Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
MBVegan31
Leefwijze: veganist

Re: Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Bericht door MBVegan31 » wo mei 07, 2014 22:18

Mittens schreef:Het Goudeerlijk brood van de Jumbo bevat sinds kort geen palmolie meer volgens mij. :wink:
Dat idee kreeg ik al, heb in elk geval al twee keer een brood ervan gehad die mijn vriend voor me had meegenomen. Daar heb ik m dan wel op geconditioneerd voor mij: geen palmolie als je wat koopt!
En was 2x Goudeerlijk idd, wel 2x dezelfde... ga van t weekend eens kijken bij de rest! Zou mooi zijn, want dat ziet er verder als heerlijk brood uit...

vegamike

Bericht door vegamike » ma mei 12, 2014 12:17

Deze bij AH:
http://www.suesswaren-paradies.de/produ ... ts_id=2703 In 2 smaken, ook de classic mix (beide zonder suiker)

En deze: http://goodygoodstuff.com/nl/ Er lagen perziken, kersen, beren en uitdeelzakjes :D

Overstand

Bericht door Overstand » ma mei 12, 2014 13:50

leuk! dat ik het niet zelf gebruik doet er niets aan af, dat het heel leuk is dat we vegan snoepjes hebben :) leuk man!

Overstand

Bericht door Overstand » ma mei 12, 2014 13:50

leuk! dat ik het niet zelf gebruik doet er niets aan af, dat het heel leuk is dat we vegan snoepjes hebben :) leuk man!

Overstand

Bericht door Overstand » di mei 13, 2014 17:02

ik ging vandaag naar de AH om te kijken.

Ja haha ze hebben die snoepjes eentje berry mix en eentje classic mix. Ik dacht door je foto dat zakje groter zou zijn, maar is 50g voor 1,20.

Ingrediënten zijn goed! :) ik dacht ja dit eet ik wel. Schijt uitzondering bio doe ik wel hiervoor.

Bedankt voor dit. Ik heb soms wanneer ik overchil, vraagt me lichaam en geest om te eten zoals chips, snoep, frisdrank.

Ik heb ze beide geproefd. Ze smaken niet veel verschillend, maar aanvankelijk had ik er niet op gelet. Achteraf probeerde ik terug te 'sensen'.

Ze zijn te zacht vind ik, maar dat komt door de ingrediënten. En ja zoet, maar wel leuk bij het chillen. Heeft bevredigd op een dropachtig wijze.

Brchj

Bericht door Brchj » vr mei 16, 2014 21:15

Ik heb er vandaag ook nog naar gekeken, maar uiteindelijk niet gekocht. Voor zo'n klein zakje vond ik de prijs niet heel goedkoop, en ik eet toch nooit snoep dus zag niet helemaal in waarom ik het zou kopen. Maar ik ga het denk ik toch een keer proberen, achteraf had ik het gewoon moeten kopen, dus misschien morgen halen.
Lieve Nugget! <3
Clover

Overstand

Bericht door Overstand » za mei 17, 2014 12:21

Jah gewoon doen!

Ook al doe we het vingers gekruisd daarna nooit meer :)

Brent
Leefwijze: flexanist

Bericht door Brent » za mei 17, 2014 17:59

Idd, de banaan! :)
Drie dagen zonder bananen "gevast", maar morgen vroeg sla ik weer wat kilo's in.
Ik stopte een jaar of 15 terug met snoep en koek, al ging ik nog wat langer door met gevulde koeken en gevulde speculaas soms. :oops:
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Banaan

Bericht door Banaan » za mei 17, 2014 19:30

Altijd leuk om te zien dat het bestaan van mijn soort gevierd wordt :D

Framboos

Bericht door Framboos » za mei 17, 2014 20:57

Vegantastic schreef:Burgers op zich ok... niet zoals die van viana e.d., maar op zich redelijk. Zou ze zelf denk niet vaak kopen.
Linzenburger wel beste qua smaak vind ik.
Die linzenburger vind ik echt heerlijk!

Framboos

Bericht door Framboos » za mei 17, 2014 20:57

vegamike schreef:Naast schnitzels ook burgers tegen gekomen bij de jumbo van alpro op basis van tarwe. Smaakten redelijk, lijkt qua smaak wel op de gewone soja burgers van alpro (mogen wat mij betreft wat meer spicey)
Ik vond de schnitzels veel lekkerder dan de burgers.

Overstand

Bericht door Overstand » za mei 17, 2014 21:52

zo zo heeft Overstand eindelijk is iets gedaan wat normale mensen ook doen, en overstand altijd van een afstand kijkt naar anderen, en en eindelijk een zakje drop koopt als een klein kind, en dan wat niet eens droppig was en veels te zoet, geen smaak had, en hij toch zoveel shit doorgaat, alleen al bij zo een zakje,

komen zijn vrienden aanzetten met dat ze geen zoet eten, ze dik worden en bananen eten. Tegen overstand die een dag op werk doorkomt met als hoofdeten bananen.

:) ik weet niet wat ik met jullie moet

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » za mei 17, 2014 22:23

De linzenburger vond ik ook lekker! De couscousburger een beetje verwarrend. Ik had bij de naam eerder iets verwacht dat geïnspireerd is op couscousgerechten maar wel met iets van kikkererwten of linzen erdoor, maar dit is echt gewoon couscous met groente in burgervorm. Wel lekker, maar die eet ik dan liever gewoon in couscous-met-groentenvorm, want als ik een burger uit de supermarkt koop wil ik daarmee eigenlijk een kant-en-klare eiwitbron hebben voor een snelle maaltijd. Op zich lijken zulke couscouskoekjes me wel lekker als bijgerecht, maar dan liever wat kleiner gemaakt en niet voor 2,50 per twee in een pakje. :p Nouja, ik ben ook allang blij dat dit in de winkel ligt, vooral die linzenburgers!

ETA zag niet dat er al een nieuwe pagina was. Haha Overstand, als je hier een bepaald product noemt krijg je altijd wel drie verschillende meningen over de gezondheid ervan geloof ik. :) Ik eet volgens mij nooit meer echt snoep maar ik mis drop wel een beetje, dus jammer te horen dat deze tegenviel. Maar ja, weet je dat ook weer...

Brent
Leefwijze: flexanist

Bericht door Brent » zo mei 18, 2014 9:22

Overstand schreef:komen zijn vrienden aanzetten met dat ze geen zoet eten, ze dik worden en bananen eten. Tegen overstand die een dag op werk doorkomt met als hoofdeten bananen.

Maar Overstand dude, het was alleen een beetje zeuren hoe ik er zelf tegenwoordig in sta.
Mijn hoofdmotief is overigens dat ik een pesthekel heb aan tandartsen die stukken van mijn gebit moeten wegboren en het hele gedoe van tandpijn.
Op een feestje zeg ik heus geen nee tegen een lekker stuk taart waar suiker in zit. :grin:
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Framboos

Bericht door Framboos » zo mei 18, 2014 9:25

Bonnie schreef:De linzenburger vond ik ook lekker! De couscousburger een beetje verwarrend. Ik had bij de naam eerder iets verwacht dat geïnspireerd is op couscousgerechten maar wel met iets van kikkererwten of linzen erdoor, maar dit is echt gewoon couscous met groente in burgervorm. Wel lekker, maar die eet ik dan liever gewoon in couscous-met-groentenvorm, want als ik een burger uit de supermarkt koop wil ik daarmee eigenlijk een kant-en-klare eiwitbron hebben voor een snelle maaltijd. Op zich lijken zulke couscouskoekjes me wel lekker als bijgerecht, maar dan liever wat kleiner gemaakt en niet voor 2,50 per twee in een pakje. :p Nouja, ik ben ook allang blij dat dit in de winkel ligt, vooral die linzenburgers!
Hahaha, dat is echt PRECIES mijn redenatie bij de couscousburgers.

Veggie93

Bericht door Veggie93 » zo mei 18, 2014 13:57

Overstand schreef:zo zo heeft Overstand eindelijk is iets gedaan wat normale mensen ook doen, en overstand altijd van een afstand kijkt naar anderen, en en eindelijk een zakje drop koopt als een klein kind, en dan wat niet eens droppig was en veels te zoet, geen smaak had, en hij toch zoveel shit doorgaat, alleen al bij zo een zakje,

komen zijn vrienden aanzetten met dat ze geen zoet eten, ze dik worden en bananen eten. Tegen overstand die een dag op werk doorkomt met als hoofdeten bananen.

Ach wat is normaal?
Treat others how you would like to be treated.

Overstand

Bericht door Overstand » zo mei 18, 2014 17:35

Brent schreef:
Overstand schreef:komen zijn vrienden aanzetten met dat ze geen zoet eten, ze dik worden en bananen eten. Tegen overstand die een dag op werk doorkomt met als hoofdeten bananen.

Maar Overstand dude, het was alleen een beetje zeuren hoe ik er zelf tegenwoordig in sta.
Mijn hoofdmotief is overigens dat ik een pesthekel heb aan tandartsen die stukken van mijn gebit moeten wegboren en het hele gedoe van tandpijn.
Op een feestje zeg ik heus geen nee tegen een lekker stuk taart waar suiker in zit. :grin:
:) overstand vond 't wel leuk hoor

Overstand

Bericht door Overstand » zo mei 18, 2014 17:39

Veggie93 schreef:
Overstand schreef:zo zo heeft Overstand eindelijk is iets gedaan wat normale mensen ook doen, en overstand altijd van een afstand kijkt naar anderen, en en eindelijk een zakje drop koopt als een klein kind, en dan wat niet eens droppig was en veels te zoet, geen smaak had, en hij toch zoveel shit doorgaat, alleen al bij zo een zakje,

Ach wat is normaal?
:) ik snap je berichtje (L)

jet
Moderator

Bericht door jet » ma mei 19, 2014 10:48

Kwam dit tegen bij de Jumbo (ligt bij de pasta's en sauzen hier):
http://www.auchandirect.fr/static/image ... /96582.jpg
Ingrediënten:gekookte deegwaren van harde tarwegries (water, deegwaren van tarwegries 26,4%, zout), tomatenpulp 25,4%, geconcentreerde tomatenpuree 3,6%, zonnebloemolie 2,2%, wortels, basilicum 1%, ui, zout, zuiker, maïsstijfsel, natuurlijk basilicumaroma.
Kan sporen bevatten van selderij, vis, weekdieren, schaaldeieren, eieren en melk

Wat moet ik daar nou mee? staat dat er alleen maar op omdat dat 'moet' (omdat ze in de fabriek ook andere dingen verwerken).
Ik was er net zo 'blij' mee (iets wat je in 2 minuten op tafel hebt staan als je haast hebt vind ik wel handig om achter de hand te hebben).
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Truus

Bericht door Truus » ma mei 19, 2014 11:58

jet schreef:Wat moet ik daar nou mee?
Hangt ervan af hoe streng in de leer je bent. Als je het vertrouwt, lijkt het me een goeie keuze. Een mens moet toch wat meer eten dan rijstwafels met pindakaas, en niet iedereen is handig in de keuken.

Plaats reactie