Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Martine
Moderator

Re: Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Bericht door Martine »

ARTHUR schreef:Ik maak altijd zelf salade. Is het lekker van Albert Heijn of Hema? Of wint zelf gemaakte salade het altijd?
Zowel qua prijs als qua smaak wint zelfgemaakt wat mij betreft altijd. Maar als je om wat voor reden dan ook het niet zelf kunt of wilt maken, dan is het fijn dat er ook kant-en-klare salades bestaan.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Mystique
Leefwijze: veganist

Bericht door Mystique »

Marla schreef: En nu zag ik tot mijn grote vreugde dat ze opeens ook bij ons in de Jumbo lagen! Nu vind ik het wel het posten waard :)
http://www.cofresh.co.uk/DbImages/Img_31_image.png
http://www.cofresh.co.uk/snack-on/hummu ... ntil-chips
Marla, heb jij voor mij de streepjescode van die chips?
En heeft iemand voor mij de streepjescode van de Smaakt mayonaise?

Beiden zijn namelijk (nog) niet verkrijgbaar bij mijn Jumbo en het zou, volgens de Jumbomeneer, makkelijker op te zoeken zijn als ik de streepjescodes kon doorgeven...

@rno

Bericht door @rno »

Als je op deze link klikt krijg je een overzicht van alle producten. Klik je vervolgens op info, dan tref je bijna onderaan de barcode aan:

http://www.vit-shop.co.uk/store/search_ ... eField.y=0
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Ananas

Bericht door Ananas »

De Jumbo hier (Biltstraat Utrecht) had de chips ook niet... nou is dat niet zo'n groot filiaal ook.

Marla

Bericht door Marla »

Hmmm, mijn jumbo heeft sowieso wel een apart assortiment omdat er veel orthodoxe joden in de buurt wonen. Ze hebben dus een uitgebreid kosher assortiment en ik volgens mij zijn deze chips ook kosher, dus misschien heeft het daar wel mee te maken.

Ananas

Bericht door Ananas »

O.. dat is vast de Jumbo daar bij .. hoe heet het ook alweer... van Boshuijsenstraat in Amsterdam? dat is denk ik de meest veganfriendly Jumbo in NL!

Truus

Bericht door Truus »

Ananas schreef:O.. dat is vast de Jumbo daar bij .. hoe heet het ook alweer... van Boshuijsenstraat in Amsterdam?
Er zijn er twee. De een is op de Buitenveldertse laan en was vroeger een Super de Boer. De ander is op de Kastelenstraat en was vroeger een C1000. Wanneer mijn man naar Amsterdam gaat brengt hij tegenwoordig altijd uit de Jumbo wat pita's mee van Baka. Die zijn bij beide Jumbo's verkrijgbaar, en handig om in het vriesvak te hebben wanneer mijn brood weer eens niet rijst...

Framboos

Bericht door Framboos »

Martine schreef:
ARTHUR schreef:Ik maak altijd zelf salade. Is het lekker van Albert Heijn of Hema? Of wint zelf gemaakte salade het altijd?
Zowel qua prijs als qua smaak wint zelfgemaakt wat mij betreft altijd. Maar als je om wat voor reden dan ook het niet zelf kunt of wilt maken, dan is het fijn dat er ook kant-en-klare salades bestaan.
Helemaal mee eens. Ik heb zelfs een speciaal bakje waarin je sla en dressing apart bewaard zodat de sla niet slap wordt.

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Deze glutenvrije chocowafels zijn vegan
http://www.allergiesupermarkt.nl/wp-con ... 893952.jpg

En ik vond net bij Dirk een vegan brood met 50% minder koolhydraten: De Beste Start Minder Koolhydraten. Bevat water, volkorenmeel, tarwegluten, tarwevezel, lijnzaad, bakkersgist, vulstof E1200, sesamzaad, antiklontermiddel E170, palmolie (helaas...), sojaschroot, tarwezemelen, raapzaadolie, zonnebloempitten, emulgatoren E466 en E482 (plantaardig), bakkerszout, tarwebloem, gerstemoutmeel, aroma (gerst) en tarwemoutmeel.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Vegantastic schreef:Qizini Houmous peppadew wraps bij de Kiosk. Had deze vandaag op Amsterdam CS gekocht. Maar Kiosk zit door het hele land. En dit merk is ook bij tankstations te vinden, dus wellicht daar ook wel deze variant.

Product is vegan. Erg lekker vind ik ook. Echt wel handig om deze op station te vinden.

Zijn weg bij de kiosk :( Ander merk ligt er nu.. zo te zien niet vegan.

sillygirl

Bericht door sillygirl »

Jammer dat vegan producten vaak weer verdwijnen.
Eigenlijk is het bizar dat je voor melkproducten en vlees overal terecht kunt maar de moeite (en extra kosten) die je moet accepteren voor alternatieven.
Zou er een tijd komen dat de 'gewone' supermarkt alle soorten nootjes en bonen en sojaproducten heeft met alle mogelijke smaakjes en verwerking en dat die ene koppige uitzondering die koeienmelkproducten of vlees wil kopen daar maar vanaf gaat zien omdat het zoveel moeite kost om speciaal naar een adnere winkel te fietsen en daar 3.50 te betalen voor een pak drinken of een bakje vlees voor 1 dag. :lol: En dat ie dan denkt nou ja, dat is ook niet praktisch haalbaar dus ik blijf maar gewóon sojaburgers eten net als iedereen. Oh I can dream right...

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Vegantastic schreef:
Vegantastic schreef:Qizini Houmous peppadew wraps bij de Kiosk. Had deze vandaag op Amsterdam CS gekocht. Maar Kiosk zit door het hele land. En dit merk is ook bij tankstations te vinden, dus wellicht daar ook wel deze variant.

Product is vegan. Erg lekker vind ik ook. Echt wel handig om deze op station te vinden.
Zijn weg bij de kiosk :( Ander merk ligt er nu.. zo te zien niet vegan.
Ik zag het gisteren ook. Zo jammer! Ik kocht ze best vaak om snel even wat te eten onderweg. Vervangen door een biologisch merk dat overal 'kwaliteitsingrediënten' kaas en ei in flikkert. http://retail.nsstations.nl/formules/ki ... ment-kiosk

Ik ga zeker wat feedback geven op deze verandering. Hier kun je een bericht naar hun klantenservice sturen: http://retail.nsstations.nl/reactieformulier-winkel

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Ik zag gisteren ook die hummussandwiches op het station (Leiden), inderdaad erg jammer van die kaas :\ maar volgens mij stond die oude wrap met hummus er ook nog bij - of hebben ze nu zowel wraps als broodjes met hummus van het nieuwe merk? Ik zal de volgende keer beter kijken.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Bonnie schreef:Ik zag gisteren ook die hummussandwiches op het station (Leiden), inderdaad erg jammer van die kaas :\ maar volgens mij stond die oude wrap met hummus er ook nog bij - of hebben ze nu zowel wraps als broodjes met hummus van het nieuwe merk? Ik zal de volgende keer beter kijken.
er was een cream cheese-hummus wrap nog wel... maar ja... dat is met kaas.

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 »

sillygirl schreef:Jammer dat vegan producten vaak weer verdwijnen.
Eigenlijk is het bizar dat je voor melkproducten en vlees overal terecht kunt maar de moeite (en extra kosten) die je moet accepteren voor alternatieven.
Zou er een tijd komen dat de 'gewone' supermarkt alle soorten nootjes en bonen en sojaproducten heeft met alle mogelijke smaakjes en verwerking en dat die ene koppige uitzondering die koeienmelkproducten of vlees wil kopen daar maar vanaf gaat zien omdat het zoveel moeite kost om speciaal naar een adnere winkel te fietsen en daar 3.50 te betalen voor een pak drinken of een bakje vlees voor 1 dag. :lol: En dat ie dan denkt nou ja, dat is ook niet praktisch haalbaar dus ik blijf maar gewóon sojaburgers eten net als iedereen. Oh I can dream right...
Wel mooie droom hoor.... ik word er ook wel eens moe van, heb ik iets in m'n handen in de supermarkt wat me lekker lijkt: ei... kaas... melkpoeder.... sjucht :/

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

er was een cream cheese-hummus wrap nog wel... maar ja... dat is met kaas.
Ooo dan zag ik die misschien aan voor de oude - had niet zo nauwkeurig gekeken. Pff, hummus met kaas :roll:

indra

Bericht door indra »

bij Marqt nu ook de Wilmersburger kaas, zowel geraspt, als ook plakken naturel, kruiden, etc.. (alleen geen prijs gezien)

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Wow, goed zeg!

Ananas

Bericht door Ananas »

Laatst at ik op een potluk die vegan 'bros' van Action... Lekkerrr!

sillygirl

Bericht door sillygirl »

Ik geloof dat veel hartige snacks zoals chips en borrelnootjes ook niet vegan zijn? (van wat ik zo bekeek aan verpakkingen, en de grapjes hier over wennen aan naturel chips)
Bij Jumbo hebben ze bij het schap met borrelnootjes o.a. een zakje notenmix+cranberry, erg lekker. Maar ook eentje met deels gewone noten en deels gecoate noten, die is best lekker, een soort borrelnootjes gemengd met gewone amandelen. Voorzover ik kon zien zaten daar geen dierlijke ingrediënten in.

Plaats reactie