De vegetarische slager.....

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Apraxia
Leefwijze: veganist

De vegetarische slager.....

Bericht door Apraxia » zo jun 20, 2010 18:05

Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

rik23

Re: De vegetarische slager.....

Bericht door rik23 » zo jun 20, 2010 21:41

ja, ik weet het ik w8 er al een tijdje vol verw8ing op :P

Marla

Bericht door Marla » za okt 30, 2010 10:52

Ik ben hier gisteren geweest, even mijn reactie van een ander forum kopiëren hoor ;)
Ik ben gisteren bij de Vegetarische slager geweest. Ik vind de winkel wel mooi maar niet erg handig qua indeling. Het was best wel druk toen ik binnen kwam (wat natuurlijk wel positief is) en omdat het niet geheel duidelijk is wat nou precies de bedoeling is (of je het zelf mag pakken, waar alles ligt etc) stonden we best een tijdje te wachten. Het zou handiger zijn als ze 1 iemand in het winkel gedeelte zetten voor vragen en dat iemand anders de kassa doet, nu was het één persoon die dat allebei deed, en dat schoot niet zo op. Maar goed, ze zijn natuurlijk ook pas net open dus ik kan me voorstellen dat ze nog niet teveel personeel willen aannemen. Dan nog zouden ze natuurlijk wel wat meer info bij de producten kunnen zetten zodat mensen minder vragen hebben want volgens mij hebben veel mensen wel dezelfde vragen (bijv. over de bereidingswijze). Beginners foutjes zullen we maar zeggen Smiley
Wat de producten betreft ben ik wel wat enthousiaster. Van de basislijn is bijna alles veganistisch, dus dat is fijn. Jammer alleen dat de spekjes dat niet zijn, want die zagen er erg lekker uit (die staan nog niet op de site trouwens). Ik heb de bitterballen, Yakitori, Charsiu BBQ en Teriyaki gekocht. Het ziet er wel erg kippig uit allemaal, maar ik heb daar nooit echt problemen mee. De Charsiu BBQ hebben we gisteren meteen opgegeten en die viel een beetje tegen maar dat kwam puur door de smaak van de kruiden, ik houd niet zo van dat zoetige. Ook merkte ik dat ze niet zuinig waren geweest met de smaakversterkers, en dat vind ik jammer. De textuur van het product zelf vond ik echter wel erg goed dus ik verwacht de andere dingen wel lekkerder te vinden. Ik mis alleen (mede vanwege die smaakversterkers ed) een echt basisproduct dat je zelf naar smaak kunt kruiden maar misschien komt dat nog wel?

Oceana
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Oceana » za okt 30, 2010 21:58

Ik was niet op de hoogte van de komst, wat leuk!
Wel jammer dat het (net als de EcoPlaza) midden in het centrum zit. Voordat ik thuis ben zijn m'n diepvriesproducten al niet meer diepvries....

Marla

Bericht door Marla » za okt 30, 2010 22:11

Waar woon je dan? Ik ben met een diepvriestasje prima naar Amsterdam gekomen met dat spul, het was nog goed bevroren. Je kan trouwens ook gewoon verse dingen halen, dus hoeft niet perse diepvries te zijn.

Oceana

Bericht door Oceana » zo okt 31, 2010 10:54

Oh dan moet het wel te doen zijn... Ik woon in Zoetermeer, maar combineer een bezoekje aan Den Haag Centrum meestal met een hele dag shoppen daar (terwijl ik werk en studeer in Den Haag maar oke) en dan moet ik dus nog met tram, trein en auto voordat ik thuis ben... Maar een diepvriestas is altijd een goed idee! Nu nog een plekje vinden in m'n volle schema :mrgreen:

Jolijn

Bericht door Jolijn » ma nov 01, 2010 10:50

Mijn vader heeft bestelt via de webshop. Ik ben vergeten wat maar hij vond het lekker!
Hij heeft het ook stiekem aan mijn broer gevoerd en gezecht dat het vlees was.. Mijn broer vond het ook lekker hahahaha :good:

Emiel

Bericht door Emiel » ma mei 09, 2011 10:18

Mooie winkel:) Heb er van het weekend eea gekocht. Niet alles is even goedkoop, maar daarentegen zijn de producten die ze verkopen van mooie kwaliteit. En om de hoek bij EkoPlaza. Wat is Den Haag toch een mooie stad :P

cavia

Bericht door cavia » ma mei 09, 2011 14:34

Ik vind die koolzaadolie echt geweldig. Heb het thuis ook in het kastje staan, maar gebruik 'm maar zelden, vind het veel te duur om regelmatig te gebruiken. Laatst pancakes mee gemaakt, en ook champignons in gebakken, omnomnom.
Verder ben ik fan van de theeën, Raw Revolutions repen, rauwe cacao en hennepzaad. Sowieso vind ik alle producten die ze/we (ik werk er) van Renée Voltaire verkopen erg leuk. Maar wel prijzig, ja. (Al zijn de producten van Renée Voltaire bij de VS over het algemeen goedkoper dan als je ze op haar site zou bestellen)
EN het broodje saté vind ik lekker. Gelukkig moet ik elke dag ong 45 min heen en 45 min terug fietsen (:

Emiel

Bericht door Emiel » ma mei 09, 2011 15:03

Dan heb ik met jou staan praten gisteren. Die olie is inderdaad erg lekker. Ik had ook de Sencha thee en de miso soep gekocht, beide ook goedgekeurd!

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » ma mei 09, 2011 15:20

Ik had pas ook een broodje saté daar, smaakt inderdaad goed :D M'n vriend was ook erg te spreken over het (niet-vegan, maar toch) broodje bal dat hij had besteld!

cavia

Bericht door cavia » ma mei 09, 2011 16:31

Ja, inderdaad, dat was ik! Hoe smaak misosoep eigenlijk? Heel erg naar zeewier? Ben er namelijk heel benieuwd naar, maar houd totaaaaal niet van die zeesmaak van zeewier.

Fynnya

Bericht door Fynnya » di mei 10, 2011 8:26

:thanks:
cavia schreef:Ja, inderdaad, dat was ik! Hoe smaak misosoep eigenlijk? Heel erg naar zeewier? Ben er namelijk heel benieuwd naar, maar houd totaaaaal niet van die zeesmaak van zeewier.
Ik vind het wel heel anders. Ik lust ook geen zeewier, maar wel misosoep. Het zit qua smaak een beetje in de hoek van Japanse shoyu, en een klein beetje in de hoek van zeewier, maar toch kan je het met allebei niet vergelijken. Moeilijk om zoiets te omschrijven... Ik zou het gewoon een keer proberen. Ik zou wel maar een kwart van de normale hoeveelheid ofzo in de gewone hoeveelheid water doen, anders is de smaak heel erg intens en is er een goede kans dat je het heel erg vies vindt; als ie meer aangelengd vind je het misschien wel gewoon lekker. Het is wel een smaak waar ik aan moest wennen.

Ananas

Bericht door Ananas » di mei 10, 2011 8:30

Die hamburgers uit de vriezer.... op een ciabatta broodje, met tomaat, augurk, sla, mayo en ketchup, om nom nom!

Emiel

Bericht door Emiel » di mei 10, 2011 9:22

Fynnya schreef::thanks:
cavia schreef:Ja, inderdaad, dat was ik! Hoe smaak misosoep eigenlijk? Heel erg naar zeewier? Ben er namelijk heel benieuwd naar, maar houd totaaaaal niet van die zeesmaak van zeewier.
Ik vind het wel heel anders. Ik lust ook geen zeewier, maar wel misosoep. Het zit qua smaak een beetje in de hoek van Japanse shoyu, en een klein beetje in de hoek van zeewier, maar toch kan je het met allebei niet vergelijken. Moeilijk om zoiets te omschrijven... Ik zou het gewoon een keer proberen. Ik zou wel maar een kwart van de normale hoeveelheid ofzo in de gewone hoeveelheid water doen, anders is de smaak heel erg intens en is er een goede kans dat je het heel erg vies vindt; als ie meer aangelengd vind je het misschien wel gewoon lekker. Het is wel een smaak waar ik aan moest wennen.
Ik vond het ook lekker. Ik weet alleen niet meer of ik zeewier heb geproefd. De tip van Fynnya is denk ik wel een goede, qua verhouding miso/water. Weet ook niet hoe het normaal hoort te zijn eigenlijk, want ik heb het nooit eerder gehad.

Emiel

Bericht door Emiel » vr feb 01, 2013 14:58

Artikel van mei vorig jaar, maar toch leuk om te lezen:
http://www.independent.co.uk/life-style ... 65871.html

SarahEkoPets

Bericht door SarahEkoPets » za apr 27, 2013 18:51

Ik ben toch niet zo gek op de vega slager vanavond weer eens vega kipstukjes geprobeerd, maar ze smaken mij te kippig (hou niet van de smaak van vlees) hoewel ik me wel voor kan stellen dat juist flexitariërs het wel op prijs stellen.

Daarnaast lijkt het me wat 'gistig' en valt het bij eigenlijk ook net alsof ik vette hap naar binnen heb gewerkt. Meer mensen 'last van'?

Uiteindelijk heb ik alleen wraps met guacemole gegeten en de "kipstukjes" weggegooid.

Eef

Bericht door Eef » zo apr 28, 2013 8:59

SarahEkoPets schreef:Ik ben toch niet zo gek op de vega slager vanavond weer eens vega kipstukjes geprobeerd, maar ze smaken mij te kippig (hou niet van de smaak van vlees) hoewel ik me wel voor kan stellen dat juist flexitariërs het wel op prijs stellen.

Daarnaast lijkt het me wat 'gistig' en valt het bij eigenlijk ook net alsof ik vette hap naar binnen heb gewerkt. Meer mensen 'last van'?

Uiteindelijk heb ik alleen wraps met guacemole gegeten en de "kipstukjes" weggegooid.
Ik vind ze ook erg op kip lijken, een beetje eng. Maar dus daarom inderdaad perfect voor flexitariers.
Ik had er verder geen last van, ik vond ze niet 'gistig' 8) . Misschien ligt het eraan waarmee je ze samen hebt gegeten.
Maar weggooien is zonde, honden zijn er dol op!

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » zo apr 28, 2013 13:52

Ze smaken zoveel naar kip dat t eng is! Mijn vriend zei toen ik het hem liet proeven; Ja kip? Dat eet ik wel vaker hoor!

Eh nee dus ... nepkip... ik vond t zelf ook echt vies, denk doordat ik sinds mn 14e al geen vlees meer eet.. T bracht echt walging in me naar boven :mrgreen: Maar ik maak t nu dus vaak voor mn vriend zodat hij eens wat minder vlees eet (y)

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » zo apr 28, 2013 15:09

Ik vind het echt heerlijk, op de juiste manier gemarineerd en gekruid, yummie.
Vlees vond ik altijd erg lekker, dus ik heb er helemaal geen problemen mee dat het zo echt lijkt, geweldig juist!
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Plaats reactie