tampons, maandverband

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Jasmijn
Leefwijze: veganist

Re: tampons, maandverband

Bericht door Jasmijn »

Haha, waarom wilde de doktersassistente zo graag in Ananas' bil? :P

marjan

Bericht door marjan »

Nou, is op zich wel een makkelijke en meestal weinig belastende plek om te spuiten.... Mijn voorkeur ligt ook wel bij billen :D . Bovenbenen als tweede. Bovenarmen vind ik naar. Vooral om te ontvangen overigens ( ik kreeg er ooit een tetanusprik... verschrikkelijk... de twee herhalingen kreeg ik mee naar huis en mocht ik zelf spuiten... werd toch in mijn bovenbeen want in je eigen bil spuiten is wel een soort van onmogelijk).

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla »

Tetanus vind ik sowieso een rotprik. Manlief heeft een jaar of wat terug na een hondenbeet weer de serie tetanus gehad. De eerste keer ging nog, de tweede keer is hij maanden niet lekker geweest.

Nog even on topic over maandverband en tampons. Ik ben heel alternatief, want ik gebruik meestal zelfgemaakte katoenen verbandjes. Na gebruik in een emmer met water en soda en dan met de witte was uitwassen. Heel dier- en huidvriendelijk. Maar als je veel van huis bent is het wat lastig.

jet
Moderator

Bericht door jet »

Ik denk dat ik op de verkeerde plaats woon, althans.....
Natracare heeft hier maar 1 maat. Ze verkopen alleen tampons normaal en inlegkruisjes, en that's it.
Omdat ik vaak ook last heb van onregelmatigheden qua bloeding (soms heel veel, dagenlang, of kort maar hevig, of lang en weinig) heb ik dus variatie nodig in formaat :mrgreen: Maar zoals gezegd heeft Natracare dat hier niet (en het is niet iets waar ik kilo's via een webwinkel ga kopen om er dan achter te kopen dat ik ze niet lekker vind zitten....).
Over zo'n cup heb ik ook wel eens gedacht, maar inderdaad met spiraaltje is dat misschien niet een handige actie.
Qua maandverband zelf: ik vind de inlegkruisjes van Natracare niet zo heel fijn (de bovenlaag zit te los, en dus wiebelt dat alle kanten op). Als het maandverband hetzelfde principe gebruikt weet ik niet of die wel fijn vind. Nou vind ik maandverband eigenlijk NOOIT fijn (wie heeft er in vredesnaam verzonnen dat je een 'happy period' moet hebben?????? achterlijk gedoe!!!), dus meestal gebruik ik tampons (ook handiger met sporten, douchen, en werk....).
Maar afijn, voor het milieu wil ik eventueel nog wat concessies doen, maar het mag niet lekken of vervelend zitten....

Ik haalde vroeger ook nog wel eens maandverband en tampons in Duitsland omdat dat veel goedkoper was (toen althans). Iemand enig idee hoe dat nu staat met prijzen, en variaties? (ik haalde wc-papier bij Schlecker ivm beter voor milieu, en stukken minder duur dan de Natuurwinkel variant, maar nu is Schlecker weg uit Nederland, dus wie weet loont het om een baal wc-papier te halen en dan ook meteen tampons/maandverband te shoppen?)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

In Duitse winkels ben ik niet bekend, maar over de grote maandverbandlappen van natracare: die zijn heel groot en stevig en lekken zeker niet door. Ik vind natracare lekker zitten en vind het juist fijn dat er niet van die plakvleugeltjes aan zitten. Dat zou maar knisperen en herrie maken in het toilet en dan weet iedereen dat je ongesteld bent, brrr... Of ben ik de enige die hier zo panisch over is? :oops:
Ik heb persoonlijk geen last van geschuif ofzo. Enige nadeel van die grote natracare maandverbanden is dat ze zo groot zijn (ben dan weer bang dat andere mensen ze zien zitten) en niet goed in je zak passen. Maar voor 's nachts zijn ze zeker fijn.
In ieder geval; je zou je natuurvoedingswinkel kunnen vragen of ze (evt. eenmalig) wat kunnen inkopen bij hun leverancier. Kan je het even uitproberen.

* HiPpY *

Bericht door * HiPpY * »

Ik gebruik zelf ook altijd de producten van Natracare. Hier bij de Buys (natuurwinkel) in Wageningen hebben ze genoeg keuze. Ik lees zo uit de reacties dat jullie niet bekend zijn met de 'gevleugelde' varianten van natracare? Die zijn een stuk dunner (beetje always idee) en hebben dus wel vleugels. Ook in verschillende lengtes te krijgen. de normal is wat kleiner(korter) dan bijvoorbeeld een kotex, maar de plus(of large ik weet niet meer hoe hij heet) is al langer en gaat dan ook weer langer me zeg maar ;). Maar de dikkere zonder vleugels zitten inderdaad wel lekker en zijn ook goed voor snachts. Op de fiets vind ik ze echter wat minder comfortabel... En zoals iemand al zei over het 'zien zitten' ik gebruikte ze op de middelbare school altijd gewoon (baggy broeken ;)) maar nu ik wel vaak skinny jeans oid draag neem ik dan gewoon de ultra serie.

De tampons gebruik ik alleen als 't echt moet (fietsvakantie, zwemmen) en dan met applicator anders vind ik 't echt ondingen. Ze pluizen bij mij nooit ofzo dus dat is wel fijn.
* PeAcE *

Plaats reactie