Vegan schoenen bij Esprit

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
JudithK
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Vegan schoenen bij Esprit

Bericht door JudithK » vr jun 11, 2010 10:01

Ik zat net bij de sale te kijken van Esprit (online) en het viel me op dat ze best veel schoenen hebben die niet van leer/suede zijn gemaakt. Ik weet niet waar de lijm van gemaakt is, maar vond het al opvallend dat er geen leer in zit. Misschien voor anderen ook interessant. Voor de geïnteresseerde heb ik ook nog een 20% kortingsbon van Esprit.
http://pics.esprit.de/Shop/PicProductFr ... 85_001.jpg http://pics.esprit.de/Shop/PicProductFr ... 15_519.jpg
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Re: Vegan schoenen bij Esprit

Bericht door Fynnya » vr jun 11, 2010 10:11

Toen ik pas geleden bij Van Haren naar schoenen aan het kijken was, viel het mij ook op dat er heel veel schoenen met nepleer waren. Eigenlijk was bijna alles dat op leer leek maar waarbij niet heel groot 'ECHT LEER' stond wel van nepleer. Erg fijn dus :)
Of het dan ook veganistisch is weet ik natuurlijk niet, maar ik vind het al gaaf dat het geen echt leer is.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr jun 11, 2010 10:32

Sowieso kan men niet meer zo snel grijpen naar dat er niet veel aanbod niet-leren schoenen is.

@rno

Bericht door @rno » vr jun 11, 2010 11:28

Eén model katoenen herenschoenen met stevige zool bij Scapino. (Mogelijk met kinderhandjes in elkaar gezet. :oops: )
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Nabel

Bericht door Nabel » vr jun 11, 2010 19:38

Bij h&m ben ik ook al heel wat veganschoenen tegengekomen, natuurlijk telt hier het ethisch aspect niet...

rik23

Bericht door rik23 » vr jun 11, 2010 21:04

Vegantastic schreef:Sowieso kan men niet meer zo snel grijpen naar dat er niet veel aanbod niet-leren schoenen is.

voor als je gym en sportschoenen zoekt die vaak kwaliteitloos zijn wel ja....
voor wandelschoenen kwam ik uit op vega-life.

jet
Moderator

Bericht door jet » za jun 12, 2010 9:14

Ik loop nu noodgedwongen regelmatig op sneakers, omdat daar mijn steunzolen in passen.
Het enige merk dat schoenen in mijn breedtemaat verkoopt is Durea, en die heeft dus geen schoenen zonder leer.
De bergschoenen die ik via Vega-life (of hoe heet die webshop) had gekocht passen niet zo goed. Ik had nog netjes vantevoren gevraagd hoe ze vielen. 'normaal' was de reactie. Nou dus al van te voren extra zooltjes ingeslagen, maar ze zijn nog veel te breed en ruim. Dus ik draag nu 2 paar dikke tennissokken, 2 platte zooltjes, een 'gekuipt' zooltjeuit een oude Durea schoen, en mijn steunzolen....
Als je 'normale' voeten hebt, dan kun je vast overal wel schoenen kopen, maar ik behelp me nu maar met (een maat kleinere) sneakers.... (wat wel tot gevolg heeft dat ik regelmatig rugpijn heb)

Ik heb ook schoenen van Esprit, maar daar geldt hetzelfde probleem. Ze zijn te wijd en/of mn steunzolen passen niet. Bovendien betaal je daar veel meer voor, en ze gaan even lang (lees: kort) mee.... En ook daarvan weet je niet zeker of ze ook vegan gemaakt zijn :(
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za jun 12, 2010 12:33

rik23 schreef:
Vegantastic schreef:Sowieso kan men niet meer zo snel grijpen naar dat er niet veel aanbod niet-leren schoenen is.

voor als je gym en sportschoenen zoekt die vaak kwaliteitloos zijn wel ja....
Ik vind newbalance echt niet kwaliteitloos te noemen.

Framboos

Bericht door Framboos » zo jun 13, 2010 21:37

En bijna alle hardloopschoenen zijn niet van leer - ook van alle grote merken als Saucony.

Plaats reactie