Wilmersburger pizzakaas

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Assie
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Wilmersburger pizzakaas

Bericht door Assie »

Ohw...

Weet iemand toevallig wat ze in Rotterdam Centrum hebben (familie woont vlakbij de Meent)?

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani »

Ohw sorry, bij mij in Jumbo Euroborg Groningen zijn er plakjes, blokjes en geraspte "kaas". Ging er vanuit dat de rest van de Wilmersburger verkopende Jumbo's dat ook zouden hebben. Dan zou ik gewoon de "opdracht" meegeven: meenemen wat er is van Wilmersburger :D
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Framboos

Bericht door Framboos »

Dani schreef:Ohw sorry, bij mij in Jumbo Euroborg Groningen zijn er plakjes, blokjes en geraspte "kaas". Ging er vanuit dat de rest van de Wilmersburger verkopende Jumbo's dat ook zouden hebben. Dan zou ik gewoon de "opdracht" meegeven: meenemen wat er is van Wilmersburger :D
Goh echt? Moet ik daar toch weer eens heen. Dank voor de tip!

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani »

Het ligt nu bij al dat vegetarische spul, gelukkig. Ipv tussen de vleeswaren :S (mocht je er naar zoeken ;))
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Ik ga gewoon vragen of ze even wil kijken.
Eerst ga ik in Turijn kijken naar Italiaanse vegankaas.

Ik heb lang gedacht dat ik geen vegankaas wilde eten (te bewerkt), maar ik heb al een tijd echt zin in een stuk kaas. Soms moet je gewoon aan je verlangens toegeven :mrgreen:

Lisa

Bericht door Lisa »

Ik wist geeneens dat vegan kaas bestond eigenlijk.
Ik dacht al ooit zoiets te hebben gelezen, maar kon het nergens vinden in bio/reform winkels en ben er in heeeeel veel geweest.
Dus dacht dat ik het dan verkeerd had begrepen, volgens mij hebben we hier geen jumbo maar zal er eens een keer 1 opzoeken dan. Maar dat is speciaal voor op pizza ofzo? Zo aan de topic titel te zien

Framboos

Bericht door Framboos »

Bij bijna alle natuurwinkels hebben ze wel cheezly. Ik vind de mozzarella (die verder helemaal niet lijkt op mozzarella) het lekkerst.

Marla

Bericht door Marla »

Lisa schreef:Ik wist geeneens dat vegan kaas bestond eigenlijk.
Ik dacht al ooit zoiets te hebben gelezen, maar kon het nergens vinden in bio/reform winkels en ben er in heeeeel veel geweest.
Dus dacht dat ik het dan verkeerd had begrepen, volgens mij hebben we hier geen jumbo maar zal er eens een keer 1 opzoeken dan. Maar dat is speciaal voor op pizza ofzo? Zo aan de topic titel te zien
Het begon inderdaad als kaas voor over de pizza, maar daarna kwamen er plakken van en toen ook blokken, en meerdere smaken. De geraspte kaas is voor over de pizza maar daar kan je natuurlijk van alles mee doen.

Lisa

Bericht door Lisa »

Nou toch maar weer eens zoeken dan, niet dat ik nou zo'n craving heb naar kaas maar meer heel erg benieuwd hoe het smaakt.

Lisa

Bericht door Lisa »

Ik heb net in een ander topic geplaatst dat ik er net achterkwam dat er een vegan cupcake zaak zit in Rotterdam. Ik lees op de website dat ze ook wilmersburger kaas verkopen.
Ben heel benieuwd waar dit van gemaakt word. Heb plaatjes gegoogled en het lijkt verdorie net op echte kaas.
Zitten er niet allemaal enge ingrediënten in om het op kaas te laten lijken? Of mag het wel redelijk gezond genoemd worden (iig niet eng gevaarlijk 100 enummers en zo)
En belangrijker, is het lekker? Lijkt het ergens nog wel op kaas of kan ik echt iets compleet anders verwachten?

Kan anytime soon niet naar die winkel,vdruk druk druk, vandaar dat ik het maar even vraag voordat ik het echt aandurf om te gaan kopen :mrgreen:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Lisa schreef:Ik heb net in een ander topic geplaatst dat ik er net achterkwam dat er een vegan cupcake zaak zit in Rotterdam. Ik lees op de website dat ze ook wilmersburger kaas verkopen.
Ben heel benieuwd waar dit van gemaakt word. Heb plaatjes gegoogled en het lijkt verdorie net op echte kaas.
Zitten er niet allemaal enge ingrediënten in om het op kaas te laten lijken? Of mag het wel redelijk gezond genoemd worden (iig niet eng gevaarlijk 100 enummers en zo)
En belangrijker, is het lekker? Lijkt het ergens nog wel op kaas of kan ik echt iets compleet anders verwachten?

Kan anytime soon niet naar die winkel,vdruk druk druk, vandaar dat ik het maar even vraag voordat ik het echt aandurf om te gaan kopen :mrgreen:
Is het gezond... tsja... ik denk dat het gezonder is dan gewoon echte kaas, maar denk bij dergelijke producten dat het meer om smaak gaat dan om of het gezond is. Maar het is wel gelijkend met echte kaas vinden mensen, maar zelf geen idee, ik heb nooit kaas gegeten. Ik roep maar na wat anderen zeggen.

Hier staan bv. ingredienten: http://www.wilmersburger.de/nl/producte ... eddarstyle

Er zit niet veel engs in.

Brent
Leefwijze: flexanist

Bericht door Brent »

Het duiveltje zal wel weer in het te vaag omschreven ingredient "veganistische aroma" zitten.
Wedden dat daar look bij zit?
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Wilmersburger is inderdaad behoorlijk 'clean'. Gemaakt van kokosolie en aardappelzetmeel met een paar smaakmakers. De voedingswaarde is te verwaarlozen, maar zoals Alex zegt gaat het daar bij dit soort producten ook niet echt om. De meeste mensen vinden de smaak heel dicht in de buurt van jonge (goedkope fabrieks-) kaas komen. Wij eten het regelmatig op een broodje of tosti.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Ananas

Bericht door Ananas »

Wilmersburger rasp is heel fijn op pizza's, ovenschotels, tosti's, kaasbroodjes en kaaspannenkoeken. En soms ook gewoon makkelijk om een half brood en een pak wilmersburgerplakken te kopen voor lunch (vooral tomaat/basilicum is yum).

Het wint het echter niet van Daiya, maar zeker wel op het gebied van beschikbaarheid en prijs in NL. Oh en Wilmersburger is veel lekkerder dan cheezly en andere oude vegan kaassoorten.

Lisa

Bericht door Lisa »

Ik heb het besteld op veggiedeli, met nog honderd andere dingen, ben benieuwd! Jammer van die 6euro nog wat extra verzendkosten, maar ja, hopelijk is het het waard!

Framboos

Bericht door Framboos »

Ananas schreef: Het wint het echter niet van Daiya, maar zeker wel op het gebied van beschikbaarheid en prijs in NL. Oh en Wilmersburger is veel lekkerder dan cheezly en andere oude vegan kaassoorten.
Mijn volgorde is denk ik Daiya, cheezly mozzarella en dan wilmersburger.

Justme35
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Justme35 »

Vanavond een berichtje gedaan op de facebookpagina van Jumbo Harlingen. Met de vraag of ze aub wilmersburger pizzatopping in hun assortiment op willen nemen.

Ze gaan hun best doen..! (y) En dan hoop ik dat er meer mensen het gaan kopen natuurlijk want dat zou alleen maar een goed teken zijn.

Ben heel benieuwd of het er komt. Maar tot nu toe nog blij dat ik toch een berichtje heb geplaatst. Kleine moeite en hopelijk een groot plezier straks. :-D

ijsbek
Contacteer:

Bericht door ijsbek »

Ik heb net Wilmersburger (had een blok gekocht) op een tosti gedaan, met tomaat. Keihard mijn gehemelte verbrand, maar het was wel lekker. :mrgreen:
De structuur was wel even wennen, omdat het niet stolt als 'echte' kaas.
Just because no one judges you doesn't mean you should be careless as the forgiven.

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Ons voorraadje kaas was op en ik had al een paar dagen zin in worst, dus we hebben vanmiddag even bij Vegabond inkopen gedaan. Ze hadden ook de nieuwe Wilmersburger tortellini en ravioli. We namen een pakje tortellini mee. Vanavond hebben we ze meteen getest met broccoli, pesto-roomsaus en AH kipstukjes erbij. Best leuk om af en toe zoiets helemaal veganstyle na te maken. :-D

De tortellini waren lekker, maar wel een beetje flauw, volgende keer doe ik denk ik nog wat meer zout in het kookwater. Ik at vroeger graag de kaastortellini van Grande Italia, en deze zijn aanzienlijk minder pittig van smaak. In combinatie met de andere maaltijdcomponenten smaakte het goed, maar als 'centerpiece' zijn ze denk ik een beetje saai. Ze vullen wel goed. David en ik hadden met de groente en kipreepjes erbij genoeg aan een half pakje. We kunnen er dus nog een keer van eten. Op de verpakking staat dat je de tortellini 15 minuten zachtjes moet koken, maar ik vond ze na 10 minuten precies goed.

Hebben jullie deze al geprobeerd?
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Luna

Bericht door Luna »

Oeh tortellini! Wist niet dat die er ook al waren. Super. Komt op mijn lijstje. :mrgreen:

Wat ik zo fijn vind aan de Wilmersburger pizzakaas is dat je er alle kanten mee op kunt. Op een pizza smelt het lekker in de tomatensaus voor een romig effect, maar op een ovenschaal vormt het een krokant korstje. Net als koeienkaas. :) Het smaakt wel anders, maar is echt een hele goede vervanger. Tofutti mozzarella style vind ik ook heel lekker, al zie ik het verband met mozzarella niet.

Plaats reactie