Wilmersburger pizzakaas

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Martine
Moderator

Wilmersburger pizzakaas

Bericht door Martine »

Ik heb net mijn allereerst veggiedeli bestelling binnengekregen, en daar zat onder andere wilmersburger pizzakaas bij. Even geproeft en whoa, dat smaak en voelt echt PRECIES als jonge Goudse (en ik kan het weten van ik eet zo nu en dan de niet-vegan variant ook nog wel eens :oops: )

Dit trekt mij (en als hij straks thuiskomt, mijn kaaslievende vriend hopelijk ook) weer een stapje in de richting van veganisme! Ik kan niet wachten om hier een paar kaasgerechten mee uit te proberen. Bovenaan de lijst: pizza en gestoofde witlofschotel!

Wat maken jullie met Wilmersburger? Moet ik nog ergens op letten als ik het gebruik? (Ik weet al dat je moet zorgen dat het niet te droog wordt)
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Dani
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Wilmersburger pizzakaas

Bericht door Dani »

Je hebt het geproefd zonder er iets mee te doen?
Dan wordt ik ook nieuwsgierig, heb nog geen vegan kaas kunnen ontdekken die op kaas lijkt die niet van zuivel is gemaakt.
Ik zou willen dat ik er aan kon komen zonder te bestellen (gewoon in een winkel dus). Pakjes bezorgd krijgen als je veel werkt is echt een drama hier in Veendam.
Laatst gewijzigd door Dani op wo nov 30, 2011 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

jet
Moderator

Bericht door jet »

:offtopic: Mijn (ex)vriend laat tegenwoordig de pakjes gewoon op zijn werk bezorgen. Hangt een beetje van je werk af natuurlijk, maar als dat kan scheelt dat een hoop gedoe :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

JesseL

Bericht door JesseL »

Wij gebruiken het voor alles waar we vroeger ook geraspte kaas bij gebruikte, zoals:
Pizza
Tosti
Witlof schotel
Spinazie schotel
Over de broccoli
Over de macaroni
Lasagne
etc.
Alleen vroeger gebruikte we bijna dagelijks kaas en dit gebruiken we, mede door de hoge kosten, hooguit wekelijks.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK »

Wij hebben mazzel, want sinds kort kunnen we Veggiedeli assortiment waaronder deze kaas bij de natuurwinkel kopen in Almere. Hier kunnen we ook al het assortiment van De Vegetarische Slager kopen. Dus wij hebben niets meer te klagen :D
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Ananas

Bericht door Ananas »

Niet in de magnetron opwarmen. Dan wordt het hard. Had ik eens gedaan met een stukje leftover pizza waar die kaas op zit.
Verder zeker een goeie 'kaas'. Kaaspannenkoeken! Yammmm

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Gisterenavond de pizza test gedaan, met de Wilmersburger tussen de saus en de groente zoals ze aangeven op hun website, en dat was inderdaad best lekker. Mijn vriend vond het in ieder geval fantastisch, dus dat is weer één veganistische avondmaaltijd erbij.
Misschien dat ik de kaas volgende keer meng met een beetje sojaroom en het dan boven op de groente aanbreng, zodat het meer een korstje vormt.

@Judith: Dat is fijn zeg! Welke natuurwinkel is dat, de Goodyfoods? Sinds kort hebben wij er hier in de buurt ook eentje, dus misschien kan ik die zo ver krijgen dat ze ook Veggiedeli producten gaan verkopen.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK »

Gooodyfoods inderdaad! Ze zijn hier heel flexibel. Op aanraden van ons en andere geïnteresseerden op Twitter hebben ze de Vegetarische Slager en Veggiedeli ingevoerd.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani »

@Jet: inderdaad maar eens proberen, al moeten we dan wel tekenen aan de balie van onze receptie en ik zit vaak in overleg :( Maar het proberen waard.
JudithK schreef:Wij hebben mazzel, want sinds kort kunnen we Veggiedeli assortiment waaronder deze kaas bij de natuurwinkel kopen in Almere. Hier kunnen we ook al het assortiment van De Vegetarische Slager kopen. Dus wij hebben niets meer te klagen :D
Aarrggh ben net twee jaar weg uit Almere, wat jammer :) Ben al blij dat we nu de producten van de vegetarische slager via Ekoplaza in Groningen kunnen kopen. Wie weet kunnen ze ook deze kaas wel leveren. Ik zal ze eens mailen. Ben toch wel erg benieuwd naar deze "kaas"..

Barbera
Leefwijze: flexanist

Bericht door Barbera »

Kun je het invriezen?

marjan

Bericht door marjan »

Ja :D

jet
Moderator

Bericht door jet »

Verandert de consistentie dan niet?
(met naturel gewone tofu krijg je dat na een diepvries 'behandeling' dat de consistentie veranderd, het wordt dan slapper en 'losser', het werkt nog wel, maar is dus wel ietsje anders....)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Ik heb het idee dat het na invriezen ietsje meer korrelig is dan daarvoor, maar daar merk je niets meer van als je het in warme gerechten verwerkt, zodat het smelt. Als je het onverwarmd zou willen eten, op een broodje of in een salade ofzo, dan is het misschien ietsje lekkerder om verse te gebruiken, maar het verschil is minimaal.

Barbera
Leefwijze: flexanist

Bericht door Barbera »

Ja daar was ik inderdaad ook bang voor dat de consistentie zou veranderen. Maar bedankt Marjan. Mijn dilemma is nog dat ik het online moet gaan bestellen, ik graag zoveel bestel dat ik geen verzendkosten heb, maar de producten niet ken, dus dat houdt me dan weer tegen voor zoveel geld te bestellen. Heb pas cheezly kunnen kopen hier maar dat is niet voor herhaling vatbaar...dan maar geen kaas. :D
Wat is nog meer lekker om bij vegideli te kopen? Ik zat te denken aan dat braadstuk maar is dat wat?

Ananas

Bericht door Ananas »

Wonen er geen mensen bij jou (een beetje) in de buurt met wie je samen kan bestellen? Doe ik wel eens met mensen uit Den Haag. Ook vegetariers hebben wel interesse in veggiedeli producten.

Wat ik een aanrader vind is hun parmesan en de topas gyros. En je kunt er glutenpoeder bestellen mocht je daar niet op een andere manier aan komen. Heet daar seitan fix oid.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hun vegan kaassaus, hoewel dat natuurlijk ook heel makkelijk zelf te maken is. Iemand dat wel eens geprobeerd?

*sorry voor het kapen van het topic*

Marla

Bericht door Marla »

Yup, die kaassaus heb ik in Engeland gekocht. Ik vind het zelf geen aanrader, maar smaken verschillen natuurlijk.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani »

Ik heb een grote zak gekocht bij Veganz in Berlijn en al een paar dingen ermee gemaakt.
Vanavond was de pizza aan de beurt.

Ik vind het een heerlijke kaas! Zou willen dat deze in elke Ekoplaza samen met No Muh verkocht zou worden.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK »

Je kan in Duitsland hier ook plakken van kopen. Die zijn ook heerlijk!

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani »

JudithK schreef:Je kan in Duitsland hier ook plakken van kopen. Die zijn ook heerlijk!
Die plakken heb ik inmiddels ook al weer even in huis, en vandaag 4 verpakkingen erbij gekocht (bij vegilicious te Dortmund). Het is eigenlijk niet eens zozeer de smaak (die is best mild) maar de structuur die ik heerlijk vind. Ik combineer het in het weekend met een plakje vegan salami op een warm afgebakken broodje. Zo lekker!

Zou willen dat wilmersburger echt overal verkrijgbaar was, dat zou zeker heel veel mensen van de kaas af brengen (net als no muh kaas)..

Marla

Bericht door Marla »

Ik geloof dat de vegetarische slager ze ook gaat verkopen.

Plaats reactie