Anti-klit

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Sanne

Anti-klit

Bericht door Sanne »

Weet iemand een goede anti-klit of cremespoeling? Ik heb nu cremespoeling van de kruidvat, die is niet getest op dieren, maar ben er niet zeker van of er ook geen producten in zitten en hij werkt eigenlijk ook helemaal niet goed.

Jo:)

Bericht door Jo:) »

Ik gebruik anti klit cremespoeling van herbelle en hij werkt heel goed!
An eye for eye only ends up making the whole world blind.
-- Mahatma Gandhi

Wanda
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Wanda »

De enige waar ik echt blij met ben is die van ABBA. Ik weet niet of dit merk in Nederland te verkrijgen is. Al hun producten zijn volledig veganistisch.

veglife

artikelen

Bericht door veglife »

De States barst toch wel van de vega producten? Wat een geluk voor je Wanda! :D

Wanda
Contacteer:

Re: artikelen

Bericht door Wanda »

veglife schreef:De States barst toch wel van de vega producten? Wat een geluk voor je Wanda! :D
Maar dan moet ik wel hier blijven! Ik weet niet of ik weer zou kunnen wennen aan die kleine gezondheidswinkeltjes in Europa, waar alles zo ontzettend duur is.

Gast

Bericht door Gast »

ik gebruik de anti klit/creme spoeling van urtekram, voor ik weet zover vegan. te koop bij natuurvoeding.

Sweet

Bericht door Sweet »

Zarqa hair conditioner!!!!

o.a. verkrijgbaar bij "De Tuinen" en natuurvoedingwinkels

(de Zarqa producten zijn proefdiervrij & vegan)

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Ik vind de "brazil nut" van de Bodyshop heerlijk. Gebruik hem al jaren en ik heb heel dik en lang haar!

plien

Bericht door plien »

Of een shampoo en conditioner bij je passen kan ik je zo niet vertellen. Dat hangt van heel veel factoren af. Hoe dik je haar is (iedere individuele haar) en hoe dik je haar is (de hoeveelheid haren die je hebt) en of het steil, met slagen of met krullen is maakt ook uit.

Ik gebruik zelf Urtekram. Biologisch en plantaardig, te koop bij de natuurwinkel. In die van de Body Shop zitten ingrediënten die ik toch niet zo fijn vind en bij het lezen van een fles met Urtekram kun je tenminste alles snappen ook zonder een scheikundige opleiding. :)
Ik heb de rose creméspoeling. Ik heb fijn, normaal en golvend haar.

plien

Bericht door plien »

Oh ja, Abba is hier idd niet te koop Wanda. Maar ik denk dat hier in NL toch redelijk wat veranderd is op het gebied van natuurvoedingswinkels sinds jij in Frankrijk/US zit. :) (gelukkig maar)

Rick
Site Admin

Bericht door Rick »

Ik heb op dierendag de cosmeticagids van proefdiervrij gekocht.
Daar staat onder andere het huismerk van trekpleister bij en is volgens de gids veganistisch. Een aantal jaar geleden was volgens mij alles nog vegetarisch, maar niet altijd veganistisch. BLijkbaar is dat veranderd. Wel handig denk ik, want ze hebben veel artikelen (shampoo's. deo's etc.). Bovendien is de prijs kwaliteit verhouding daar ook wel goed van. Jaren geleden kwam de deo van trekpleister als beste uit de bus (of voordelige keus).

Groeten,
Rick

Gast

Bericht door Gast »

Mari?lle

Bericht door Mari?lle »

Loop al maanden te zoeken naar een nieuwe goede veganistische cr?mespoeling, tis een lastig product. Ik gebruikte een bananencr?me van de Body-shop, maar die is enkele maanden geleden eruit gegaan, echt knudde...
Kheb nu ook die van Urtekram gehaald (Rose conditioner). Bedankt voor de tip! Urtekram is een vegetarisch proefdiervrij merk. Dit product heb ik nog ff gecheckt voor de zekerheid :D , en is idd veganistisch.

Bij de Body-shop hebben ze helaas geen veganistische cr?mespoeling meer. Wel een lekker veganistisch masker voor je haar (Poppy seet olie).

De "brazil nut" wie hierboven van de Body-shop genoemd wordt is NIET veganistisch.

Wat misschien ook een aardige tip is: je haar (warm) nat maken en er (biologische) olijfolie in doen (??n keer per week/2weken). Dit zo lang mogelijk laten intrekken (nachtje). Liefst met iets er omheen, plastic zak/handdoek ofzo. Daarna goed uitwassen. Schijnt heel goed te werken. Ga het ook proberen.

Framboos

Bericht door Framboos »

Die van Henna Plus is ook veganistisch. Werkt redelijk goed, je moet er alleen zo allemachtig veel van insmeren (tenminste, als je lang haar hebt en je wil alle haren ermee insmeren).

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

Cremespoeling van de traay. Werkt erg goed!!!!!
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

fief
Contacteer:

Bericht door fief »

na het wassen op nat haar een beetje jojoba olie of amandel olie inmasseren en niet uitspoelen
dat werkt bij mij heel goed
ik moet er wel even bij vermelden dat ik droog haar heb en niet weet of mensen met normaal haar hier verschrikkelijk vet haar van krijgen

Gast

Bericht door Gast »

cremespoeling is niet goed/slecht voor je haar. je kunt beter gewone shampoo gebruiken en 1 keer per week(of vaker of minder vaak naar behoefte) een masker
heb ik al van diverse kappers en niet kappers gehoord

groeten
budha

Framboos

Bericht door Framboos »

Ik heb vet haar en no way dat ik dat dus ga proberen... :wink:

Heb er een keer wax van de Hema ingesmeerd (daar zit ook jojoba- of amandelolie in). Na drie dagen twee keer per dag wassen (dat doe ik normaal niet, maar voor deze gelegenheid...) zag het er nog uit alsof ik mijn haar al vijf week niet gewassen had. Nu had ik er ook wel behoorlijk wat ingesmeerd (was voor een feestje, maar toch).

Waar is die van De Traay te koop? En hoe goed werkt die? Als je je haar niet met dat spul wast, hoe gemakkelijk kun je dan door je haar komen?

fief
Contacteer:

Bericht door fief »

Framboos schreef:Ik heb vet haar en no way dat ik dat dus ga proberen... :wink:

Heb er een keer wax van de Hema ingesmeerd (daar zit ook jojoba- of amandelolie in). Na drie dagen twee keer per dag wassen (dat doe ik normaal niet, maar voor deze gelegenheid...) zag het er nog uit alsof ik mijn haar al vijf week niet gewassen had. Nu had ik er ook wel behoorlijk wat ingesmeerd (was voor een feestje, maar toch).

Waar is die van De Traay te koop? En hoe goed werkt die? Als je je haar niet met dat spul wast, hoe gemakkelijk kun je dan door je haar komen?
veel wax in je haar smeren is sowieso niet zo'n goed idee, dat moet ik ook niet doen :lol:

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

Framboos schreef:
Ik heb het bij de natuurwinkel gekocht. Hij werkt bij mij erg goed. Je hebt niet zoveel nodig. Als ik het niet gebruik kom ik met geweld door mn haar. Ik heb dan echt klitten zitten en moet er doorheen rossen of ze heel lang uitkammen. En dat spul maakt het een stuk makkelijker en een stuk minder.

Ik moet gewoon cremespoeling gebruiken anders is mn haar echt droog.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Plaats reactie