Teveel vet?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
cavia
Leefwijze: veganist

Teveel vet?

Bericht door cavia »

Ik probeer een tijdje de voedingswijzer van het Voedingscentrum in te vullen, om een beetje een idee te krijgen wat ik aan vitamines ed binnenkrijg.
Nu heb ik alles, behalve mijn avondeten, ingevoegd, en wordt er gezegd dat ik teveel vet binnen krijg?!
Dit is wat ik tot nu toe heb gegeten vandaag;

Ontbijt, 07.30
Schaaltje aardbeien
250 ml yofu naturel met bosbessen, banaan en studentenhaver+pompoenpitten/pijnboompitten/zonnebloempitten

Tussendoor, 10.00
Twee volkoren ontbijtmuffins (heb ik ingevuld als 'mueslibrood' aangezien dat er niet op staat)

Lunch 14.15
Heb wat restjes groenten gebakken (in olijfolie ong een eetlepel?), het zou ongeveer zoiets zijn; drie tomaten, stuk komkommer, halve paprika, fijngebrokkelde tofu, olijventappenade (bij gebrek aan olijven haha), edelgistvlokken. (De gebakken groenten zijn ongeveer, het was de helft van wat ik gemaakt had. En die andere helft eet ik dan morgen)
Augurk erbij. En twee volkoren knackebrod met pindakaas.

Daarbij moet mn avondeten er nog bijkomen. Noten, pitten/zaden, pindakaas en olijven zijn vet ja. Maar niet zó vet dat ik nu al teveel vet binnen heb gehad?

Edit: Er zat ook nog ongeveer een eetlepel lijnzaad door mn yofu

Granny
Leefwijze: part-time veganist
Contacteer:

Re: Teveel vet?

Bericht door Granny »

Lijkt me inderdaad veel vet ja, ookal eet je gezonde vetten zoals de studentenhaver.
In muffins zit volgens mij ook behoorlijk wat vet.
1 eetlepel olie is prima voor het warme eten, maar je gebruikt het nu al bij je lunch, dus stel je eet nog eens warm dan...?
En pindakaas zit natuurlijk ook veel olie in.

Ik ben geen voedingsdeskundige maar volgens mij is dit inderdaad wat veel.
Maar ja, van de andere kant, als je geen problemen met je lijn hebt, so what...? :wink:
Yogashirt Online - Onlineshop met t-shirts voor Yoga, New age enz.: http://yogashirtsonline.spreadshirt.nl

lena

Bericht door lena »

Vul je avondeten eens alvast in, krijg je dan nog steeds te zien dat je te veel vet binnenkrijgt? Deze programma's werken met een percentage van je totale calorie-inname, je kunt dus pas aan het einde van de dag conclusies trekken.

cavia

Bericht door cavia »

Granny schreef:Lijkt me inderdaad veel vet ja, ookal eet je gezonde vetten zoals de studentenhaver.
In muffins zit volgens mij ook behoorlijk wat vet.
1 eetlepel olie is prima voor het warme eten, maar je gebruikt het nu al bij je lunch, dus stel je eet nog eens warm dan...?
En pindakaas zit natuurlijk ook veel olie in.

Ik ben geen voedingsdeskundige maar volgens mij is dit inderdaad wat veel.
Maar ja, van de andere kant, als je geen problemen met je lijn hebt, so what...? :wink:
Ja, die conclusie had ik ook al getrokken, maar als ik geen pindakaas had gegeten, was het nog steeds 'teveel'.
In die ontbijtmuffins zit trouwens 100ml vet op ong. 14 muffins. Dus misschien ook wat veel ja..
En ik eet inderdaad 's avonds weer groenten. Eet eigenlijk nooit brood oid tussen de middag. Meestal een salade/soep/wat gebakken groenten/etc.
lena schreef:Vul je avondeten eens alvast in, krijg je dan nog steeds te zien dat je te veel vet binnenkrijgt? Deze programma's werken met een percentage van je totale calorie-inname, je kunt dus pas aan het einde van de dag conclusies trekken.
Ik kan wel even 'iets' invullen, aangezien ik nog niet weet wat ik dan ga eten, haha. Dankjewel!

Ananas

Bericht door Ananas »

Wat is te veel vet? Ik zou me eerder zorgen maken om te veel koolhydraten als veganist.

cavia

Bericht door cavia »

Ja, precies, dat denk ik dus ook. Over het algemeen is men eerder geneigd een extra boterham oid te pakken dan een handje noten.
Maar ik vind het voedingscentrum toch maar raar, eigenlijk...

Ananas

Bericht door Ananas »

Dat is het ook, met hun aanraden om vlees te eten en melk te drinken.

Stokkie

Bericht door Stokkie »

Ik zou me ook niet teveel aantrekken van wat het voedingscentrum zegt. Hoe voel je je? Ben je te dik? Zo niet, dan zou ik lekker blijven eten wat ik eet als ik jou was.
~Shoot for the moon. Even if you miss it you will land amongst the stars.~

Plaats reactie