Sinterklaas, Kerstproducten 2011

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Ineke

Sinterklaas, Kerstproducten 2011

Bericht door Ineke » vr okt 28, 2011 14:33

Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

Valkyrjur
Leefwijze: veganist

Re: Sinterklaas, Kerstproducten 2011

Bericht door Valkyrjur » ma okt 31, 2011 17:05

Nu nog een intocht zonder paard :wink:

Ananas

Bericht door Ananas » ma okt 31, 2011 21:48

En witte pieten!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma okt 31, 2011 22:34

Liever dat hele feest afschaffen. En verkrijgbaarheid van kruidnoten het hele jaar door!

cavia

Bericht door cavia » di nov 01, 2011 8:05

neeeeeeeeee, sinterklaas moet blijven hoe het is. niemand komt aan sinterklaas!

Ananas

Bericht door Ananas » di nov 01, 2011 8:44

Neeee alsjeblieft niet het hele jaar door kruidnoten :shock: dan ben ik in no time 100 kg :shock:

marjan

Bericht door marjan » di nov 01, 2011 9:19

Vind je die dingen echt zo verleidelijk/ lekker dan? :o

jet
Moderator

Bericht door jet » wo nov 02, 2011 22:20

Ik ben voor Sinterklaas, maar dan pas gedoe er omheen vanaf november ofzo.
Nu lagen de kruidnoten al in september (!) in de supermarkt hier..... :roll:
Magoed, dat is commercie, en daar ben ik niet zo van (zo hou ik ook niet van het Kerstgedoe, Valentijn, moederdag, vaderdag etc).
Sinterklaas is toch voor mij mandarijntjes eten, speculaas maken, taai-taai en kruidnoten en surprises met gedichten enzo.....
Kerst is vooral donker met kaarsjes en ruzie in de familie :mrgreen: (dat kan ik missen als kiespijn).
Valentijn, moederdag en vaderdag doe ik niet aan (vroeger uiteraard wel, dan maakte je een schilderij voor je moeder, en een asbak voor je vader elke keer weer :mrgreen: , maar die leeftijd ben ik ondertussen ontgroeid).

Qua Sinterklaasproducten: mn moeder koopt altijd een chocoladeletter voor me. Daar wijkt ze niet van af, maar tegenwoordig is ie wel Fairtrade en melkloos (puur). Helaas niet slaafvrij :(, maar uit sociaal oogpunt ben ik in elk geval blij dat mn moeder niet meer de melkchocolade variant koopt.... :?
Pepernoten/kruidnoten heb ik nog niet gehad dit jaar :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Brent
Leefwijze: flexanist

Bericht door Brent » wo nov 02, 2011 22:59

marjan schreef:Vind je die dingen echt zo verleidelijk/ lekker dan? :o
Ja precies, ik zie het vanuit mijn ooghoeken soms liggen, maar net als die andere rommel met suiker zal ik het niet snel aanschaffen. Gevulde speculaas komt misschien eens per jaar eens voor, per ongeluk toch meegenomen. :wink: :lol:
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur » zo nov 06, 2011 16:18

Oh ik zat al in september aan de pepernoten. Maar toen was het ook zulk K**weer, dan krijg je er vanzelf wel zin in :D

erik383

Bericht door erik383 » wo nov 30, 2011 0:43

Dit gaat over een oud en nieuwproduct:oliebollen.
Waar kun je vegan oliebollen kopen?

lena

Bericht door lena » wo nov 30, 2011 8:51

Oliebollen bij de gewone oliebollenkraam zijn meestal plantaardig. Zit alleen bloem, suiker, zout, gist en water in, en worden gebakken in plantaardige olie. Ik vraag het bij een nieuwe kraam altijd even na, maar tot nu toe is het altijd prima.

Ik heb ook een vraag: heeft iemand vegan kikkers en muizen gezien? Van die chocolaatjes met vulling in een zilverpapiertje met een kikker of muis er op. Van dat echte sinterklaassnoepgoed. Ik weet zeker dat die een paar jaar geleden bestonden, volgens mij bij de Super de Boer, maar nu zit er overal waar ik ze zie melk in (net als in veel marsepein! wie stopt er nou melk in marsepein?!).

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » wo nov 30, 2011 10:23

Ik heb het nog niet gevonden. Zit ook in elke supermarkt het snoepgoed te lezen, maar bij al het leuke snoepgoed zit melk.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Eef

Bericht door Eef » wo nov 30, 2011 12:53

De natuurwinkel heeft vegan marsepein (van De Rit geloof ik). Ook bij vega-life hebben ze vegan marsepein met een chocoladelaagje.

Ik zou overigens bij oliebollenkramen altijd navragen, want de oliebollen van bijvoorbeeld bakkerij verbeek, die aan de natuurwinkel/ekoplaza verkoopt, bevatten roomboter, melkpoeder en ei.

Heeft iemand misschien een makkelijk recept voor vegan oliebollen? Ik heb ze vorig jaar geprobeerd te maken zonder pakje maar ze waren errug vies. Ik heb toen gewoon het eerste beste recept van internet geprobeerd.

Marla

Bericht door Marla » wo nov 30, 2011 13:39

Ja ik baalde ook al van die kikkers en muizen! Ik weet zeker dat de AH en de Hema die eerst verkochten maar nu zie ik inderdaad overal melkvet in. Stom hoor :(

lena

Bericht door lena » wo nov 30, 2011 13:57

Eef schreef:De natuurwinkel heeft vegan marsepein (van De Rit geloof ik). Ook bij vega-life hebben ze vegan marsepein met een chocoladelaagje.
Die marsepeinrepen vind je ook wel bij de supermarkten, die zijn vaak wel plantaardig, en van die marsepein-aardappeltjes ook wel, maar ik zie wel steeds vaker melk in marsepeinfiguren.
Ik zou overigens bij oliebollenkramen altijd navragen, want de oliebollen van bijvoorbeeld bakkerij verbeek, die aan de natuurwinkel/ekoplaza verkoopt, bevatten roomboter, melkpoeder en ei.
Ik bedoelde inderdaad een gewone oliebollenkraam, niet zo'n standje voor een winkel ofzo. Dat zijn vaak geprefabriceerde bollen, daar stoppen ze vaak van alles in. Die van de Hema enzo zijn ook niet vegan, en bakkers stoppen er ook vaak melk of boter in. Gewoon naar de ouderwetse oliebollenkraam dus.
Heeft iemand misschien een makkelijk recept voor vegan oliebollen? Ik heb ze vorig jaar geprobeerd te maken zonder pakje maar ze waren errug vies. Ik heb toen gewoon het eerste beste recept van internet geprobeerd.
http://www.plantaardigmaandag.nl/2009/1 ... nrecepten/

Eef

Bericht door Eef » wo nov 30, 2011 16:15

Bedankt voor het recept! Hopelijk worden de oliebollen dit jaar lekker, ik kijk er al naar uit!
Hoeveel oliebollen zouden er uit het eerste recept ongeveer komen, enig idee?

Ananas

Bericht door Ananas » wo nov 30, 2011 22:45

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do dec 01, 2011 8:58

Zelf amandelspijs maken is ook super makkelijk en lekker http://becomingvegan-monique.blogspot.c ... rvrij.html
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Barbera
Leefwijze: flexanist

Bericht door Barbera » do dec 01, 2011 11:25

[quote="jet"]Qua Sinterklaasproducten: mn moeder koopt altijd een chocoladeletter voor me. Daar wijkt ze niet van af, maar tegenwoordig is ie wel Fairtrade en melkloos (puur). Helaas niet slaafvrij :(, maar uit sociaal oogpunt ben ik in elk geval blij dat mn moeder niet meer de melkchocolade variant koopt.... :?
quote]

Fairtrade is niet slaafvrij? Wat is er fair aan dan? Alleen de prijs die de boeren krijgen?

Plaats reactie