Groenteburger Mcdonalds

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
lis
Leefwijze: part-time veganist

Groenteburger Mcdonalds

Bericht door lis » za mei 28, 2011 22:09

Vandaag ging ik met iemand mee naar de mac. Ik dacht ik haal maar wat drinken, maar toen zag ik dat de groenteburger weel op het menu staat! dus heb hem geprobeerd. Vond hem best smakelijk, maar niet geweldig. Zat alleen wel een beetje mayo op.

JudithK
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Groenteburger Mcdonalds

Bericht door JudithK » zo mei 29, 2011 9:12

De groenteburger is vegan, ook de saus die erop zit. Niet overval verkrijgbaar, ze hebben een grotere keuken nodig om het op de kaart te hebben.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Ananas

Bericht door Ananas » zo mei 29, 2011 10:37

is it vegan????? :shock: omg! ik zag hier bij de Macdonalds bij AH XL ook een groot bord staan dat ze die burger hebben.

Oceana

Bericht door Oceana » zo mei 29, 2011 12:23

Dat de burger vegan was wist ik wel, ik eet hem zeer regelmatig, maar ik vraag altijd zonder saus omdat ik ervanuit ging dat de saus niet vegan was. Maar dat is hij dus wel? Is dat 100% zeker?
Vind hem ook zonder de saus prima te eten hoor, maar kan het altijd een keer proberen :)

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » zo mei 29, 2011 12:56

http://www.mcdonaldsmenu.info/nutrition/ourmenu.jsp
Bij melk staat "kan sporen bevatten van", geen ei...
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Oceana

Bericht door Oceana » zo mei 29, 2011 16:58

Hmmm toch weer eens proberen!

Beetje offtopic, maar eten jullie ook frietjes bij de Mac? Ik wel (met zoet zure saus), maar toch gaan er geruchten dat daar ook dierlijke producten bij kunnen zitten?

Lees net op die site dat ze op de groentenburger na niks als echt vegetarisch kunnen garanderen. Wat zit er dan in mijn side salad vraag ik me dan af...

Framboos

Bericht door Framboos » zo mei 29, 2011 17:03

Oceana schreef:Beetje offtopic, maar eten jullie ook frietjes bij de Mac? Ik wel (met zoet zure saus), maar toch gaan er geruchten dat daar ook dierlijke producten bij kunnen zitten?
Ooit, lang geleden, in Amerika, zat er rundvleessmaakstof in/bij de frietjes. Hier in Nederland (en volgens mij tegenwoordig ook in de VS) zit dat er NIET in.

Oceana

Bericht door Oceana » zo mei 29, 2011 18:14

Oke gelukkig!

Dat klinkt wel heel vies namelijk ;)

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » ma mei 30, 2011 11:17

Eten jullie echt bij Mc Murder? Dacht dat zowat alle vegans dat bedrijf boycotten.

jojo

Bericht door jojo » ma mei 30, 2011 12:12

Ik boycot dat bedrijf zowat mijn hele leven al!!!! fout fouter foutst

Drawion_Kuda

Bericht door Drawion_Kuda » wo jun 01, 2011 21:18

Wist wel dat ie vegan was maar persoonlijk boycot ik mcmurder en murderking >.<
zijn wel de grootste vleeswinkels in nl zo'n beetje..

Apraxia

Bericht door Apraxia » do jun 02, 2011 11:27

Ik wil mijn geld ook niet aan zo'n bedrijf geven nee.
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Zen

Bericht door Zen » do jun 02, 2011 11:31

Jasmijn schreef:Eten jullie echt bij Mc Murder? Dacht dat zowat alle vegans dat bedrijf boycotten.
Tja, my thoughts. Maar die discussie is al eens geweest en dat eindigt er dan mee dat 'mensen toch ook wel eens bij de supermarkt komen' (of die althans niet principieel boycotten).
Cut cold stone with a warm heart

Zen

Bericht door Zen » do jun 02, 2011 11:33

Apraxia schreef:Ik wil mijn geld ook niet aan zo'n bedrijf geven nee.
Om nog even terug te komen op jouw onderschrift (springt zo in het oog); ik ken wel vegans die speciaal even een bezoekje brengen aan de McDonalds toiletten (zonder verder 'klant' te zijn). Om even een boodschap achter te laten. Tja...

cavia

Bericht door cavia » do jun 02, 2011 11:39

Als ik heel nodig moet ga ik daar ook alleen even snel heen om te plassen. Maar ik laat geen rommel achter of zo.

Stein

Bericht door Stein » do jun 02, 2011 17:00

De McMurder heeft vaak vrij propere toiletten ja.

Oceana

Bericht door Oceana » do jun 02, 2011 17:56

Tja, als je niet bij de Mac wil eten moet je ook niet naar supermarkten gaan, daar gaan ook kilo's vlees over de toonbank.

Ik wil vegan zijn en een normaal sociaal leven hebben. Ik ben dan ook al blij dat er bij makkelijk bereikbare plaatsen ook dingen zijn die ik kan eten zodat ik niet altijd op m'n eigen boterham met pindakaas moet kauwen of honger moet lijden als ik niks bij me heb terwijl m'n vrienden daar wel eten.

Iedereen moet lekker doen wat hij/zij zelf acceptabel vind, en ook enigszins kunnen accepteren dat andere mensen andere meningen hebben. Anders maak je het jezelf wel erg moeilijk...

Stokkie

Bericht door Stokkie » vr jun 03, 2011 12:13

Ik sluit me aan bij Oceana. En vraag me ook af: waarom dit niet als iets positiefs zien? Het zou toch geweldig zijn als meer van dit soort bedrijven vegan producten op de kaart zouden zetten? Zeker voor mensen met kleine kinderen maar ook ik als volwassene wil wel eens een snack (en dan iets anders dan patat).

Ik vraag me ook af: al die mensen die hier "MacMurder" boycotten, die eten nooit in een restaurant? Of bij vrienden die vlees eten? Die eten altijd thuis? Verbouwen hun eigen groenten?
~Shoot for the moon. Even if you miss it you will land amongst the stars.~

Zen

Bericht door Zen » vr jun 03, 2011 17:02

Stokkie schreef:Ik sluit me aan bij Oceana. En vraag me ook af: waarom dit niet als iets positiefs zien? Het zou toch geweldig zijn als meer van dit soort bedrijven vegan producten op de kaart zouden zetten? Zeker voor mensen met kleine kinderen maar ook ik als volwassene wil wel eens een snack (en dan iets anders dan patat).
Klinkt een beetje als de argumenten 'lekker' en 'gemakkelijk' die je ook vaak ziet bij vleeseters. ;)
Daarbij snap ik ook niet waarom je bij de McDonalds uit zou moeten komen als je trek hebt in snacks.

Persoonlijk steun ik liever initiatieven die juist gericht zijn op promotie van plantaardig eten. McDonalds heeft helemaal niet de intentie om minder vlees en andere dierlijke producten te verkopen. Dat is namelijk hun bestaansrecht en bepaald voor vrijwel 100% hun image. Ook het geld wat je daar heen draagt en uitgeeft gaat voor het overgrote merendeel naar dierenleed (en reclame daarvoor). Dat is bij de supermarkten niet het geval (wel een deel, maar veel minder), laat staan bij Natuurwinkels en restaurants die vegetarisch / hoofdzakelijk vegan eten op de kaart hebben. Bij McDonalds willen ze volgens mij gewoon tegemoet komen aan mixed groups waar ook veg*ans bij zitten omdat ze daar ook aan kunnen verdienen (en zo dus meer vlees, etc. kunnen verkopen).

Maar goed, whatever floats your boat.
Stokkie schreef: Ik vraag me ook af: al die mensen die hier "MacMurder" boycotten, die eten nooit in een restaurant? Of bij vrienden die vlees eten? Die eten altijd thuis? Verbouwen hun eigen groenten?
Dit wordt echt een gi-gan-tische strawman op deze manier. ;) Hoezo moet er perfectie verwacht worden van iemand die liever geen geld geeft aan een bedrijf dat zo ongeveer bovenaan de lijst staat wat betreft het veroorzaken van dierenleed? Overigens eet ik zelf ook nooit in vleesrestaurants. En niet iedereen heeft vleesetende vrienden waar ze zo nodig willen gaan eten, etc.

Stein

Bericht door Stein » vr jun 03, 2011 18:57

Stokkie schreef:Ik vraag me ook af: al die mensen die hier "MacMurder" boycotten, die eten nooit in een restaurant? Of bij vrienden die vlees eten? Die eten altijd thuis? Verbouwen hun eigen groenten?
Eerlijk? Ik eet wel in restaurants. 9 van de 10 gevallen in een vegetarisch/veganistische keten, heel af en toe inderdaad in een 'normaal' restaurant. Ik eet ook wel eens met mensen die vlees eten. Ja, ook op dat moment. Je hebt alleen 'fout' en 'fout'. Zo veel mogelijk foutloos leven... heb ik geprobeerd. Maar dan ontmens je jezelf. En je bereikt er nog minder mee dan met iets minder hyper-consequent te leven. Een normaal restaurant, met andere mensen, die ik dan een beetje kan aansporen minder vlees te eten, is veel zinniger dan naar een vegan-tent te gaan met alleen veganisten.

Maar McDonald's... dat is me toch een stap te ver. Dat is het puur uitbuiten en totaal onteren van vlees, zoals ik het zie. Net zoiets als de Kentucky Fried Chicken. Dan denk ik toch al snel weer aan een vergelijking als 'Kentucky Fried Slaves' en ik walg van die tent. Dan zouden ze nog een heel lekkere veganistische burger op hun menu kunnen zetten, maar daar krijg je mij niet mee binnen.

Plaats reactie