Groenteburger Mcdonalds

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
JudithK
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Groenteburger Mcdonalds

Bericht door JudithK » ma okt 22, 2012 8:21

De discussie kan interessant zijn, maar dan moet je die voeren in de discussie forums. Daar is dit niet voor bedoeld. Dit gedeelte is om informatie uit te wisselen over producten, niet over de morele waarde achter een bedrijf die het product verkoopt.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » ma okt 22, 2012 12:13

Ik vind het een beetje raar dat iemand op zoek zou moeten gaan naar de speciale discussie sectie en dat we hier vrolijk onze mond dichthouden. Ik zeg, houd alles maar lekker bij elkaar. Mits die informatie met respect voor elkaars mening wordt gegeven natuurlijk :)
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma okt 22, 2012 12:40

Dit subforum is voor producten, dus het is niet nuttig om hier discussies te gaan voeren. Anders raakt zo een topic vertroebeld en kan men de juiste info niet direct vinden. Discussies => discussieforum dus. Zoals Judith ook al aangeeft.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » ma okt 22, 2012 17:36

Ja, het is veel duidelijker als het onderwerp verspreid is over meerdere subfora. In het rood ook nog, wat een agressie weer :)
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma okt 22, 2012 18:05

Butternutkin schreef:Ja, het is veel duidelijker als het onderwerp verspreid is over meerdere subfora. In het rood ook nog, wat een agressie weer :)
De rode kleur is als we als mod/admin een bericht plaatsen ;)

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » ma okt 22, 2012 19:50

Oh, dat zou gezelliger zijn in het babyroze misschien :mrgreen:
Linda mcCartney

Truus

Bericht door Truus » za okt 27, 2012 22:15

Vegantastic schreef:Discussies => discussieforum dus.
Waar is dat?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za okt 27, 2012 23:18

Truus schreef:
Vegantastic schreef:Discussies => discussieforum dus.
Waar is dat?
Onder het kopje 'Discussie' heb je Dierenrechten, natuur&milieu, wereldvoedsel/mensenrechten & overige.

JesseL

Bericht door JesseL » do nov 15, 2012 10:50

Melek schreef:Off-topic, heeft iemand wel eens de veggie pattie van de Subway gehad? Vroeg me af of dat zo'n zelfde soort burger zou zijn.
De pattie is niet vegan (zit melk of ei in). Al zijn ze er wel mee bezig. Volgens mij alleen nog in Canada. Toen wij nog niet wisten dat het niet vegan was, hebben wij er ooit één op (in het filiaal zeiden ze dat het wel vegan was, was in Duitsland, su misschien begrepen ze ons niet goed?). Het was best lekker en lijkt op de mild burger van Alpro, die helaas nergens meer te krijgen is. Hopelijk komt de vegan versie snel naar NL. Zou weer wat meer mogelijkheden op een snelle hap buiten de deur geven.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di nov 20, 2012 13:26

Kwam net een artikeltje tegen: in de VS zijn de frietjes bij de McD nog steeds niet vegan. Ze worden tegenwoordig op smaak gebracht met namaak rundvleessmaak waar melk-derivaten in verwerkt zijn. Zou dat hier hetzelfde zijn?

http://healthyannie.wordpress.com/2012/ ... not-vegan/
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Ananas

Bericht door Ananas » wo nov 28, 2012 15:28

Het is al een tijd geleden (dacht 2003) dat die berichtgeving naar buiten kwam over runder-extract in de fries. Ik zou eerder denken dat het tegenwoordig niet meer gedaan wordt. Maar sinds ik dat heb vernomen heb ik nog een reden om niks te kopen bij McDonalds. Er zijn ook wel geluiden dat het in NL niet wordt gedaan, maar ik weet niet meer op welke berichten die gebaseerd zijn en eerlijk gezegd heeft het niet mijn interesse om dat echt uit te zoeken. Heeft McD niet ingrediënten op hun website staan?

Martine
Moderator

Bericht door Martine » wo nov 28, 2012 15:30

Nee, de Nederlandse McD niet voor zover ik kon zien. De Amerikaanse wel, en daar staat dus inderdaad dat er nu vegetarische rundvleessmaak in zit met melk-derivaten.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Melek

Bericht door Melek » do jan 17, 2013 17:22

JesseL schreef:
Melek schreef:Off-topic, heeft iemand wel eens de veggie pattie van de Subway gehad? Vroeg me af of dat zo'n zelfde soort burger zou zijn.
De pattie is niet vegan (zit melk of ei in). Al zijn ze er wel mee bezig. Volgens mij alleen nog in Canada. Toen wij nog niet wisten dat het niet vegan was, hebben wij er ooit één op (in het filiaal zeiden ze dat het wel vegan was, was in Duitsland, su misschien begrepen ze ons niet goed?). Het was best lekker en lijkt op de mild burger van Alpro, die helaas nergens meer te krijgen is. Hopelijk komt de vegan versie snel naar NL. Zou weer wat meer mogelijkheden op een snelle hap buiten de deur geven.

Ah ok. Dat dacht ik al wel. Thanks! :)

Plaats reactie