassen zijn items die over het algemeen heel vaak worden afgedankt terwijl ze er nog prima uitzien, gewoon omdat mensen de neiging hebben er te veel van te kopen denk ik. Tweedehands kopen is natuurlijk helemaal eco - de milieuimpact ervan is praktisch bezien 0,0.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » vr feb 24, 2012 18:32

Martine
Moderator

Bericht door Martine » vr feb 24, 2012 21:34

Als je op Google 'fair trade tas' zoekt, kom je veel websites tegen die tassen van gerecyclede materialen verkopen, zoals brandweerslagen, autogordels en binnenbanden. Sommige zijn wat aan de stoere kant, maar er zitten ook hele elegante modellen bij. Ik ben zelf aan het zoeken naar een mooie kleine handtas. Ik heb nu eentje van leer die ik eigenlijk niet had moeten kopen, dus die gaat straks naar de kringloop. Ik heb ook wel goedkoop nepleer gehad, maar dat gaat bij mij altijd vrij snel stuk, dus ik ga nu denk ik wat geld uitgeven aan een echt stevige, maar wel mooie niet leren tas, liefst fair trade.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Emiel

Bericht door Emiel » zo feb 26, 2012 8:50

Als je nu een abonnement neemt op 'Vega', krijg je er een mooie tas bij... :wink:

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » zo feb 26, 2012 11:53

ik heb er eentje bij de Hema gevonden, vond het wel wat prijzig voor een nep-leren tas (€30,00) maar ik heb hem nu al 2 jaar en begint nu pas een beetje 'oud' te worden. (komt ook omdat ik hem altijd voor op mijn fiets hang.)

Ananas

Bericht door Ananas » zo feb 26, 2012 17:01

Emiel schreef:Als je nu een abonnement neemt op 'Vega', krijg je er een mooie tas bij... :wink:
:lol:

Sybine
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sybine » zo feb 26, 2012 21:56

Emiel schreef:Als je nu een abonnement neemt op 'Vega', krijg je er een mooie tas bij... :wink:

Echt een goed idee!

:D

Toevallig gisteren een gratis Vega meegenomen op een beurs. Had er al wat slechte verhalen over gehoord. En nu werd me de kans geboden om gratis zelf onderzoek te doen naar het blad. Na flink wat ergernis gisteravond is het ding bij het oud papier terecht gekomen. Mocht ik al die paper bag willen hebben (die ik overigens wel heel mooi vind...) dan koop ik hem wel los. Liever wat meer betalen dan iedere keer die ergernis van het blad Vega :?

Renee1137

Bericht door Renee1137 » ma feb 27, 2012 10:06

Toevallig gisteren een gratis Vega meegenomen op een beurs. Had er al wat slechte verhalen over gehoord. En nu werd me de kans geboden om gratis zelf onderzoek te doen naar het blad. Na flink wat ergernis gisteravond is het ding bij het oud papier terecht gekomen. Mocht ik al die paper bag willen hebben (die ik overigens wel heel mooi vind...) dan koop ik hem wel los. Liever wat meer betalen dan iedere keer die ergernis van het blad Vega :?
O vertel, wat was je ervaring, waarom de ergernis (heb 'm nog niet gelezen)?

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » ma feb 27, 2012 14:18

Die Paper Baggy die je bij de Vega krijgt, is trouwens gewoon van leer.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » ma feb 27, 2012 15:19

Fynnya schreef:Die Paper Baggy die je bij de Vega krijgt, is trouwens gewoon van leer.
Is dat even een goede keus voor een blad dat zich op vegetarisme richt -_-' !

Plaats reactie