Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Re: Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Bericht door Fynnya »

Bij mijn AH is een schap met halalvlees en daarin liggen ook 2 soorten falafel van Maza (1 naturel, 1 met paprika- of tomaatsmaak ofzoiets). Ik weet niet of ze nieuw zijn bij de AH of dat ze daar al eeuwen daar liggen, mij was het niet eerder opgevallen.
Ze zijn iets goedkoper dan de falafels die bij de vleesvervangers liggen (die denk ik van AH eigen merk of puur & eerlijk zijn), of ze ook lekkerder zijn moet ik nog ontdekken.
Ze leken vegan, al moet ik zeggen dat ik niet echt uitgebreid gekeken heb naar de e-nummers enzo.

JudithK
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door JudithK »

Deze zijn inderdaad vegan. Ik koop ze bij Deen. Ik vind de falafel lekkerder dan die van AH, maar Jesse weer juist andersom. Volgens mij zijn ze nog niet zo lang te koop bij AH.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Butternutkin

Bericht door Butternutkin »

Vandaag dit geprobeerd http://www.bonisupermarkt.nl/data/produ ... 225205.jpg

Ik weet dat gewone koffie ook vegan is, maar als je 'ns wat anders wilt proberen, dit is goed te drinken. Ik krijg zelf een beetje hoofdpijn van koffie soms, maar vind het wel erg lekker. Daarnaast komt ook nog dat koffie niet zo goed is voor je lichaam en je gebit. Hier zit dus geen cafeïne in en volgens mij is het een stuk minder zuur.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Framboos

Bericht door Framboos »

Marla schreef:Bij de AH, eigen merk hoummous (zowel gewoon als pikant).
O! Ben benieuwd, ga hier ook es kijken..

Marla

Bericht door Marla »

Ik vind ze wel lekker. Die pikante is ook wel echt pittig, dus daar moet je van houden. In de gewone proef je duidelijk de tahin en citroensap, dat vind ik wel lekker.

jet
Moderator

Bericht door jet »

@butternutkin:
Ken je dit spul?
Hierin zit geen tarwe/gerst/mout (dus ook geschikt voor mensen die niet tegen gluten kunnen of gewoon vaker last van hun darmen hebben).
Te koop bij winkels als de Tuinen en Ekoplaza etc.

Dit weekend in London geweest, kleine supermarkt (Tesco) bezocht, en daar hadden ze niet één soort hummus, maar wel 6 of 7 verschillende soorten, en voor zover ik zag op één na volgens mij allemaal vegan. Jammer dat je ze koel moet bewaren, dus ik heb ze niet meegenomen....

Wel een pot sandwich-pickles meegenomen om op 'brood' te doen (ook vegan)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Fynnya

Bericht door Fynnya »

Ik kwam deze hazelnootchocopuddinkjes tegen in de biowinkel:
http://www.naturgreenfood.com/Img/Produ ... 0Cacao.jpg
Ik vond ze zelf niet echt lekker, maar ze zijn wel sojavrij en glutenvrij, dus misschien is het voor mensen die geen soja en gluten mogen wel leuk.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Zijn echt goor.

Iris

Bericht door Iris »

In Amsterdam is sinds kort een nieuwe snoepwinkel, in de eerste week dat ze open waren kwam ik er toevallig bij uit. Ze hebben héérlijke vegan bars (denk aan vegan mars, bounty, snickers etc ik geloof dat ze 3,75 zijn, dus misschien als je jezelf eens extra wilt verwennen...)
Even wat er op hun contactkaartje staat:
'Candy Freaks
Nieuwe Hoogstraat 4
1011 HE Amsterdam

+31 20 22 30 811
http://www.candyfreaks.comfacebook.com/candy.freaks.nl
Classic/Natural/ Organic
Gelatin-free
gluten-free
sugar-free
dairy-free
vegetarian
vegan friendly
halal and kosher
We have it all!'
(Het is niet ver van de dam gelegen, paar minuten wandelen)
Ze hebben ook biologische popcorn (zoet en zout), veel schepsnoep (met labels op de bakken waarmee je dus snel kunt zien of je als veganist dat product kunt eten. ik dacht 2,45 per 100g), snoep in zakjes (enkele echt héérlijke varianten 'Goody good stuff') etc etc.
Ze zijn nog maar net bezig en verkopen ook nog 'standaard snoep' om rond te kunnen komen maar ze zijn steeds op zoek naar nieuwe vegan producten (die ook erg lekker smaken!) dus hou ze vooral in de gaten (ik weet dat ze over een aantal dagen weer nieuwe vegan producten in de winkel gaan leggen).
Je kunt ook aan ze vragen wat zij je aanraden (wat handig kan zijn als je niet kan kiezen).
Momenteel zijn ze nog op zoek naar veganistische snoepjes zonder suiker mocht je daar een goed merk van weten kun je me een berichtje sturen of henzelf benaderen natuurlijk. Geniet ervan!
Laatst gewijzigd door Iris op za sep 29, 2012 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gnoe
Contacteer:

Bericht door Gnoe »

Iris schreef:In Amsterdam is sinds kort een nieuwe snoepwinkel, in de eerste week dat ze open waren kwam ik er toevallig bij uit. Ze hebben héérlijke vegan bars (denk aan vegan mars, bounty, snickers etc ik geloof dat ze 3,75 zijn, dus misschien als je jezelf eens extra wilt verwennen...)
Even wat er op hun contactkaartje staat:
'Candy Freaks
Nieuwe Hoogstraat 4
1011 HE Amsterdam
Oh-my-god! Zouden ze ook Twilights hebben? :D
.....................................................
Kom eens langs op Graasland!

Iris

Bericht door Iris »

Ja, o.a. van twilight 'mars', 'snickers', 'bounty' variant is van dat merk. Momenteel is er ook een gedeelte op van producten die ze normaal in het assortiment hebben (o.a. de candybar die het meest op de bounty lijkt en de perziksnoepjes die ik beide toch wel behoorlijk hoog op mijn 'top 5 lijstje' heb staan, aangezien net die producten op zijn, is die misschien wel bij meer mensen favoriet ;) )
Over iets meer dan een week is er weer nieuwe voorraad én producten die ze voorheen nog niet in de winkel hadden die ze vanuit de VS laten overkomen.
Maar als je al eerder in de buurt bent: ze hebben genoeg andere lekkere veganproductjes in de winkel, loop bij interesse dus vooral lekker binnen...

Iris

Bericht door Iris »

Vegan broodje gegeten in de buurt van de Albert Cuyp markt Amsterdam. Bij boekenwinkeltje 'Inkt & Olie', ze hebben tegenwoordig een eetplekje dat 'Pesto Bar' heet.
http://www.nlstreets.nl/NL/winkel/inkt- ... amsterdam/ hier krijg je een indruk van het winkeltje, maar er is inmiddels alweer vanalles veranderd.
De kok maakte een panini broodje voor me (focaccia met een soort pesto -ipv kaas zat er amandel in de pesto- en gegrilde groenten). Maar hij heeft meer: aardappelpartjes uit de oven, gegrilde groenten, een groentenmengsel met sausje, maakt iedere dag vers focaccia brood, ze hebben verschillende bio vruchtensapjes in fles, Earth water, hij had verse muntlimonade gemaakt. Dus er zijn ook andere combi’s te maken. Vraag het gewoon even. Terwijl de kok een hapje voor je klaar maakt, kun je ook lekker door het boekenwinkeltje gaan slenteren. Op dit moment hebben ze nog één veganistisch kookboek en wel: Veganomicon |Isa Chandra Moskowitz, Terry Hope Romero & Terry Hope Romero. Maar de verkoopster gaf aan dat er natuurlijk bij besteld kon worden.
Ferdinand Bolstraat 151-153, Amsterdam
06 17 00 84 94
info@pestobar.com

Bij boekenwinkel ‘De Sperwer’ hebben ze ook veel vega(n) kookboeken. Gerard Doustraat (ook in de buurt van de Albert Cuyp) 226, 1073 XC, Amsterdam. In de boekenwinkel is ook een kookblok. Ze staan er geregeld te koken en ze geven kookworkshops.
Als je dan toch in de Gerard Doustraat bent is het ook leuk om langs Charly & Mary te gaan. Zij hebben de winkel op nr 84. http://www.charliemary.com/index.php/
Bij Foodware, 1ste van der Helstraat (tussen Albert Cuyp en sarphatipark gelegen, http://www.foodware.nl/, ze hebben ook op andere plekken filialen) hebben ze ook enkele vegan gerechtjes, enkele soepen, een curry, en dan de bijgerechten (groenten, rijst, aardappel etc) gewoon even naar vragen want het staat er niet bij en soms staat er weer een nieuw gerechtje bij. In die zelfde straat zit falafel tent 'Sonny' (de Indiase eigenaar staat er meestal zelf en heeft goede producten: falafel (ook volkoren pita's), met extra aubergine optie erbij, lekkere friet.

Butternutkin

Maar pesto is toch niet vegan? Of zeg ik nu wat heel geks? http://nl.wikipedia.org/wiki/Pesto

Met amandel zei je, niet goed gelezen, sorry :oops:
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Fynnya

Bericht door Fynnya »

Butternutkin schreef:Maar pesto is toch niet vegan?
In sommige winkels kan je ook wel pesto kopen zonder kaas, bijvoorbeeld bij de Xenos en biowinkels, officieel heet het dan denk ik basilicumpasta en geen pesto, maar sommige merken noemen het wel gewoon pesto.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

AH heeft een bio-vegan pesto.

Butternutkin

jet schreef:@butternutkin:
Ken je dit spul?
Hierin zit geen tarwe/gerst/mout (dus ook geschikt voor mensen die niet tegen gluten kunnen of gewoon vaker last van hun darmen hebben).
Te koop bij winkels als de Tuinen en Ekoplaza etc.

Oeps ik las hier overheen :oops: Maar nee, dat ken ik nog niet, en ik merk nu dat de granenkoffie toch niet zo goed valt dus ik wil dat spul best proberen. Danks! :)
Linda mcCartney

indra

Bericht door indra »

wow. ik ben in de U.S. vriendin gaf me een rondleiding door wholefoods. kijk mijn ogen uit. weet niet wat ik mee moet nemen, er is te veel, wat je wel zou kunnen kopen en eten.. voor ik weg ga toch nog maar even langs gaan en wat spullen in de koffer stoppen..

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK »

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 3675_n.jpg
Volgens de tekst zouden ze plantaardig zijn, maar ik dacht dat de salades van De Vegetarische Slager niet plantaardig zijn. Ik ga zo wel even bij Deen kijken wat er op de verpakking staat.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK »

Heb al antwoord via twitter. Helaas niet veganistisch. Wel slecht dat er in de folder staat dat het van 100% plantaardige producten gemaakt is.

Truus

Bericht door Truus »

JudithK schreef:De Vegetarische Slager niet plantaardig zijn.
Als het 100% plantaardig was, zou het dan niet "De Veganistische Slager" heten?

Plaats reactie