Slagroom?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Slagroom?

Bericht door Marcello » vr nov 25, 2011 16:32

Vlgs mij is dat hier al ergens aan de orde geweest, maar kan het niet niet zo snel vinden :roll:
Ik gebruik altijd van die spuitbussen soyaroom, maar vond vandaag van het zelfde merk (Soyatoo) een spuitslagroom op rijstbasis (Rice Whip). Iemand ervaring mee? Lekkerder of minder lekker dan die soja variant?
http://soyatoo.com/
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

cavia
Leefwijze: veganist

Re: Slagroom?

Bericht door cavia » vr nov 25, 2011 17:04

ik vind de rijstversie lekkerder dan de sojaversie!

JesseL

Bericht door JesseL » vr nov 25, 2011 17:31

Ik vind de spuitbusslagroom van Vantastic Foods van Veggiedeli het lekkerst. Die heeft geen sojabijsmaak en is ook nog eens heel erg voordelig. Staat niet bij wat voor vet, alleen gehard plantaardig vet, dus waarschijnlijk niet erg gezond. Maar acht, wij gebruiken het eigenlijk alleen bij de kinderverjaardagen...

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » vr nov 25, 2011 18:26

Jaaaa, vegan slagroom :)
Ik was echt enorm verrast toen ik een paar jaar geleden ontdekte dat dat ook bestaat. Mjammie :)

Ik vind de rijstslagroom van Soyatoo véél minder lekker dan hun sojaslagroom. De sojavariant vind ik echt lekker, de rijstvariant doet me denken aan glutenvrije pasta enzo: iets dat je alleen wilt gebruiken als je de 'gewone' versies echt niet kan eten.
De slagrooms van Vantastic Foods en Rich's heb ik zelf nog nooit gehad.

lena

Bericht door lena » vr nov 25, 2011 20:49

Er zijn maar weinig voedingsmiddelen die ik echt vies vind, maar ik ben bang dat die rijstslagroom uit de spuitbus toch wel onderaan de lekker-niet lekker schaal staat. Ik heb hem ook eens aan familie laten proeven die zonder mokken vegan mayonnaise enzo eten, en die schrokken ook echt van de smaak. Ik vond het naar karton smaken. Of wat Fynnya zegt, inderdaad als dieetvoedsel. Misschien dat je er aan went en het gaat waarderen (dat heb ik met sommige vegan kaas ook gehad), of misschien dat als je al heel lang vegan eet het wel meevalt, maar ik zou het in ieder geval niet zomaar aan gasten voorzetten.

Ik moet echt eens een Veggiedeli verkooppunt opzoeken denk ik. Goede slagroom en goede pizzakaas, wow!

jet
Moderator

Bericht door jet » vr nov 25, 2011 21:38

hmmmm, ik had het juist andersom. De rijstspuitroom vond ik nog wel te eten, maar de sojavariant vond ik naar karton smaken :mrgreen:
Vegankaas vind ik ook niet zo lekker, maar in een tosti of verwerkt ofzo, dan valt het mee.... Het wordt in elk geval NOOIT zo dat ik er blokjes van zal eten zoals ik vroeger deed met oude kaas...... *nostalgie*
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

lena

Bericht door lena » vr nov 25, 2011 21:52

Heb je al eens No-Muh gehad jet? Dat vind ik echt lekker om zo te eten. De pittige (dezent ofzo) variant in ieder geval. De smeltkaas daarvan (zit in zo'n rol) doe ik op een toastje, ook heel lekker.

jet
Moderator

Bericht door jet » vr nov 25, 2011 21:56

nope, no-muh heb ik hier nog nooit in de winkel zien liggen :(
Maar ik heb wel plannen om het eens te bestellen :mrgreen:
Zodra ik weer kan pinnen...... misschien dat ik dan weer eens wat bestel.
Heb wel eens wat dingen bij veganbasics.de besteld, maar die hebben (hadden?) ook geen no-muh.....
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » za nov 26, 2011 3:42

Die rijstvariant is echt niet te doen. Eén keer had ik die per ongeluk genomen: ik dacht dat ie bedorven was, maar kwam er toen achter dat het een rijstvariant was. Voor mij dus de sojavariant. Vega-slagroom vind ik overigens de beste uitvinding sinds ik vegan ben. Als je kon leven op sojaslagroom, dan had ik alleen nog maar sojaslagroom gegeten ;)

jet
Moderator

Bericht door jet » za nov 26, 2011 9:31

:mrgreen: ROFL

Ananas

Bericht door Ananas » za nov 26, 2011 9:50

Ik vind de soyaslagroom van soyatoo echt naar karton smaken en durf dat niet aan notyet-vegans voor te schotelen. De rijstmelkslagroom daarentegen, die is zooo goed. Doet het erg goed op feestjes.

Zou het kunnen dat het recept misschien is veranderd? Aangezien de meningen zo extreem verdeeld zijn.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » za nov 26, 2011 10:09

Ik had ook reviews gelezen die zeiden dat de rijstslagroom minder lekker was, maar dat was inderdaad toen die nog maar net bestond. Zelf heb ik 'm nog niet geprobeerd, maar vond iig de slagroom uit het kartonnen pakje altijd veel lekkerder dan die uit de spuitbus. En die van Vantastic vind ik nog veeeel beter :)

lena

Bericht door lena » za nov 26, 2011 10:30

Hmm, dan zou je inderdaad denken dat het recept misschien veranderd is. Misschien toch nog maar een keer proberen. Je zou denken dat rijstmelkslagroom perfect zou zijn, omdat gewone rijstemelk ook letter zoet is, en ik rijstmelkijs en rijstmelkchocola ook prima vind.

En Jet, ik kan dat hier ook allemaal niet kopen hoor, dus je bent niet alleen :) Ik ga heel af en toe naar Amsterdam, en dan koop ik het dan.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » za nov 26, 2011 15:52

Of misschien hebben ze een keer per ongeluk de etiketten verwisseld :grin:

Magda
Leefwijze: flexanist

Bericht door Magda » za nov 26, 2011 21:12

Ja, die van Vantastic Foods is het allerlekkerst :D

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » ma nov 28, 2011 12:04

Hebben jullie ook de Soyatoo uit een kartonnen verpakking geproefd? (volgens mij was het soja slagroom)
Ik vond hem erg lekker in ieder geval.
Maar ik vertrouw mijn smaakpuppillen niet meer, omdat ik tegenwoordig weinig tot geen suiker eet - laatst vond ik sojaijs ook erg lekker... :shock:

JesseL

Bericht door JesseL » di nov 29, 2011 11:32

Ik vind de Soyatoo uit de kartonnen verpakking (die je zelf nog moet opkloppen) wel redelijk, maar heeft wel een zeer overheersende soja (en/of suikerbieten) smaak. Dezelfde bijsmaak als het soja ijs verkrijgbaar bij AH. Voor niet vegans minder geschikt denk ik. Wij gebruiken het wel bij gebak, dus verwerkt tot chocomousse of op de bananenroomtaart, dan is het ook minder overheersend.

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » di nov 29, 2011 11:54

Zie je wel, ik proef dat niet eens meer :O Oh wat erg..

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Bericht door Marcello » di nov 29, 2011 21:38

Heb 'm inmiddels maar gewoon zelf uitgeprobeerd: Moeilijk, ik dacht dat ik die soya net iets lekkerder vond.
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

Marla

Bericht door Marla » wo nov 30, 2011 13:40

Ik vond de rijst versie juist heel erg tegenvallen, geef mij maar de soja!

Plaats reactie