Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Brent
Leefwijze: veganist

Re: Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Bericht door Brent »

xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Brent

Bericht door Brent »

Zwanenburg Foods (van de Kips leverworsten), maakt een groene burger van erwten en sperciebonen die te koop is bij de Jumbo:

http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groen/ar ... rger.dhtml

Groenteburgers vind ik persoonlijk volkomen onzinnig, je kunt beter zelf verse groenten klaarmaken.
Enfin, erwten en sperciebonen hebben tenminste nog aardig wat eiwitten, dus niet echt groente te noemen.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Die burgers zijn niet vegan volgens mij. Er zit ei in. :(
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Brent

Bericht door Brent »

Oei, dat kun je verwachten van een bedrijf dat ook vleesproducten verwerkt.
Look zal er ongetwijfeld ook inzitten.
Ik zocht tevergeefs naar een ingrediëntenlijstje.
Maar is wel weer een alternatief voor mensen die vlees willen minderen.

foppe

Bericht door foppe »

ik heb even navraag gedaan bij verstegen over hun piri-pirisaus (-> https://store.verstegen.eu/nl_retail_nl ... isaus.html ), en ze geven aan dat deze veganistisch is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

jet
Moderator

Bericht door jet »

Misschien is het al gepost, maar ik kwam mugshot tegen: http://img.tesco.com/Groceries/pi/075/5 ... 40x540.jpg
De rode kleurstof is paprika, en de allergenen zijn tarwe en gerst geloof ik.
Kon zo gauw niks nonvegans ontdekken (tenzij dat verstopt zit in dingen die niet op het label staan).
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Nice! Waar heb je die gevonden Jet?

jet
Moderator

Bericht door jet »

Bij de Jumbo.
Het lag hier bij de soepjes en noedelsoepjes......

En deze kwam ik ook tegen: https://gewoonvegan.nl/wp-content/uploa ... G_4329.jpg
Bij de Aldi :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Die Bros van de Aldi kende ik al ja. Héérlijk! :hippy:

Lisa

Bericht door Lisa »

Vegan bros :shock: rent snel naar de winkel als ze weer beter is!!!!
Nu nog de twix veganisen en de muntdrop! Mocht iemand dat tegenkomen... :mrgreen:

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Allemaal nieuwe vegan Tivall vleesvervangers bij Albert Heijn! Nuggets, schnitzels, hamburgers en gehaktballetjes. Helemaal geweldig! Ook nog een paar saaie dingen zoals falafel met spinazie en quinoa-boerenkool burgers.

Mijn gebeden aan de vegan goden zijn verhoord :beg: :D :worshippy:

@rno

Bericht door @rno »

Bij mijn Albert Heijn liggen de vleesvervangers in het verdomhoekje.
Ik kom daar zelden omdat daar ook bloederig (biologisch?) vlees ligt.
Vele malen heb ik gevraagd om de vleesvervangers naast de melkproducten te leggen.

Mijn klachten worden niet gehonoreerd.
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Mogenblue
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door Mogenblue »

Bij de Volkskruidentuin in de Kinkerstraat een pakje Yerba Mate gekocht. €2,75 voor 250 gram.
Je zet er thee van. Wordt in Zuid-Amerika veel gedronken.
Daar doen ze een grote hoop in een grote pot en gieten daar dan warm water overheen. De thee wordt er dan met een houten of metalen rietje uit gedronken.

Op een nederlandse site las ik dat je het ook met een french press kunt maken.
Heb een paar theelepeltjes in mijn eigen french press gedaan. En daar heb ik een aantal kopjes thee van gezet.
Smaakt best wel aardig.
Schijnt ook best wel gezond te zijn. Het zou meer anti-oxidanten bevatten dan groene thee en verder is er nog een waslijst aan positieve eigenschappen. Kun je allemaal op internetski googelen.
-Frits
Chocola en wijn, dat is het leven van een veganist...

Janna86

Bericht door Janna86 »

Martine schreef:Allemaal nieuwe vegan Tivall vleesvervangers bij Albert Heijn! Nuggets, schnitzels, hamburgers en gehaktballetjes. Helemaal geweldig! Ook nog een paar saaie dingen zoals falafel met spinazie en quinoa-boerenkool burgers.

Oh ik dacht dat alleen de verpakking was aangepast, want ik zag nog ei op de ingrediëntenlijst staan, en dat staat ook op hun site. Of hebben ze ook echt nieuwe vegan producten?

Edit: van hun site: Waarom wordt scharrelei-eiwit gebruikt in de Tivall producten?
In alle Tivall producten wordt een klein deel eiwit uit eieren van scharrelkippen verwerkt om de unieke structuur aan de Tivall producten te geven.

Janna86

Bericht door Janna86 »

De vegetarische slager heeft trouwens wel 2 nieuwe vegan producten bij de AH liggen; nuggets en beefreepjes. Ik heb de nuggets geprobeerd, voor af en toe wel lekker. Wel behoorlijk duur.

WernerT

Bericht door WernerT »

Janna86 schreef: Ik heb de nuggets geprobeerd, voor af en toe wel lekker.
Goed genoeg om vleeseters te foppen? De VS bitterballen zijn redelijk, maar onvoldoende om iemand te neppen. (Ja, ik ben een geintje van plan..)

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Janna86 schreef:
Martine schreef:Allemaal nieuwe vegan Tivall vleesvervangers bij Albert Heijn! Nuggets, schnitzels, hamburgers en gehaktballetjes. Helemaal geweldig! Ook nog een paar saaie dingen zoals falafel met spinazie en quinoa-boerenkool burgers.

Oh ik dacht dat alleen de verpakking was aangepast, want ik zag nog ei op de ingrediëntenlijst staan, en dat staat ook op hun site. Of hebben ze ook echt nieuwe vegan producten?

Edit: van hun site: Waarom wordt scharrelei-eiwit gebruikt in de Tivall producten?
In alle Tivall producten wordt een klein deel eiwit uit eieren van scharrelkippen verwerkt om de unieke structuur aan de Tivall producten te geven.
De ingrediënten zijn echt verandert. Er staat ook duidelijk VEGAN op de voorkant van de vernieuwde producten. Geen twijfel over mogelijk. Blijkbaar is het nieuws zo nieuw dat de website nog niet is aangepast. Op de Facebookpagina van Tivall kun je al wel de vegan producten zien: https://www.facebook.com/Tivall.nl/?fref=ts

Janna86

Bericht door Janna86 »

Martine schreef:
Janna86 schreef:

De ingrediënten zijn echt verandert. Er staat ook duidelijk VEGAN op de voorkant van de vernieuwde producten. Geen twijfel over mogelijk. Blijkbaar is het nieuws zo nieuw dat de website nog niet is aangepast. Op de Facebookpagina van Tivall kun je al wel de vegan producten zien: https://www.facebook.com/Tivall.nl/?fref=ts
Okee, tof! Ik ga dit weekend nog eens kijken! :)

Janna86

Bericht door Janna86 »

WernerT schreef:
Janna86 schreef: Ik heb de nuggets geprobeerd, voor af en toe wel lekker.
Goed genoeg om vleeseters te foppen? De VS bitterballen zijn redelijk, maar onvoldoende om iemand te neppen. (Ja, ik ben een geintje van plan..)
Hmm moeilijk te zeggen. De 'kip' was best hard, maar had wel een vlees-structuur. Maar ik weet niet of echte kipnuggets ook hard zijn of dat dat juist mals is.
De buitenkant is heel krokant, dat is wel echt lekker.

Janna86

Bericht door Janna86 »

Yes ik heb de vegan tivall gevonden hoor, bedankt voor de tip Martine! Ik heb de nuggets, hamburgers en balletjes meegenomen. Die laatste doe ik vanmiddag op een bloemkool-pizzabodem, die ook nieuw is. 8)

Plaats reactie