Slagroom?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
indra
Leefwijze: veganist

Re: Slagroom?

Bericht door indra »

het is wel 5 dagen houd baar inderdaad, maar wordt wel wat stijf is mijn ervaring

MargaS

Bericht door MargaS »

Mooizo, bedankt Ananas en Indra. Dan moeten we dus ff een paar dagen slagroom eten. Wat een straf.... :mrgreen:

Groet,Marga

indra

Bericht door indra »

als ie al wat stijver is doet ie het nog prima door de koffie, nee, geen straf!

fflora

Bericht door fflora »

Voor een taartrecept dat ik wil veganizen heb ik de perfecte slagroom gevonden: Soyatoo Cocos Whip. Nou had ik voor mijn 'test' een pakje uit Duitsland meegenomen, maar nu heb ik voor de echte taart nog 2 pakjes nodig....blijkt het bijna niet verkrijgbaar te zijn hier.
De natuurwinkels hebben alleen de rijst en sojavarianten standaard in het assortiment. Online kan wel, maar met de dure verzendkosten en minimale bestedingsbedragen is het niet handig. Weet iemand een winkel in Leiden of Amsterdam waar ik dit kan krijgen?
Ik heb Ekoplaza hier gemaild of ze het een keer kunnen bestellen, maar ik wil de taart over een week al maken dus ik betwijfel of dat op tijd komt.

Tips dus welkom!!

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK »

Heb je anders de slagroom van Alpro al geprobeerd? Die kan je in de supermarkt kopen. Wij vinden die het fijnst in taartrecepten.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Renee1137

Bericht door Renee1137 »

Ik koop zelf nooit vegan slagroom maar als ik het ergens anders proef (in een restaurant, meestal) krijg ik het idee dat het voornaamste wat het anders doet smaken als zuivelslagroom dit is: minder zoet! Daardoor vermoed ik dat het niet zozeer de soja/rijst-slagroom als wel de gezonde aspiraties van de gemiddelde vegan-kok zijn die het 'net niet' the real experience maken. Ik vind dat zelf niet zo erg, niet-heel-zoete slagroom vind ik ook lekker, maar je proeft dan ook méér de 'licht afwijkende' smaak.

Mijn tip zou dus vooral zijn: Probeer slagroom niet gezond te maken. Dat is het toch niet :P
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Ananas

Bericht door Ananas »

Het zou best kunnen dat Veggie4U in Den Haag die coconut whip heeft. Ik zou ze wel even bellen voor de zekerheid!

fflora

Bericht door fflora »

O dat zou fijn zijn, Den Haag is prima te doen! Ik ga het ze vragen, bedankt voor de tip!
Bij de sojaslagroom die ik tot nu toe heb geprobeerd proef ik altijd een bijsmaak die ik niet zo lekker vind. Maar als ik echt de Cocos whip niet vind valt die alpro nog te proberen dan :)

AnAnAN

Bericht door AnAnAN »

Ik zag bij de biosuper ook rice-whip of was het nou almond whip? maar misschien is dat al genoemd :oops:
Plantaardig eten is makkelijker dan je denkt!

Plaats reactie