Vegan ijs

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

fiepje

Bericht door fiepje »

Hell Yeah 8) Nu het weer zomer is, is het ook weer ijstijd 8)

Bij de AH hebben ze tegenwoordig vegan sorbetijs in de smaken; passievrucht, mango, citroen en bosvruchten

En en, Ben en Jerry's bosvruchten en citroen sorbetijs zijn ook vegan ^^en zeer eetbaar ^^

Framboos

Bericht door Framboos »

He? Die B&J's kan ik nergens vinden. Bij de AH? Dan kan ik altijd een verzoekje indienen natuurlijk.

AH heeft ook appelsorbetijs.

Kirsty xvx
Leefwijze: veganist

Bericht door Kirsty xvx »

die mangosorbetijs is LEKKER, zit ook een vleugje cocos in?
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Framboos

Bericht door Framboos »

Mango heeft wel vaker een kokosachtig smaakje. Volgens mij zit er geen kokos in.

De appel, passievrucht en bosvruchten zijn ook :hungry2:

Nog een tip voor ijsliefhebbers: bij de Trekpleister en Kruitvat hebben ze zo af en toe een klein ijsmachientje van Aig(g?)er in de aanbieding voor maar 20 eurootjes ofzo. Je moet wel een vriezertje hebben waar die bak in past (je moet nl de bak invriezen en er dan zo'n draaiding opzetten). Vooral als je dan frambozen pureert en met suikerwater vermengt en dat erin gooit. :worshippy: Je kunt er ook vanillevla ingooien, lijkt enigszins op het oude Alpro soja-ijs (lief Alpro soja-ijs, ik mis je!).

Styx

Bericht door Styx »

Watermeloen+suikersiroop+pureren+3 uur invriezen=sortbetijs

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

In de eerstvolgende Vega! staan in een nieuwe vragenrubriek ook tips voor lekker vegan softijs! :hungry2: Allemaal lezen dus! :D

fiepje

Bericht door fiepje »

Framboos schreef:He? Die B&J's kan ik nergens vinden. Bij de AH? Dan kan ik altijd een verzoekje indienen natuurlijk.

AH heeft ook appelsorbetijs.
Over die appelsmaak zat ik al te twijfelen ^^ :P

Over B&J': Ik had het gekocht op Amsterdam Centraal Station, daar is zo'n B&J's winkeltje\ijssalon. Ik weet niet of het ook in bakjes bestaat maar ik had het gewoon als bolletjesvorm (maar ik was met een vriendin die vond dat ik dat een keer gegeten moest hebben, toen kwam ik er achter dat er een vegan smaak van bestond)

die mangosorbetijs is LEKKER, zit ook een vleugje cocos in?
In de AH mango-smaak zit overigens geen kokos, wel guarpitmeel, misschien dat dat naar kokos smaakt? Of je smaakpapillen zijn in een tropische bui :P

fief
Contacteer:

Bericht door fief »

Framboos schreef: AH heeft ook appelsorbetijs.
Het appelsorbetijs vind ik niet lekker :P

Framboos

Bericht door Framboos »

Niet? :shock:

En Kiwi, ik ben zeer benieuwd! In Londen, Neal's Yard, verkopen ze vegan softijs: megalekker!

Tijmetje
Contacteer:

Bericht door Tijmetje »

I vind dat appel sorbet ijs wel lekker. Die moango variant heb ik vorige week gekocht maar nog niet gegeten.

Framboos, waar ergens zit die Neal's Yard?

Als ik nog eens op A'dam CS ben zal ik die B&J eens zoeken.

Framboos

Bericht door Framboos »

In Covent Garden, een zijstraat van een zijstraat van Neal Street.

Mocht je er heen gaan ofzo, dan kan ik je wel een duidelijker routebeschrijving geven; het is namelijk echt een aanrader: er zitten twee vegetarische restaurantjes met een groot assortiment veganistisch! En in Neal Street zit dan ook nog een geweldig vegetarisch restaurant waarbij op de kaart aangegeven staat of iets veganistisch is.

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave »

Oeh ik heb lang geen ijs op, nu ik eraan denk :P

Ik las ergens dat je in de Ekoplaza in Alkmaar (waarom ben ik daar ooit langsgereden zonder uit te stappen? :P) bosvruchten sorbet ijs kunt kopen met 8 soorten fruit ofzo :heart: en nog wat smaken.
Jammer dat Alkmaar zo ver weg is, hehe.

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

Mave schreef:Oeh ik heb lang geen ijs op, nu ik eraan denk :P

Ik las ergens dat je in de Ekoplaza in Alkmaar (waarom ben ik daar ooit langsgereden zonder uit te stappen? :P) bosvruchten sorbet ijs kunt kopen met 8 soorten fruit ofzo :heart: en nog wat smaken.
Jammer dat Alkmaar zo ver weg is, hehe.
ja in bussum hadden ze die ook, en er stond melkeiwit op, ik zo: he. Want er stond op de verpakking dat het vegan was. En op een andere verpakking was melkeiwit doorgekrast, ik was te huiverig om het te kopen.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

-gebruikergewist-

Echt sorbetijs is toch altijd veganistisch? Als het goed is bestaat het alleen uit gepureerde vruchten en water (en eventueel suiker).

Marla

Bericht door Marla »

Kiwi schreef:Echt sorbetijs is toch altijd veganistisch? Als het goed is bestaat het alleen uit gepureerde vruchten en water (en eventueel suiker).
Ja in principe wel, maar ik heb toch vaak gehad dat ik in een ijssalon vroeg of er melk in zat en dan bleek het er wel vaak in te zitten.

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave »

Oh wat stom :S!

Goed dat ik het weet, dan vraag ik dat voortaan na. Ik vertrouwde er eigenlijk blind op dat 't zuivelvrij is :S

(is die van de australian dan eigenlijk vegan?)

Marla

Bericht door Marla »

Mave schreef:Oh wat stom :S!

Goed dat ik het weet, dan vraag ik dat voortaan na. Ik vertrouwde er eigenlijk blind op dat 't zuivelvrij is :S

(is die van de australian dan eigenlijk vegan?)
Ik heb het bij australian een paar keer gevraagd. Eerste keer was er een hele coole gast, die zei dat er geen melk door t ijs zat (maar inderdaad alleen vruchten, water en suiker) maar dat er wel wat "vervuiling" kon zijn doordat ze de hele tijd dezelfde lepel gebruiken (die ze tussendoor wel afspoelen, maar ja er kan altijd een restje blijven zitten natuurlijk). Hij spoelde hem voor mij toen extra goed om terwijl ik er nieteens om vroeg!
Op een gegeven moment kwam er wel iets op vegatopia te staan over dat ijs, dat iemand had gezien dat er iets fouts inzat, maar ik weet niet meer echt wat t was. Dat zou in ieder geval moeten betekenen dat al die mensen tegen me hebben gelogen, of ze moeten opeens stiekem de receptuur aangepast hebben.

-gebruikergewist-

Volgens Annemieke zat er melkprote?ne in, en als zij dat schrijft geloof ik dat ook wel.
Zie ook de rest van die draad voor meer berichten over Australian ijs.

Framboos

Bericht door Framboos »

Ja, maar houdbaar ijs is wat anders dan vers ijs.

(Ik heb de draad niet meer doorgelezen, maar ik kan me herinneren dat zij op een verpakking houdbaar ijs had gekeken.)

Tijmetje
Contacteer:

Bericht door Tijmetje »

In de natuurvoedingswinkel heb ik weleens waddensorbet gezien waar iets dierlijks inzat geloof ik. Of iets wat mogelijk dierlijk was, ik weet het niet meer precies.

Plaats reactie