No Muh

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Marla
Leefwijze: veganist

Re: No Muh

Bericht door Marla » vr mar 18, 2011 19:26

Ik vrees dat het op dit moment echt alleen te koop is in Amsterdam, of anders te bestellen bij de producent in Zwitserland, zie iets hierboven, de verzendkosten zijn dus 10 euro dan.

Minoes

Bericht door Minoes » vr mar 18, 2011 23:11

Jammer, maar als ik in Amsterdam ben zal ik eens wat halen. Ben benieuwd of het wat beter van smaak is dan wat hier te krijgen valt!

Marla

Bericht door Marla » vr mar 25, 2011 8:37

Ik heb laatst de kaasfondue geprobeerd en die was echt heel erg lekker! Het ziet er een beetje vreemd uit, zo in het zakje, maar de smaak is heel goed en benadert echt die van 'gewone' kaasfondue. Dat werd beaamd door mijn moeder en broer, beide verre van veganist. Mijn moeder bleef zelfs uit mijn pannetje pikken terwijl ze gewoon haar eigen fondue had.
Wel prijzig trouwens: 6.75. Niet iets om heel vaak te doen dus, maar leuk voor zo af en toe.

Ananas

Bericht door Ananas » vr mar 25, 2011 9:17

Wat doe je dan in die fondue?

Ik heb dat nog nooit gedaan, kaasfondue, omdat het me echt niet lekker leek... weet niet of ik het vegan zou willen proberen.

Chocoladefondue daarentegen... :mrgreen:

Marla

Bericht door Marla » vr mar 25, 2011 9:23

Ik heb het ook nooit zelf gemaakt ofzo, maar als ik eet met mijn familie dan gaan ze wel eens kaasfonduen (en ik at vroeger mee toen ik nog niet vegan was) en ik vond het altijd wel lekker. Zij doen echt alleen brood er in dopen, maar ik voel me echt heel vies en ongezond als ik een maaltijd zonder groenten eet, dus ik had mijn moeder opgedragen om voor rauwkost te zorgen, dus worteltjes, bleekselderij en bloemkool.

hippyflower

Bericht door hippyflower » vr mar 25, 2011 11:10

Lena, welke variant van no-muh heb jij op je kaas broodje gedaan?
Ik heb nog steeds de kruiden variant liggen maar op een of andere manier ben ik altijd huiverig om veganistische kaas te proberen, het valt vaak zo tegen!
Ik heb ook eens tosti gemaakt met die plakjes cheddar van tofutti, niet vies maar het smolt zo erg dat er weinig van over bleef, heel vreemd.
Ik heb nu ook de blue style en medium cheddar van sheese en die moet ik ook nog steeds proberen. :govegan:
Wees zelf de verandering die je in de wereld wil zien.
Droom je leven.

Stein

Bericht door Stein » za mar 26, 2011 14:58

Ik ben vorige week naar Amsterdam geweest en heb daar die kaas gehaald, het is echt heel lekker :) heel pittig en daarvan schrok ik wel even, maar het smaakt echt heel, heel erg goed.

lena

Bericht door lena » za mar 26, 2011 16:01

Ik had ook de pittige. Moest ook de eerste hap even wennen. Ik herken de huiverigheid helemaal! Ik vind het ook nog steeds gek om kaas te eten.

Ik heb de melty op een pizza gedaan, maar dat viel me wat tegen, ik denk dat ik Cheezly mozzarella daar beter op vind. Ik denk dat het gewoon een kwestie van smaak is. Ik vind de melty wel heel lekker op een cracker! (zo lekker dat ik het zonde vindt om hem nog een keer op een pizza ofzo uit te proberen).

Fijn dat de kaasfondue lekker was! Dat lijkt me ook leuk om een keer te proberen, maar ik durfde die niet meteen te kopen want ik vond het inderdaad vrij duur, en ik dacht, eerst maar eens kijken of ik de gewone No Muh wel lekker vind. Oh, ik moet snel weer naar Amsterdam :)

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » za mar 26, 2011 16:58

Ik word echt steeds nieuwsgieriger naar dit spul! :) dan moet ik ook maar eens naar Amsterdam...

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » zo mar 27, 2011 21:55

Als het goed is komt de E-Voko No Muh bestelling binnenkort aan, dan mag ik weer aanvallen op de walnotenkaas :mrgreen:

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » zo mar 27, 2011 21:56

No Muh doet me steeds denken aan 'nou moe' en 'lekker puh'. Kan er niks aan doen :D

maartje

Bericht door maartje » ma apr 04, 2011 9:44

Zaterdag was ik bij de biomarkt en inderdaad, daar lagen weer vier soorten no-muh en de kaasfondue. Gelukkig! Ik heb meteen alle smaken gekocht :oops: ze zijn toch heeeeel lang houdbaar...

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » ma apr 04, 2011 11:41

Jasmijn schreef:No Muh doet me steeds denken aan 'nou moe' en 'lekker puh'. Kan er niks aan doen :D
Hahaha. Mij voortaan ook verwacht ik, nu ik dit gelezen heb :mrgreen:

xxmarikenxx

Bericht door xxmarikenxx » do apr 07, 2011 20:45

oeeh, ik ben echt super benieuwd nu. Alleen ik woon in 's-Hertogenbosch, balen:(
Verschilt de smaak wel heel erg van die cheezly (van redwood dacht ik)? Smaakt het echt naar 'kaas'? En kun je dit ook echt bijv. een blokje van eten? (vond dat bij cheezly niet echt lekker namelijk)

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do apr 07, 2011 22:44

Ja heel anders, veel kaziger. Lekker om zo een stukje te eten.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » wo mei 18, 2011 22:12

Ik vond op een ander forum een link naar deze webwinkel in Luxemburg die ook No Muh kaas verkoopt, misschien interessant voor mensen die het willen bestellen. Wat verzendkosten betreft maakt het niet veel uit volgens mij (edit: vergeleken met die webshop in Zwitserland, bedoel ik), maar de kaasjes zelf lijken wel goedkoper. En ze hebben er ook andere vegan kaas die je niet vaak ziet hier, zoals Teese!
Laatst gewijzigd door Bonnie op do mei 19, 2011 9:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Stokkie

Bericht door Stokkie » do mei 19, 2011 9:02

Wat een goeie tip Bonnie. Het is een gweldige website en de verzendkosten vallen me reuze mee. Ik ga meteen betellen!
~Shoot for the moon. Even if you miss it you will land amongst the stars.~

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » do mei 19, 2011 9:15

Stokkie schreef:Wat een goeie tip Bonnie. Het is een gweldige website en de verzendkosten vallen me reuze mee. Ik ga meteen betellen!
Ja, ik wil er ook wel een keer bestellen! :) Oh ik was nog vergeten te zeggen, ze hebben er ook Dandies vegan marshmallows! (beetje off-topic hier, sorry)

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » ma jan 16, 2012 22:00

Ik heb het ook eindelijk geproefd! Ik heb de milde versie en die bevalt goed. Het doet me een beetje denken aan oude kaas, best sterk van smaak. Heb het alleen nog maar op stokbrood gegeten, maar wil nog wat interessantere dingen bedenken om het in te gebruiken...

Het was wel echt duur trouwens! ik lees hier dat het 5 euro kostte, maar ik had het voor 6,nogwat (bij de Biomarkt).

lena

Bericht door lena » di jan 17, 2012 10:07

Ja volgens mij is het duurder geworden :( Ik betaalde laatst ook 6,75 bij de Biomarkt.

Plaats reactie