Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Ananas
Leefwijze: veganist

Re: Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Bericht door Ananas » di feb 17, 2015 21:41

Wat een goede ontwikkeling van het AH huismerk :)

Stefan

Bericht door Stefan » wo feb 18, 2015 0:22

Veggie93 schreef:Hoi Stefan :welcome:
Ik vind zelf quinoa altijd erg lekker in salades.

Update sojamelk ah ongezoet: ik had het gekocht en geproefd, maar ik vind deze veel minder lekker dan de alpro ongezoet. Het smaakt inderdaad teveel naar soja.
Beste Veggie93,

Zelf vind ik het ook lekker om quinoa door de salades te doen. Op het moment ook mijn favoriet;)
Verwerk jij het verder nog in andere gerechten of alleen in salades?

Ik zie jou berichten over sojamelk,... Ik heb dat nog nooit geprobeerd!! Ga het morgen meenemen als ik boodschappen ga doen.

Mystique

Bericht door Mystique » wo feb 18, 2015 10:59

Ik vergeet het steeds te zeggen en bij voorbaat mijn excuses als het al een keer gemeld is, maar de tomaat&basilicum pane van Boboli, die i.i.g. bij de Jumbo wordt verkocht is vegan. (Per mail bevestigd door fabrikant).
Niet alleen vegan, maar ook heeeel lekker!

http://www.boboli.nl/nl/producten/panes/

Truus

Bericht door Truus » wo feb 18, 2015 11:27

Veggie93 schreef:ik dacht 8% ofzo dus dat is niet erg veel, trouwens.
Ja hoor, 8% is prima. En geen suiker (zout? olie? vanilline? enz?), ja, dan proef je wat het is.

Framboos

Bericht door Framboos » wo feb 18, 2015 11:53

Mystique schreef:tomaat&basilicum
Haha, ik dacht dat ik het tandpastatopic opende. Dacht: gadverdamme, tomaat-basilicumtandpasta?!

Marla

Bericht door Marla » wo feb 18, 2015 22:47

Martine schreef:Er is ook nu ook amandelmelk van AH huismerk heb ik net ontdekt! Ik vraag me alleen af of het echt vegan is, want er zit ongespecificeerde vitamine D in. Ik ga ze voor de zekerheid maar even mailen.
Hoe zit het dan met de sojamelk, zit daar geen vitamine D in?

Ik vind de ongezoete sojamelk van de jumbo trouwens wel lekker, ben benieuwd of deze een beetje hetzelfde smaakt.

Marla

Bericht door Marla » wo feb 18, 2015 22:49

Bij de AH zag ik de nieuwe Alpro yoghurt met kokos en met amandel maar heb het nog niet gekocht, wacht even tot het in de aanbieding is :)

Ananas

Bericht door Ananas » do feb 19, 2015 5:51

Misschien een stomme vraag maar... wat is de toegevoegde waarde van die kokos of amandel in de yofu? Er zit nog steeds soja in toch...

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do feb 19, 2015 6:58

De smaak. Amandel heb ik nog niet geprobeerd, maar die met kokos heeft een subtiel kokossmaakje, en dat vond ik lekker. Ik denk dat het misschien ook wat romiger is dan pure sojayoghurt, maar ik heb ze nog niet naast elkaar geproefd.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Framboos

Bericht door Framboos » do feb 19, 2015 14:45

Marla schreef: Ik vind de ongezoete sojamelk van de jumbo trouwens wel lekker, ben benieuwd of deze een beetje hetzelfde smaakt.
Die vind ik wel lekker!

Truus

Bericht door Truus » do feb 19, 2015 17:28

Framboos schreef:Die vind ik wel lekker!
Omdat er minder soja in zit. Heb vandaag gekeken. Bij de suikervrije variant van AH zit idd 8% soja en weinig andere troep (in vergelijking met andere sojamelken). Van het Jumbo-merk kon ik geen suikervrije vinden, maar die met suiker heeft 6,7% soja. Minder soja, meer suiker, dat is natuurlijk lekkerder.

Ik maak zelf melk voor de kleinkinderen met mijn Vitamix-machine. Daarvoor gebruik ik noten en/of zaden. Je hebt maar weinig nodig, anders wordt het te dik. Ondanks de sterke machine, blijft zeven noodzakelijk. Het heeft overigens weinig smaak. Allen behalve de jongsten willen er iets in, liefst zoet.

Framboos

Bericht door Framboos » do feb 19, 2015 21:43

Gesuikerde met ongesuikerde vergelijken heeft weinig zin lijkt me.

Ook vind ik dingen met suiker niet per se lekkerder dan dingen zonder, dus dat lijkt me ook niet een criterium.

Lisa

Bericht door Lisa » za feb 21, 2015 22:00

Een vriendin; ja we hebben die (soort vlees vervanger van ah) geprobeerd, is echt zooooo super lekker, smaakt echt gewoon naar vlees, smaakt helemaal niet raar, je kunt er dit mee doen of door dat gerecht, echt heel lekker, je zou eens moeten kijken bij de ah.

Oke tof, bedankt voor de tip, het is wel vegan dan toch?

Eh nee dat niet...

Proest :-D :lol: nutteloos

Wen

Bericht door Wen » zo feb 22, 2015 9:26

Maar toch wel heel positief dat ze vegetarisch probeert en het heel lekker vindt. Mag je haar ook laten weten , niet?

Truus

Bericht door Truus » zo feb 22, 2015 11:51

Framboos schreef:Gesuikerde met ongesuikerde vergelijken heeft weinig zin lijkt me.
Het punt is dat je met suiker de sojasmaak wat versluiert.

Het probleem van de Dream series is dat aan de voorkant met grote letters staat dat ze suikervrij zijn, maar er zit wel veel olie in, dus hebben wel dubbel de calorie-waarde van vergelijkbare producten van Alpro, met of zonder suiker.

Ik zie trouwens bij de Jumbo en andere winkels dat je er tegewoordig kokoswater kunt kopen. Kokosmelk wordt gemaakt door verperste kokosvlees te vermengen met water. Kokoswater is de sap die van nature aanwezig is in de kokosnoot. Die is, als hij niet van beschimmelde kokosnoten komt, heerlijk, en veel gezonder dan kokosmelk. Wel duurder.

Ik heb ook wel eens kokoswater bij Ekoplaza gekocht. Die bleek zuur te zijn. Bah. Dat verwacht je niet van zo'n dure winkel, nb in langhoudbaar verpakking en niet overdatum. Die was dus van beschimmelde biologische kokosnoten. Die van de Jumbo was prima, geen koopje.

Framboos

Bericht door Framboos » zo feb 22, 2015 14:48

Truus schreef:
Framboos schreef:Gesuikerde met ongesuikerde vergelijken heeft weinig zin lijkt me.
Het punt is dat je met suiker de sojasmaak wat versluiert.
Je ging twee ongesuikerde sojamelken met elkaar vergelijken omdat je wilde aantonen dat die van de jumbo dan toch wel minder soja moest bevatten, toch?
Truus schreef:Het probleem van de Dream series is dat aan de voorkant met grote letters staat dat ze suikervrij zijn, maar er zit wel veel olie in, dus hebben wel dubbel de calorie-waarde van vergelijkbare producten van Alpro, met of zonder suiker.
Hoezo is dat een probleem? Dat zijn voor jou misschien relevante criteria, maar niet voor iedereen toch?
Truus schreef:Ik heb ook wel eens kokoswater bij Ekoplaza gekocht. Die bleek zuur te zijn. Bah. Dat verwacht je niet van zo'n dure winkel, nb in langhoudbaar verpakking en niet overdatum. Die was dus van beschimmelde biologische kokosnoten. Die van de Jumbo was prima, geen koopje.
Heb je die niet teruggebracht? Zat het in zo'n wit met groene verpakking? Die vind ik - niet beschimmeld, brr, vies is dat inderdaad - juist wel heel lekker.

Truus

Bericht door Truus » zo feb 22, 2015 16:23

Framboos schreef:Je ging twee ongesuikerde sojamelken met elkaar vergelijken omdat je wilde aantonen dat die van de jumbo dan toch wel minder soja moest bevatten, toch?
Ik kon bij het merk van Jumbo geen ongesuikerde vinden.
Framboos schreef:Hoezo is dat een probleem? Dat zijn voor jou misschien relevante criteria, maar niet voor iedereen toch?
Nee, natuurlijk niet, maar waarschijnlijk niet alleen voor mij.
Framboos schreef:Heb je die niet teruggebracht?
Ja zeker, en daar deden ze niet moeilijk over.
Framboos schreef:Zat het in zo'n wit met groene verpakking?
Ja, klopt.
Framboos schreef:Die vind ik - niet beschimmeld, brr, vies is dat inderdaad - juist wel heel lekker.
Ja, ik ook. Ik zie dat hij (niet biologische variant) bij Deen in de aanbieding is, 330 ml voor een euro. En de Alpro ook, 1,25 per liter, blijkbaar alleen de varianten die 'original' heten. Deze informatie hoort overigens thuis in een andere draad. Ik weet ook niet of iedereen een Deen in de Buurt heeft. Ze schijnen hoofdzakelijk in Noord Holland te zitten.

Brent
Leefwijze: flexanist

Bericht door Brent » zo feb 22, 2015 20:52

Lisa schreef:Een vriendin; ja we hebben die (soort vlees vervanger van ah) geprobeerd, is echt zooooo super lekker, smaakt echt gewoon naar vlees, smaakt helemaal niet raar, je kunt er dit mee doen of door dat gerecht, echt heel lekker, je zou eens moeten kijken bij de ah.

Oke tof, bedankt voor de tip, het is wel vegan dan toch?

Eh nee dat niet...

Proest :-D :lol: nutteloos
:lol:
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Lisa

Bericht door Lisa » ma feb 23, 2015 16:39

Wen schreef:Maar toch wel heel positief dat ze vegetarisch probeert en het heel lekker vindt. Mag je haar ook laten weten , niet?
Ja zeker weten! Dat heb ik haar ook laten weten natuurlijk!
Heel fijn dat vlees en vis niet meer dagelijks op het menu staan en dat ze ook menus zonder vlees probeert en het nog echt lekker vind ook!
Ze eet al zeker de helft van de week geen vlees meer. Wie weet wat dat nog brengt in de toekomst! :-D

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » ma feb 23, 2015 22:48

Ik was laatst bij Aldi in Bilthoven en kocht daar sojamelk voor 0.89. Nog niet geproefd.
Ik zag ook dat ze allerlei superfoods verkochten. De extra pure choco is vegan, die ga ik gebruiken voor bakken.
Helaas was de pure choco met noten niet vegan, melklecitine.

Plaats reactie