Vegan ijs

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
ActivePaul
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door ActivePaul »

Locals vertelde me dat aan het eind van de Diezerstraat in Zwolle een tent zit waar je ook vegan-ijs kan halen :) Ik ga dat maar eens uitzoeken binnenkort :D
Paul van der Kolk, Schrijver/Filosoof
http://www.paulvdkolk.nl
De christelijk getinte Blog, Vlog en Nieuwssite van ActivePaulus

fiepje

Bericht door fiepje »

Framboos schreef:

Nog een tip voor ijsliefhebbers: bij de Trekpleister en Kruitvat hebben ze zo af en toe een klein ijsmachientje van Aig(g?)er in de aanbieding voor maar 20 eurootjes ofzo. Je moet wel een vriezertje hebben waar die bak in past (je moet nl de bak invriezen en er dan zo'n draaiding opzetten). Vooral als je dan frambozen pureert en met suikerwater vermengt en dat erin gooit. :worshippy: Je kunt er ook vanillevla ingooien, lijkt enigszins op het oude Alpro soja-ijs (lief Alpro soja-ijs, ik mis je!).

Komende week verkopen ze bij de welkoop (heet geloof ik ook wel boerenbond) ijsmachines, voor 50euro meen ik.

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave »

Ze moeten ook overal melk doorheen gooien :?

Heb die thread even gelezen, t gaat inderdaad over houdbaar ijs. Hopelijk is dat 't 'm..
Zal het nog eens navragen dan (kom 'r niet vaak, maar toch ;P)..

ingenting

Bericht door ingenting »

je zou ook een soort van ijs kunnen maken door bevroren banaan in de blender te doen...

of bijvoorbeeld bevroren frambozen + een banaan (of perziken, werkt ook wel) + een beetje water/sap en dat blenderen totdat het een beetje op ijs lijkt...

instant ijs:D

*Eva*
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door *Eva* »

Ja, dat heb ik laatst gedaan, een bevroren banaan pureren. Best lekker :P

Marla

Bericht door Marla »

Je kan ook yofu in de vriezer zetten en elk half uur roeren, wordt best lekker!

Marla

Bericht door Marla »

Ik heb gister weereens ijs van Tofutti gekocht, in de smaak mango/passievrucht. Ik vond het totaal niet lekker, heel waterig en niet echt zoet.

Styx

Bericht door Styx »

Heb vandaag nog het mango sortbet ijs van AH uitlopen lepelen...
Nu staat d'r nog een bak appelijs mijn naam te roepen.
Maar ik houdt me in.
Want morgen is ie ook nog lekker.

Framboos

Bericht door Framboos »

Maar niet zo lekker als vandaag! :twisted:

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

:hehe:

fief
Contacteer:

Bericht door fief »

Framboos schreef:In Covent Garden, een zijstraat van een zijstraat van Neal Street.

Mocht je er heen gaan ofzo, dan kan ik je wel een duidelijker routebeschrijving geven; het is namelijk echt een aanrader: er zitten twee vegetarische restaurantjes met een groot assortiment veganistisch! En in Neal Street zit dan ook nog een geweldig vegetarisch restaurant waarbij op de kaart aangegeven staat of iets veganistisch is.
Ik ga van 15 februari tot en met 18 februari naar London, ik weet het, niet echt de tijd van het jaar om ijs te gaan eten, maar kan ik een duidelijkere route beschrijving krijgen?

Framboos

Bericht door Framboos »

Tsk, het is altijd tijd voor ijs! :wink:

Als je vanuit het metrostation Covent Garden Neal Street in loopt (linksaf, de straat bij de M&S in), kom je langs Food for Thought (de crumble is heerlijk!). Als je dan halverwege Neal Street bent, kun je linksaf (dus de tweede straat links, vanaf het metrostation gezien, aan je rechterkant is dan een kite shop). Je loopt dan Shorts Garden in. Na ongeveer twee of drie winkels is er dan aan de rechterkant een heel smal steegje die uitkomt op Neal's Yard.

World Food Cafe, gelegen aan Neal's Yard, is alleen 's middags open. De Tofu Cheesecake (klinkt vies, I know, maar is echt overheerlijk) en de carrot cake zijn heeeel lekker.

(De RedVeg zit trouwens in Dean Street, een zijstraat van Oxford Street (als je op Oxford Circus staat met aan je linkerkant het stuk dat naar Hyde Park gaat, dan een eind naar rechts lopen en dan is die straat aan de rechterkant). Je kan ook vanaf Piccadilly Circus Shaftesbury Avenue inlopen. Dean Street is dan aan de linkerkant (tegenover de straat waar de ene poort van Soho staat). Je moet dan wel heel Dean Street doorlopen, want het is aan de kant van Oxford Street.)

fief
Contacteer:

Bericht door fief »

Framboos schreef:Tsk, het is altijd tijd voor ijs! :wink:

Als je vanuit het metrostation Covent Garden Neal Street in loopt (linksaf, de straat bij de M&S in), kom je langs Food for Thought (de crumble is heerlijk!). Als je dan halverwege Neal Street bent, kun je linksaf (dus de tweede straat links, vanaf het metrostation gezien, aan je rechterkant is dan een kite shop). Je loopt dan Shorts Garden in. Na ongeveer twee of drie winkels is er dan aan de rechterkant een heel smal steegje die uitkomt op Neal's Yard.

World Food Cafe, gelegen aan Neal's Yard, is alleen 's middags open. De Tofu Cheesecake (klinkt vies, I know, maar is echt overheerlijk) en de carrot cake zijn heeeel lekker.

(De RedVeg zit trouwens in Dean Street, een zijstraat van Oxford Street (als je op Oxford Circus staat met aan je linkerkant het stuk dat naar Hyde Park gaat, dan een eind naar rechts lopen en dan is die straat aan de rechterkant). Je kan ook vanaf Piccadilly Circus Shaftesbury Avenue inlopen. Dean Street is dan aan de linkerkant (tegenover de straat waar de ene poort van Soho staat). Je moet dan wel heel Dean Street doorlopen, want het is aan de kant van Oxford Street.)
Ik ben vandaag naar Neal's Yard geweest, het ijs was erg lekker, maar wel heel erg veel, de couscous salade was ook erg lekker :D

Framboos

Bericht door Framboos »

Jaaaa, je krijgt echt een gigantische 'bak'. Ik ben jaloeoeoeoeoeoeoeoeoers. Dat polentataartje en de chocotaart zijn trouwens ook heel lekker.

fief
Contacteer:

Bericht door fief »

Ik ben er samen met een vriendin gaan eten en zij heeft daar vegetarisch gegeten en vond het ook erg lekker :D
goede promotie voor vegetarisch/veganistisch eten

Plaats reactie