Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Martine
Moderator

Re: Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Bericht door Martine » za apr 11, 2015 13:51

Ik vond zachte witte bolletjes bij Dirk. Echt handig dat ze op al het brood aangeven dat de e-nummers plantaardig zijn. https://gewoonvegan.nl/witte-bolletjes-van-dirk/

Ingrediënten: tarwebloem, water, bakkersgist, suiker, dextrose, bakkerszout, veldbonenmeel, tarwegluten, emulgatoren (plantaardig) (E471, E482), plantaardige oliën (koolzaad, palm), natuurlijk aroma

https://gewoonvegan.nl/wp-content/uploa ... 25x300.jpg
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Raynak

Bericht door Raynak » di apr 21, 2015 20:31

Vandaag deze gekocht in de Jumbo, vegan broccoli burger van SoFine:

http://i60.tinypic.com/2w7gx0w.jpg

Er lag volgens mij ook nog een andere vegan SoFine burger naast (alles van SoFine is vegan), maar dat weet ik niet meer zeker...

edit: Ik lees net dat SoFine zelfs pas sinds 20 april in de Jumbo schappen ligt :D
Ik hoop dat er nog veel meer van hun producten in de Jumbo komen liggen, ziet er lekker uit allemaal: SoFine Producten (wiener schnitzel, nuggets, gehakt balletjes, spinazie schnitzel... :hungry2:)

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di apr 21, 2015 21:57

Ja, die heb ik ook al gekocht, lekkere burger! De spinazie schnitzel is ook goed.
Raynak schreef:(alles van SoFine is vegan)
Helaas niet. De meeste dingen wel, maar ze hebben ook producten met ei zoals de gehaktballetjes en veggie burger. Goed op de verpakking kijken dus. Op de vegan producten staat VEGAN onder het gele V merkje, bij de vegetarische producten niet. http://sofine.eu/nl/producten

Raynak

Bericht door Raynak » wo apr 22, 2015 5:52

Martine schreef:Helaas niet. De meeste dingen wel, maar ze hebben ook producten met ei zoals de gehaktballetjes en veggie burger. Goed op de verpakking kijken dus. Op de vegan producten staat VEGAN onder het gele V merkje, bij de vegetarische producten niet. http://sofine.eu/nl/producten
Oeps, sorry! Ik dacht juist dat ik op de site op alle verpakkingen een vegan-logootje had zien staan :oops:
Bedankt voor de verbetering :)

Brent
Leefwijze: flexanist

Bericht door Brent » wo apr 22, 2015 6:22

Martine schreef:Helaas niet. De meeste dingen wel, maar ze hebben ook producten met ei zoals de gehaktballetjes en veggie burger. Goed op de verpakking kijken dus. Op de vegan producten staat VEGAN onder het gele V merkje, bij de vegetarische producten niet. http://sofine.eu/nl/producten
Heel bedenkeijk dat ze iets met ei toch "veggie" mogen noemen!
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

indra
Leefwijze: veganist

Bericht door indra » vr mei 15, 2015 22:35

nieuwe Tony! met pecan en kokos. anyone al geprobeerd?

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za mei 16, 2015 8:16

Ja die is lekker :-D De pecan en kokos smaak had nog wel iets sterker gemogen van mij, maar zo is het ook al een hele lekkere reep.

veganlisa

Bericht door veganlisa » ma jun 01, 2015 18:51

Ze verkopen vanaf vandaag Professor Grunschnabel ijs bij de Albert Heijn! Ik ben verslaafd aan dat ijs (vooral die chocolade smaak omnomnomnom) dus ik ben blij dat het nu makkelijk verkrijgbaar is! Bovendien ken ik ook veel niet-vegans die het nu proberen en er verliefd op worden (y) Wel duur, zo'n 5-6 euro voor 500 gram, dat is het enige nadeel.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma jun 01, 2015 19:10

Tof! Snel kijken of de AH het hier ook heeft. :-D

jet
Moderator

Bericht door jet » ma jun 08, 2015 20:43

Ik weet niet of de lijm e.d. ook vegan is, maar Birkenstock heeft sandalen volledig van kunststof:
https://www.sandalenshop.nl/nl/birkenstock-badslippers/
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » zo jun 14, 2015 10:39

Dat is een mooie ontwikkeling, die dingen waren altijd van leer.

Brent
Leefwijze: flexanist

Bericht door Brent » zo jun 14, 2015 15:35

Het zijn wel badslippers. Het is de vraag of er ook op straat voor langere tijd comfortabel op te lopen valt.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » ma jun 15, 2015 7:40

Ik zou ze niet kopen (niet mijn smaak), maar voor in de tuin/waar dan ook buiten voor mensen die anders leer kopen lijken ze me prima.

Raynak

Bericht door Raynak » wo jun 24, 2015 19:50

Volgens mij zijn deze 2 nieuwe maaltijdsalades van de AH vegan???

Zouden jullie de ingrediëntenlijst ook eens willen checken? Ik ben bang dat ik wat over het hoofd zie en dat ze toch niet vegan zijn :( Hoop zo dat ik ze bij de volgende keer shoppen allebei mee kan nemen :-D

http://www.ah.nl.kpnis.nl/static/produc ... es_JPG.JPGIngrediënten Maaltijdsalade falafel, couscous, cashewnoten & granaatappel vinaigrette:
30% ge­krui­de cous­cous (cous­cous, wa­ter, ui, to­maat, azijn, olijf­olie, zout, to­ma­ten­pu­ree, krui­den, spe­ce­rij­en, gist­ex­tract, knof­look), 19% fala­fel [kik­ker­erwt, to­maat, tar­we­bloem, raap­olie, spi­na­zie, pa­pri­ka, knof­look, krui­den, ko­mijn, ui, zout, to­ma­ten­poe­der (to­maat, dex­tro­se, aard­ap­pel­zet­meel, gist­ex­tract, spe­ce­rij­en (sel­de­rij)), ver­dik­kings­mid­del (xan­thaan­gom), con­ser­veer­mid­del (E200), voe­dings­zuur (ci­troen­zuur), ha­ris­sa (chi­li pe­per, knof­look, ko­ri­an­der, zout, kar­wij)], wor­tel, ro­de pa­pri­ka, ro­de ui,ru­co­la, 4% veld­sla, spi­na­zie.

http://www.ah.nl.kpnis.nl/static/produc ... es_JPG.JPGIngrediënten Maaltijdsalade spi­na­zie, quinoa, edamame, no­ten & so­ja-gem­ber-se­sam­dres­sing:
24% ge­kook­te quinoa (wa­ter, ro­de quinoa, azijn, raap­olie, zout), 18% spi­na­zie, 18% kom­kom­mer, 13% wor­tel, 11% ra­dijs, 8% so­ja­boon, 6,5% ru­co­la, 2% hen­nep­zaad. Wal­noot-aman­del-pis­ta­che­mix: 37% wal­noot, 36% aman­del, 27% pis­ta­che­noot. So­ja-gem­ber-se­sam­dres­sing: zon­ne­bloem­olie, wa­ter, 9% so­ja­saus (wa­ter, so­ja­boon, glu­ten­vrije tar­we, zout), sui­ker, na­tuur­lijk aro­ma, gem­berextract, ui­ex­tract, azijn, li­moen­con­cen­traat, pa­pri­ka­pu­ree (pa­pri­ka­pu­reeconcentraat, ci­troen­sap), gem­berpuree [gem­ber, wa­ter, zout, zon­ne­bloem­olie, voe­dings­zuur (ci­troen­zuur), con­ser­veer­mid­del (E202), sta­bi­li­sa­tor (gu­ar­pit­meel, xan­thaan­gom)], knof­look, se­sam­olie, se­sam­zaad, con­ser­veer­mid­del (E202, E211), sta­bi­li­sa­tor (xan­thaan­gom).

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do jun 25, 2015 7:09

Ja, die zijn vegan :-D

Ik heb voor de zekerheid het aroma in de quinoasalade nog even gecheckt bij AH en dat is ook okay.

Raynak

Bericht door Raynak » do jun 25, 2015 7:27

Martine schreef:Ja, die zijn vegan :-D

Ik heb voor de zekerheid het aroma in de quinoasalade nog even gecheckt bij AH en dat is ook okay.
Super, dank je wel Martine! :cheerie:

Hoop dat deze (of andere vegan salades) heel lang in het assortiment blijven! :hungry2:

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do jun 25, 2015 15:29

Ze hebben ook een heel stel kleine salades in bakjes met couscous etc. die vegan lijken. In sommige zit wel aroma wat ik nog niet gecheckt heb.

Raynak

Bericht door Raynak » do jun 25, 2015 21:58

Martine schreef:Ze hebben ook een heel stel kleine salades in bakjes met couscous etc. die vegan lijken. In sommige zit wel aroma wat ik nog niet gecheckt heb.
Nice! Ga ik die ook snel eens checken, bedankt voor de tip!

Lisa

Bericht door Lisa » do jul 02, 2015 15:14

Assie schreef:Dat is een mooie ontwikkeling, die dingen waren altijd van leer.

Zie bovenstaande berichtjes nu pas. Oeps ik heb ook Birkenstocks, jammer want ik heb nooit op slippers kunnen lopen, dit zijn de eerste slippers waar ik lekker op loop, toch eens kijken voor iets anders dan.
Nooit over nagedacht dat dat leer was, heb ze al zeker 7 jaar

Lisa

Bericht door Lisa » do jul 02, 2015 18:44

http://www.teva-eu.com/nl/women-sandals ... -originals

Heb deze gevonden van Teva, ziet er wel vegan uit, kunnen jullie eens kijken?

Plaats reactie