Alpro soyavla veel duurder

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Alpro soyavla veel duurder

Bericht door Annikka-Ayla »

Ik was vandaag bij Jumbo en zag dat de Alpro soyavla een nieuwe verpakking heeft gekregen. Inhoud blijft hetzelfde, de prijs niet :shock:
Het wordt per pakje bijna 50 cent duurder :shock: :shock:
Er stonden nog pakjes met de oude verpakking en heb meteen een hele voorraad ingeslagen.

Hopelijk hebben we deze grap binnenkort niet ook bij de sojamelk.

reggie

Re: Alpro soyavla veel duurder

Bericht door reggie »

ik had gisteren ook aan alpro gevraagd hoe het zit met die prijsstijging.
alpro zegt dat de inkoopprijzen voor de supermarkten en hun groothandels niet zijn gewijzigd
Deen had de prijs ook al flink verhoogd heb ze gelijk een mailtje gestuurd
of ze dachten als ah de prijs giga omhoog gooit dat zij dat dan ook maar moesten doen.
ik vermeldde dat het belachelijk is aangezien alpro hun inkoopprijzen dus niet verhoogd heeft.
schandalig.
ik wacht nog op antwoord van DEEN

Annikka-Ayla

Goed dat ik dat weet. Ga ik een brief sturen aan Jumbo. Straks nog even langs de Poiesz. Kijken of het daar ook zo duur geworden is.

Annikka-Ayla

Hier in de buurtsuper was het ook een stuk duurder geworden. Ik heb een medewerker aangesproken en vertelt over de wel heel sterke prijsverhoging terwijl de inkoopprijs hetzelfde is gebleven.
Hij liep met me mee naar het schap en vertelde dat de prijs van de caramelversie was verhoogd (nu iets van 0,92) en de andere smaken stonden daar voor iets van 1,45. Hij vond het ook vreemd dat er zo'n groot verschil zelfs was tussen de verschillende smaken. Hij zou contact opnemen met het hoofdkantoor.

Misschien een idee voor andere forummers om winkelpersoneel hier op aan te spreken? En dan natuurlijk vooral een leidinggevende.

reggie

Bericht door reggie »

onder aan dit bericht: het antwoord dat ik ontving van deen op de prijsverhoging.

na het lezen van het bericht van deen heb ik weer gebeld met alpro consumentenservice,en zij kunnen mij geen adviesverkoopprijs geven
ook geen inkoopprijzen(al is dat wel te begrijpen)
men zei dat men ook geen telnr van de verkoopafdeling van alpro had.
al geloof ik dat niet,evenals dat de inkoopprijs+BTW samen hoger ligt dan de 0,92 eurocent waarvoor de sojadessert tot enkele weken terug in de winkel lag

ik heb geen eigen zaak,dus kan geen inkoopinfo krijgen,wil iemand met een eigen bedrijfje eens inkoopprijzen opvragen?
ik zou graag willen weten wat de echte inkoopprijs is en zien wie de boel nou loopt te flessen,de supers of de producent
edit: ik heb net gekeken op de sites van supers in Belgie(CARREFOUR,DELHAIZE EN COLRUYT)
daar kost een paje vanilledessert tussen de 1,65 en 1,95 alle alpro producten zijn daar flink duurder,dus misschien moeten we niet klagen,maar ben evengoed nog benieuwd naar de inkoopprijs

Referentie:
31352
Datum:
3 maart 2011

Geachte heer xxxx,

Wij ontvingen uw reactie, waarvoor wij u hartelijk danken. Wij stellen uw betrokkenheid zeer op prijs.

In reactie op uw opmerkingen over de prijsverhoging van Alpro Soya kunnen wij u het volgende melden.

Enige tijd geleden al heeft Alpro Soya haar prijzen omhoog gedaan. Zoals u wellicht weet, is er momenteel echter een prijzenoorlog gaande onder de verschillende supermarktketens. Toen de prijs van de Alpro Soya de laatste keer omhoog ging, hebben de supermarkten ervoor gekozen deze prijs niet door te voeren in het schap. Dit is de reden dat ook Deen de oude prijs bleef hanteren en het product dus eigenlijk enige tijd lang met verlies werd verkocht.

Echter, hebben de andere supermarktketens hun prijzen nu omhoog gedaan en volgen wij deze ontwikkeling in de markt. Helaas moeten wij u dus teleurstellen en kunnen wij de prijs op dit moment niet naar beneden aanpassen. Indien de prijs in de markt zakt, passen wij dit uiteraard ook weer naar beneden aan.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en danken u nogmaals voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

DEEN SUPERMARKTEN B.V.

Anja Ippel

Afdeling Klantenservice

Annikka-Ayla

Bedankt voor al het uitzoeken!
Ik ga zo nog even naar AH voor de sojamelkreclame. Je weet dus maar nooit met de prijzen van Alpro. Weet jij of de sojamelk in België ook veel duurder is?

JudithK
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door JudithK »

Net bij AH geweest en soyavla gekocht. Alle pakken nieuw en oud waren 99 cent en nu dus nog in de aanbieding.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Annikka-Ayla

JudithK schreef:Net bij AH geweest en soyavla gekocht. Alle pakken nieuw en oud waren 99 cent en nu dus nog in de aanbieding.
Ik zag het. Heb een giga voorraad ingeslagen de afgelopen weken. We kunnen maanden vooruit :grin:

reggie

Bericht door reggie »

ja in belgie is alle alpro flink duurder,als hier
ik kwam bijv de alpro gehakt tegen voor 2,99
de chocolademelk 1 ltr 1,95
enz alles wat ik zag was duurder als in nl

Annikka-Ayla

BTW is daar ook hoger dan hier. Zal een deel van de hogere prijzen kunnen verklaren.

Plaats reactie