venco stoepkrijt vega!

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Veganarchist

venco stoepkrijt vega!

Bericht door Veganarchist »

het stoepkrijt snoep van venco is vegan! alleen de aroma's die er in zitten weet ik nog niet, ik kan geen e-mail adres vinden van ze.. maar verder zijn ze vegan, en erg lekker..

Caroline
Contacteer:

Bericht door Caroline »

Ik wil je niet verdrietig maken maar het venijn zit 'm juist vaak in de aroma's. Pas als een bedrijf echt zegt dat de aroma's plantaardig zijn is het vega. Vaak zijn de aroma's niet vega.

Gr Caro

Cheryl
Contacteer:

Bericht door Cheryl »

Ik heb op de site gekeken en er stond een telefoonnummer, ik kan zelf niet bellen maar dit staat op die site: 0800-23583626 maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 19:00.

Veganarchist

'k weet het

ik heb gebeld en krijg een lijst tuisgestuurd met de ingredienten. duurt dus nog een tijdje..

Veganarchist

VEGA!!

Ik heb de lijst ontvangen, en ze zijn 100% veganistisch!!!! Op de een of andere manier is dit het enige snoep van Venco waar geen lactose, en koemelkeiwit in zit. Dus je kunt met een gerust hart Stoepkrijt van Venco kopen.

Veganarchist

schoolkrijt

oeps.. ik zie het nu pas, maar dat snoep heet SCHOOL krijt en niet STOEPkrijt... foutje..

veglife
Leefwijze: veganist

krijt

Bericht door veglife »

Grappig, ik vond het ook al een raar topic, stoepkrijt.....ik dacht eerst dat het voor de kleintjes onder ons was om buiten te stoepkrijten.......... :lol:

Ik ga dat schoolkrijt zeker eens proberen!

Vegs and greetz

Fee

Bericht door Fee »

Hoi Vegananarchist,

Kan je die lijst met ingrediënten ook op t net plaatsen? Of t antwoord dat je kreeg?

Groetjes

Fee

Christiaan

Bericht door Christiaan »

Caroline schreef:Ik wil je niet verdrietig maken maar het venijn zit 'm juist vaak in de aroma's. Pas als een bedrijf echt zegt dat de aroma's plantaardig zijn is het vega. Vaak zijn de aroma's niet vega.
Ook in zoetigheden? In hartige produkten kan ik het me goed voorstellen, maar wat voor 'n beestachtigs smaakt (of ruikt) nou goed in snoep?

Veganarchist

ingredienten

ik kan de lijst met aroma's ff niet vinden.. de andere ingredienten zijn:
Suiker, melado, tarwebloem, glucosestroop, gehard plantaardig vet, zouthoutwortel extract, verdikkingsmiddel: (arabische gom) salmiak zout,
bevochtigingsmiddel: (glycerol) stabilisator: (sorbitol) gemodificeerd zetmeel, kleurstoffen: (E150d, E171) zout en dus de aroma's.
als ik ze vind zet ik ze erbij.

Ed
Leefwijze: flexitarier

Bericht door Ed »

Christiaan schreef:
Caroline schreef:Ik wil je niet verdrietig maken maar het venijn zit 'm juist vaak in de aroma's. Pas als een bedrijf echt zegt dat de aroma's plantaardig zijn is het vega. Vaak zijn de aroma's niet vega.
Ook in zoetigheden? In hartige produkten kan ik het me goed voorstellen, maar wat voor 'n beestachtigs smaakt (of ruikt) nou goed in snoep?
Wat dacht je van boter aroma's of musk (zoek maar op musk en candy)?

Plaats reactie