Overige producten..

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Elske1989
Leefwijze: vegetarier

Overige producten..

Bericht door Elske1989 » vr okt 07, 2011 15:04

Begin me steeds meer wegwijs te worden in veganistische producten qua brood/koekjes e.d. Gister zelfs veganistische chocola bij de AH gevonden!
Overigens had ik eerst m'n twijfels nog, maar merk dat ik nu gewoon echt helemaal om ben!

Maarre ik kan nog niet echt vinden hoe en wat nu met bijvoorbeeld afwasmiddel en shampoo. Ik had altijd het merk 'Eco Klok' qua afwasmiddel, maar is dat 'n goede? Kan namelijk zelfs niets vinden over of 't wel proefdiervrij is, al leek mij het altijd een goed merk.
Schoonmaakmiddel heb ik van Ecover en dat zit volgens mij wel goed.
Shampoo kan ik helemaal totaal niet vinden.. ik kocht altijd het allergoedkoopste bij de AH (want ja, ik ben ook gewoon maar 'n student), maar wat is nu vegan en proefdiervrij enzo?

Ben benieuwd. Wat kopen jullie qua tandpasta, shampoo, afwasmiddel en bijv. mascara? Met gewoon een aantal goede merken zou je me 'n heel eind in de goede richting helpen!
Thnx!

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Re: Overige producten..

Bericht door Fynnya » vr okt 07, 2011 15:46

Als je wilt weten welke producten en merken veganistisch zijn, is de wiki heel handig: http://veganisme.org/wiki
Daar staan ook bladzijdes over shampoo, wasmiddel enzo:
http://veganisme.org/wiki/index.php/Make-up
http://veganisme.org/wiki/index.php/Tandpasta
http://veganisme.org/wiki/index.php/Shampoo
http://veganisme.org/wiki/index.php/Schoonmaakproducten

Het kan wel door iedereen bewerkt worden, dus het geeft geen garantie dat ze echt helemaal zeker veganistisch zijn, maar het is wel een heel handig hulpmiddel, en je kan natuurlijk altijd nog zelf even op de verpakkingen kijken of op de website van de producent.

Ananas
Leefwijze: veganist

Bericht door Ananas » vr okt 07, 2011 16:26