Karvan Cevitam

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Kellie

Karvan Cevitam

Bericht door Kellie » ma jun 27, 2011 10:31

Op de veganwiki zag ik dat Karvan Cevitam siropen bij een veganistisch dieet kunnen. Nu had ik een fles gekocht, en vertrouwde het niet helemaal. Heb dus even gemaild zaterdag en kreeg vandaag een reactie dat de siroop NIET veganistisch is.

Geachte Kellie,

Hartelijk dank voor uw e-mailbericht, betreffende de vraag of onze siropen geschikt zijn voor veganisten.

Onze siropen zijn niet geschikt voor mensen met een veganistisch dieet. Ze zijn wel geschikt voor een vegetarisch dieet.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

KONINKLIJKE DE RUIJTER B.V.
Consumentenservice Karvan Cévitam
The greatness of a nation can be judged by the way its animals are threated--Ghandi

JudithK
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Karvan Cevitam

Bericht door JudithK » ma jun 27, 2011 11:41

Dat vind ik altijd zo'n vaag antwoord. Zeg dan ook waarom het niet geschikt is. Nu lijkt het alleen of ze zich willen indekken. Als het wel geschikt is voor vegetariërs waar zit dan het verschil in? Dat kan dan alleen in zuivel of bijvoorbeeld D3 zitten.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

cavia

Bericht door cavia » ma jun 27, 2011 11:42

staan er geen ingredienten op die fles?

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » ma jun 27, 2011 12:41

Het enige wat ik zie staan wat vreemd is is "aroma". Of ze bedoelen dat het vruchtenconcentraat geklaard is net zoals appelsap?
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Kellie

Bericht door Kellie » ma jun 27, 2011 13:08

Ik verwacht zelf dan dat het inderdaad om het klaringsproces gaat. De mail heb ik zelf als volgt gestuurd:

Geachte meneer/mevrouw,

Ik heb een vraag over de siropen van Karvan Cevitam. Zijn deze allemaal geschikt voor mensen die een veganistisch dieet volgen?
En wordt de siroop gemaakt zonder gebruik van dierlijke hulpmiddelen/ingrediënten?

Ik hoor snel wat van u te horen. Alvast hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groet,
Kellie
The greatness of a nation can be judged by the way its animals are threated--Ghandi

Berti
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Berti » ma jun 27, 2011 14:12

Kellie, zou het kunnen dat ze niet weten wat veganistisch is (vergezocht maar je weet nooit)?
toevallig geen kleurstof op de ingredientenlijst?

ben benieuwd.

cavia

Bericht door cavia » ma jun 27, 2011 14:35

Vind dat altijd zo vervelend, als er niet bij staat wát voor aroma.

Kellie

Bericht door Kellie » ma jun 27, 2011 15:43

Hee,

Ja het zou kunnen dat ze niet goed weten wat veganistisch zijn inhoudt, maar het lijkt me dan dat ze dat even opzoeken/navragen voordat ze een doelgroep 'afstoten'..

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » ma jun 27, 2011 15:47

Soms noemen fabrikanten iets ook ongeschikt voor veganisten als het sporen van iets dierlijks kan bevatten. Ik vind dat wel handig om te weten, want 'sporen van' vind ik zinloos om te vermijden, en ik beschouw het dan wel als veganistisch.

Kellie

Bericht door Kellie » ma jun 27, 2011 15:56

Fynnya schreef:Soms noemen fabrikanten iets ook ongeschikt voor veganisten als het sporen van iets dierlijks kan bevatten. Ik vind dat wel handig om te weten, want 'sporen van' vind ik zinloos om te vermijden, en ik beschouw het dan wel als veganistisch.
Ik persoonlijk hoef het dan ook niet, maar meer omdat ik het dan een vies idee vind.

Ik mail nog even wat ze precies bedoelen!

Plaats reactie