Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...
Moderators: Morality, Martine, Rorrim
Re: Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...
Ga je ook speciale sinterklaas- en kerstseries doen? 

Sinterklaas wel denk ik, want dan zijn er meestal best veel vegan dingen te vinden, zoals pepernoten, choco kikkers etc. Ik heb al wat dingetjes gespot. Voor kerst is het aanbod meestal wat schraler, maar ik ga in ieder geval proberen een lekkere vegan stol te vinden.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!
Damhert bouillontabletten: per tablet heb je een halve liter bouillon. Het is zoutarm (0,7 ipv 5,5 gram zout per tablet), maar ik bepaal liever zelf hoeveel zout ik erbij doe. Het gaat mij om de bouillon en niet om het zout dat er in zit.
Het staat bij de dieetproducten in waarschijnlijk iedere supermarkt.
Trouwens, uitstapje naar zoutarm: in tomatenpuree van delmonte zit twee keer zo veel zout in een klein blikje als in een groot blikje ( dat is dus vier keer zo zout). Eigen merk Jumbo idem dito!
Het staat bij de dieetproducten in waarschijnlijk iedere supermarkt.
Trouwens, uitstapje naar zoutarm: in tomatenpuree van delmonte zit twee keer zo veel zout in een klein blikje als in een groot blikje ( dat is dus vier keer zo zout). Eigen merk Jumbo idem dito!
ik zag ook in de folder van de aldi dat ze nieuw boter op basis van soja hebben. Exacte ingredienten weet ik nog niet maar is het nakijken waard!
Lieve Nugget! <3
Clover
Clover
Die is helaas niet vegan, er zit dierlijke vitamine D3 in.Brchj schreef:ik zag ook in de folder van de aldi dat ze nieuw boter op basis van soja hebben. Exacte ingredienten weet ik nog niet maar is het nakijken waard!

Ik wil hier geen nieuw topic voor openen, vandaar dat ik het hier plaats. Ik heb begin dit jaar de kipstukjes uit de vriezer van Aldi geprobeerd en vond ze niet lekker (vond ze "vettig" smaken en een beetje "flubberig" (dezelfde smaak herinnering die ik ook aan (echte) kip heb, brrrr)), maar zijn die van Vivera** anders van smaak of smaken deze hetzelfde als die van Aldi?? Alvast bedankt 
edit ** en die van de Vegetarische Slager?

edit ** en die van de Vegetarische Slager?
De vraag is alleen, kun je die klantenservices allemaal vertrouwen op hun eerlijkheid?Mystique schreef:Cool, bedankt! Als we toch met oude mails beginnen heb ik er ook nog wel een paar.![]()
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx
Ik vind die van Vivera veel lekkerder. Minder vettig, steviger en wat minder zoals echte kip. Gewoon proberen 

Thanks Martine!
Ik heb vandaag de ongezoete amandelmelk bij Aldi gekocht en ik vind het erg lekker in een koffie verkeerd, morgenochtend gelijk uitproberen in mijn Brinta
Mijn lichaam kan helaas niet goed tegen soja producten (vnl. de "melk" producten) dus ben superblij met deze tip van Martine, en het scheelt per pak toch € 1,00 met Appie https://gewoonvegan.nl/aldi-amandelmelk/

Een van de ingredienten is de complexe suiker maltodextrine, die wordt toegevoegd om het wat minder waterig te doen lijken:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... ezond.html
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... ezond.html
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx
Mooi! Ga zo boodschappen doen, ga meteen even langs de Aldi.Sandra schreef:Ik heb vandaag de ongezoete amandelmelk bij Aldi gekocht en ik vind het erg lekker in een koffie verkeerd, morgenochtend gelijk uitproberen in mijn BrintaMijn lichaam kan helaas niet goed tegen soja producten (vnl. de "melk" producten) dus ben superblij met deze tip van Martine, en het scheelt per pak toch € 1,00 met Appie https://gewoonvegan.nl/aldi-amandelmelk/
Ik zoek mij suf naar de Vivera (lupine) "We Love Nature lijn" en dan de "stukjes". Ik ben bij de AH, Jumbo, Deen, Dekamarkt en Vomar geweest maar zie ze niet meer in het schap liggen? Heeft iemand enig idee of deze nog ergens te verkrijgen zijn? 

Ik heb gelezen dat We love nature producten alleen nog bij Plus verkocht worden, net als de Spicy bean burgers van Vivera.
- Mogenblue
- Leefwijze: veganist
Vandaag bij de toko op de Gelderse kade een pakje gedroogde kelp zeewier gekocht. 100 gram voor 1 euro.
Thuis heb ik een blad in stukken geknipt en in een bakje warm water gedaan. Zo opgegeten. Was best ok.
Eens kijken wat ik er nog meer mee kan doen.
Thuis heb ik een blad in stukken geknipt en in een bakje warm water gedaan. Zo opgegeten. Was best ok.
Eens kijken wat ik er nog meer mee kan doen.
-Frits
Chocola en wijn, dat is het leven van een veganist...
Chocola en wijn, dat is het leven van een veganist...
Dankjewel Martine, ik ga op zoek naar een Plus!
Albert Heijn heeft sinds kort ongezoete sojayoghurt van AH huismerk. Voor zover ik weet is dit de eerste volledig ongezoete yoghurt die in een gewone supermarkt te koop is. Hij is ook vriendelijk geprijsd, €1,49 voor 500 gram. Ik heb gisteren een bakje gehaald, en ik vind hem heel lekker: https://gewoonvegan.nl/ah-ongezoete-sojayoghurt/
Volgens mij is de linzenburger van de Albert Heijn volledig plantaardig. Ik vind 'm nog best lekker ook 

Klopt, ik gebruik deze altijd als ik een broodje hamburger wil maken.Poffel schreef:Volgens mij is de linzenburger van de Albert Heijn volledig plantaardig. Ik vind 'm nog best lekker ook