De vegetarische slager.....

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
dorus
Leefwijze: veganist

Re: De vegetarische slager.....

Bericht door dorus »

Dani schreef:Ik vind het echt heerlijk, op de juiste manier gemarineerd en gekruid, yummie.
Vlees vond ik altijd erg lekker, dus ik heb er helemaal geen problemen mee dat het zo echt lijkt, geweldig juist!
(y) ik vind ze ook lekker net zoals al mijn huisgenoten
Beter vijf minuten actie dan tien minuten medelijden.
www.thebrooke.org
www.brooke.nl

Ramona

Bericht door Ramona »

Ik dacht doe het hier.

Ik ging vandaag vol moed naar de vegetarische slager Amsterdam die net geopend is. Nu was ik op de veggie fair al enigzins gewaarschuwd dat het veganisme daar nog niet geheel bekend was, maar ok, ik dacht dat komt wel goed.

Toen ik binnenkwam stond er nergens wat nu precies vegan was dus dat vroeg ik en toen zei de meneer :" Ja maar ik ben vegetarier, geen veganist."
:roll:
Ik keek echt zo gewoon :roll:

Ik heb toen uitgelegd dat ik veganist was en daarom dus niet alles kon eten en toen wilde hij mij de bitterballen aansmeren (en toevallig had ik precies dit verhaal op de veggie fair gehoord, en dat ze niet vegan waren. Ze lagen overigens zonder verpakking he, dus echt zoals bij een 'echte slager' op borden in koeling). Toen ik zei dat ze niet vegan waren omdat ik had gehoord dat er room inzat ging hij toch maar iets opzoeken maar uiteindelijk ben ik met lege handen weggegaan want hij had niets ofzo? De kipstukjes en het gehakt waren er wel , maar die heb ik ook bij de Jumbo... Ik was zo teleurgesteld :cry:

meneer gaf wel aan dat hij morgen of overmorgen weer veel voorraad zou krijgen en wel vegan (alhoewel ik nog steeds niet weet of hij het concept veganisme nou begreep), ben benieuwd!

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani »

Nou wat slecht zeg! Ik had toch verwacht dat ze iets beter geïnformeerd personeel in zo'n winkel zouden zetten :? Hopelijk komt het nieuwe plantaardige assortiment van de vega slager snel op de markt.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Hmm, die moeten we nog een beetje opvoeden dan. Alle Amsterdamse vegans er massaal naar toe om te vragen wat we kunnen eten! Hun Facebook bombarderen met vragen en verzoekjes helpt waarschijnlijk ook. De vestiging in Den Haag is redelijk vegan friendly met Wilmersburger kaas etc. Hopelijk wordt het hier beter als ze een beetje warmgedraaid zijn. Ze zouden toch ook de Heavenly Cupcakes producten gaan verkopen?
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Renee1137

Bericht door Renee1137 »

Hmm dat is vreemd. Bij de vestiging in Den Haag staat zelfs van alles op de krijtborden aangegeven of het vegan is of niet, inclusief de broodjes en hapjes die je direct kunt opeten.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

is die in Amsterdam niet een franchise ook van het concept?

Vorig jaar met vegan awards was er veel meer nominaties voor de vegaslager. Dit jaar maar een enkele geweest. Daarom staan ze er niet bij. Misschien door de onvrede onder veganisten mbt de vegaslager.

Ramona

Bericht door Ramona »

Renee1137 schreef:Hmm dat is vreemd. Bij de vestiging in Den Haag staat zelfs van alles op de krijtborden aangegeven of het vegan is of niet, inclusief de broodjes en hapjes die je direct kunt opeten.
Het is grappig dat je dit zegt, want ik vroeg dus precies dit aan hun. Of het niet handiger was om dan op de krijtborden aan te geven wat vegan is. Daar ging die meneer over nadenken.

Het brood was me ook onduidelijk, ik poogde het e-nummer verhaal uit te leggen maar ik had niet het idee dat het helemaal aankwam.

Ananas

Bericht door Ananas »

Het scheelt ook wel dat er in Den Haag voornamelijk vegan personeel werkt(e)... Tip voor vegans in A'dam die een baantje zoeken ;-)

Rosie

Bericht door Rosie »

Grappig, ik was er ook maandag, net voor sluitingstijd. Ze waren duidelijk overweldigd door het succes en bijna alles was op. Ik zou er ook teleurgesteld weggegaan zijn als ik niet een Heavenly Cupcake had gekocht :wink:

Woensdag was ik er weer even en toen hadden ze tenminste wel de Speckjes. Van de verse maaltijden gevraagd wat plantaardig was. Die uitleg klopte wel, maar hij raadde ook aan bij een gerecht er wat yoghurt bij te eten :roll: Toen maar even gezegd dat ik zou kijken wat voor alternatief ik daarvoor zou zoeken omdat ik natuurlijk geen yoghurt eet :|

Ach, laatst bij de Ekoplaza ook al om de Speckjes gevraagd. Toen zei ze dat ze wel de Spekjes had. Waarop ik aangaf dat dat niet plantaardig was. Dat vond ze maar vreemd, er zaten toch gen dierlijke vetten in? Ehm...ei? Toen ze de Speckjes op een bestellijst zette schreef ze er bij : plantaardig, dus zonder ei en zo :roll:

Maar goed, ze bleken niet te bestellen. Speckjes wel leuk, zal ik zeker op de erwtensoep strooien of samen met Wilmersburger eens een good old Carbonara maken :govegan:

Het brood dat ze verkopen is trouwens van Hartog. Daar zouden geen toevoegingen in moeten zitten (net als bij Allinsonbrood): http://www.volkorenbrood.nl/pagina/hartog_volkoren

Ramona

Bericht door Ramona »

Ah handig om te weten van het brood!
En ik ga wel nog eens langs, hoop dat ze nu er meer mensen zijn geweest dingen wat duidelijekr hebben aangegeven.

Rosie

Bericht door Rosie »

Ik lees net op facebook van de vegetarische slager dat de oprichters van Hartog in 1901 zelfs al veganist waren :govegan:

Plaats reactie