Vegilicious in Dortmund

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Kellie

Vegilicious in Dortmund

Bericht door Kellie »

Op het forum staat een topic over de vegan supermarkt in Dortmund, maar dacht, even een nieuw topic om mijn ervaring te delen..

Vandaag was ik vrij en besloten om eens een kijkje te gaan namen bij Vegilicious in Dortmund! Gewoon in de auto gestapt, en na twee uur rijden waren we er. Het is geen heel grote winkel, maar ze hebben er ontzettend veel en een leuke sfeer. Als je een beetje Duits spreekt, heb je veel aan de tips van de medewerkers van die winkel. Inderdaad heel veel kazen, broodbeleg en snacks! Er waren zelfs veganistische pizza's! In ieder geval heb ik flink inkopen gedaan..

Daarnaast zit ook zo'n eetcafe, en ook daar was de sfeer echt super. Toevallig was er een bijeenkomst voor Dortmundse veganisten, en er zat een groep van 15 man samen te discussieren over veganisme en de problemen waar je tegenaan loopt enzo. Vond het echt super om te zien hoe het op die plek leefde en iedereen vol liefde en passie met veganisme bezig was. Ik had een 'hamburger' hawai en een vriend van mij nam een 'cheeseburger'. Vond het echt superlekker, en hoewel die vriend geen veganist is, was hij onder de indruk. Daarna nog een stukje taart, was lekker, maar behoorlijk machtig.. Maar het was alleen al gezellig om eens met zulke ondernemers te praten, en dat cafe was ook heel hip enzo aangekleed. Vraag me af of zoiets in Nederland ook zou kunnen lopen.

In ieder geval voor herhaling vatbaar!
The greatness of a nation can be judged by the way its animals are threated--Ghandi

Dani
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Vegilicious in Dortmund

Bericht door Dani »

Hier ben ik vandaag ook geweest! Was inderdaad klein, maar wel erg veel te koop. Aan kaas hebben ze heel veel keus. Qua nepvlees niet zoveel als veganz (Berlijn), maar ik kwam dan ook meer voor de kaas.

Ertegenover zit Cakes'n'Treats - the lovely vegan Café, en daar hebben we heerlijk een "hamburgertje" gegeten.
Voor geïnteresseerde heb ik een klein blogje erover geschreven.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Mooi blogje! :clap:

Eef

Bericht door Eef »

Klinkt super, en mooie foto's!
Daar wil ik ook naar toe!

Ik heb een tijdje terug bij Vegan Wonderland besteld. Ze zijn erg vriendelijk, ze deden niet moeilijk toen ik drie keer (oeps!!) iets aan mijn bestelling wilde toevoegen. Maar de levertijd is wel wat langer.
Ik heb tegelijkertijd bij alles-vegetarisch.de besteld, die bestelling had ik na 2 dagen in huis, met een pollepel, Vegetarisch Fit Magazine en een proefzakje chocopoeder cadeau.

(off-topic: ik heb de perfecte slagroom ontdekt, Leha spruhsahne !!)
Laatst gewijzigd door Eef op ma dec 17, 2012 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani »

Ja alles-vegetarisch is echt zo goed!
Ik heb het idee dat ze iets professioneler zijn, ook te zien aan de website.
Maar het is goed dat er zoveel keus is. Jemig het is nog ochtend en ik heb nu al weer trek in die hmm-burger :)
Laatst gewijzigd door Dani op ma dec 17, 2012 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Eef

Bericht door Eef »

Maar Vegan Wonderland heeft ook hondenproducten, eko bakpapier, cosmetica etc. Dat is ook wel erg handig.
En ze mailen in het Engels en dat vind ik ook praktisch, want mijn Duits is niet zo geweldig 8)

Maar ik was ook wel erg blij met de cadeautjes van alles-vegetarisch.de, toch leuk als je onverwachts (vegan!) cadeautjes krijgt :D

Plaats reactie