Slagroom?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Bonnie
Contacteer:

Re: Slagroom?

Bericht door Bonnie »

Martine schreef:Bestorm Alpro met mails! Ik heb zelf net eentje gestuurd.
Zal ik straks ook even doen! Misschien meteen even vragen of ze ook niet willen overwegen om de speculoos desserts hier te gaan verkopen :)

Ik verwacht overigens wel dat er suiker of iig zoetstoffen in zitten (zoals in vrijwel alle Alpro producten volgens mij...)

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

Bonnie schreef:Zal ik straks ook even doen! Misschien meteen even vragen of ze ook niet willen overwegen om de speculoos desserts hier te gaan verkopen :)
Oh nee asjeblieft niet, dan gaat het echt nóóit lukken met mijn afvalpogingen ;)
Speculoosdessert klinkt echt waanzinnig heerlijk!

Ananas
Leefwijze: veganist

Bericht door Ananas »

forisma schreef:Ik ben benieuwd of er suiker in zit?
ikwilhetnietweten.nl :mrgreen:

Kortom: tijd om alpro eens flink te bestoken met mails over slagroom en hun tofu producten

Marla

Bericht door Marla »

Oh dat zou echt geweldig zijn! Ik ga ze ook mailen :)

JesseL

Bericht door JesseL »

Slagroom zonder suiker (of andere zoetmaker) lijkt mij heel erg niet lekker. Dan heb je alleen gestold vet zonder smaak... Het gaat bij slagroom juist om die combinatie van zoet en vet. :grin:

Laat die slagroom maar komen! Zelf te kloppen slagroom is een goede aanvulling op de al goede spuitbussen van Veggiedeli.

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma »

JesseL Ik beslis graag zelf welke zoetstof ik erin doe. Natuurlijk hoort slagroom zoet te zijn, maar ik wil geen witte suiker erin.
Je koopt koeslagroom immers ook ongezoet.

Bah Suzette neemt niet eens de moeite om antwoord te geven..

JesseL

Bericht door JesseL »

In koemelk zit al een behoorlijke hoeveelheid suiker, melksuiker. Niet voor niets noemen ze het in het buitenland ook wel zoete melk.
Maar inderdaad je moet bij normale slagroom nog wel extra suiker toevoegen, welke je zelf kan kiezen. Dat zal hier ook wel zo zijn, maar net als met sojamelk zullen ze waarschijnlijk wel al de zoetheid hebben aangepast naar de zoetheid van echte slagroom en er waarschijnlijk wel al iets van suiker door hebben gedaan...

lena

Bericht door lena »

Die speculoosdesserts verkopen ze hier bij de Jumbo ook. Ik vond ze niet echt lekker. Is waarschijnlijk maar beter ook :)

Fynnya

Bericht door Fynnya »

Ik zou het wel fijn vinden als het ongezoete slagroom was, die ik zelf kan zoeten met bijvoorbeeld stevia. Maar het lijkt mij commercieel niet handig, ik denk dat er veel meer mensen zijn die het onhandig vinden als ze het zelf moeten gaan zoeten ipv. dat het meteen eetbaar is, dan mensen die dat fijn vinden.
lena schreef:Die speculoosdesserts verkopen ze hier bij de Jumbo ook.
In Nederland, of woon jij ergens anders?

lena

Bericht door lena »

In Nederland :)
Het is ook al een poosje geleden dat ik ze gekocht heb, was rond Sinterklaas denk ik. Maar ik heb ze gisteren toevallig nog zien liggen.

Marcello
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door Marcello »

Gnoe schreef:
bianka schreef:.... Met de tips in deze draad probeer ik het misschien nog wel eens. Zit ook al maanden te vlassen op de soyatoo slagroom uit een pakje maar grijp inderdaad steeds mis in Ekoland en de Natuurwinkel. Misschien toch maar eens wat bestellen bij veggiedeli..?
Lees vooral mijn tips, ik ben inmiddels expert in het helemaal leeegkrijgen van die ONDINGEN! :roll: (dat moet wel gezegd worden ;).
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

indra

Bericht door indra »

je link doet het niet. ik blijf met een rest in de tweede bus zitten, en overweeg toch eens te proberen hem open te krijgen.. zag op youtube een filmpje dat het eigenlijk niet gevaarlijk is.. (of het nog eetbaar is is 2e, maar hij is nog niet heel lang geopend)

Marcello
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door Marcello »

Is geen link, zoek even bij deze lijn naar de 4 of 5 tips die ik ergens heb opgesomt.
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

Marla

Bericht door Marla »

Die alpro slagroom is vanaf nu in België te krijgen dus ik hoop dat hij ook snel in Nederland in de winkels komt.

cavia

Bericht door cavia »

dat zal vast wel goedkomen!

Renee1137

Bericht door Renee1137 »

Aha, ik merk dat ik dit onderwerp aanklikte om dezelfde reden dat de vorige 10 mensen een berichtje plaatsten :P de Alpro Soja opklopbare slagroom.

Ik ga ook mailen!
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Fynnya

Bericht door Fynnya »

lena schreef:Die speculoosdesserts verkopen ze hier bij de Jumbo ook. Ik vond ze niet echt lekker. Is waarschijnlijk maar beter ook :)
Heten ze speculoosdesserts, of staat op de verpakking een andere naam?
Ik heb bij allerlei winkels gekeken (waaronder Jumbo), en nergens hebben ze een speculoossmaak. Wel een caramelsmaak, maar dat is niet wat je bedoelt, toch?

lena

Bericht door lena »

Op de verpakking staat Speculoos (en ik ben echt niet in de war met caramel inderdaad :) ). Het was zo'n verpakking met 4 kleine bakjes. Dit zijn ze: http://www.alprosoya.be/cholesterol-ver ... 25g-1.html
Volgens mijn Jumbo kunnen ze alles bestellen wat ze bij andere Jumbo's hebben, dus je zou het kunnen navragen.

MargaS

Bericht door MargaS »

weet iemand ook hoe lang je de soyatoo pakjes kan bewaren als ze eenmaal open zijn?
Het is een beetje teveel om 1 keer op te maken. :mrgreen:
Mijn man, die niet vegan is, vindt het trouwens ook lekker deze slagroom.

Ananas

Bericht door Ananas »

Ik zou max 5 dagen aanhouden, net als met sojamelk. Je kunt nog experimenteren met invriezen, maar ik weet niet of je het daarna nog goed kunt opkloppen.

Plaats reactie